Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

    lunap Fanatiek lid

    15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hoe lang naar het eten is er geprikt? het verschilt per ziekenhuis wat ze als waarde aanhouden namelijk ;) hier is het naar twee uur boven de 7.8 niet goed dus dan zou 7.1 prima zijn . Heb je een gtt gehad ? ( zoetdrankje, twee wachten en dan prikken)

    Maar probeer niet al teveel in de stress te zitten, eet gewoon normaal maar laat gewoon even de cola en snoepjes staan. Het is niet de bedoeling minder te gaan eten.

    Succes meid ;)
     
  2. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank je wel Lunap. Het was gewoon bloedprikken, waar ze ook glucose hadden meegenomen. Geen drankjes etc. Ik had om 9.00 uur twee boterham met dik nutella op en om 12.30 uur 2 rijstwafels met kaas en een mini-twix. Om 14.00 uit heb ik laten prikken.

    Ik schrap nu inderdaad het snoep, het vele fruit en wit brood. Ik hoop dat de waarde woensdag dan beter is.
     
  3. lunap

    lunap Fanatiek lid

    15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik zou niet pers fruit schappen. Wat vooral zou doen is verspreid eten, dus bijvoorbeeld twee bruine boterhammen als lunch en dan tussen de middag stukje fruit als tussendoor. Google anders even op diabetes dieet voor zwangerschap. ;) hoop dat je waarde straks goed is!

    Hier vorige keer diabetes en moet volgende week voor de test ;)
     
  4. lunap

    lunap Fanatiek lid

    15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Vandaag uitslag van de gtt en die was naar twee uur 10 :( toch weer suiker . Nu op dieet.
     
  5. Mar18

    Mar18 Bekend lid

    30 jun 2014
    538
    207
    43
    Balen Lunap dat je suiker te hoog is!
    Ik had het al vroeg in de zwangerschap! Vandaag had ik echt zoooo'n trek in zoetigheid!!
    Met al die gierende hormonen erbij.... Bijna een reep chocolade op zitten eten. Suiker was natuurlijk daarna te hoog, 7.3... Ppff wat voel ik me dan schuldig zeg!
    Hebben jullie daar ook weleens last van dat je dan ineens wat wilt eten enz? Eten jullie wel eens iets kleins zoetigs tussen door? Zoet beleg kan ik echt niet eten, is geen goede combi.
     
  6. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat balen Lunap. Is de kans groot dat een dieet genoeg gaat helpen?
     
  7. lunap

    lunap Fanatiek lid

    15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Marisje, snap dat je soms zin hebt in zoetigheid! Denk ik dat geen kwaad kan voor een keer.

    Dotty, geen idee om eerlijk te zijn. We zullen zien ;)
    Heb je vandaag ik de gtt test gehad??
     
  8. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga voor je duimen dat het zo in orde is. Ik heb alleen gisteren nuchter bloed hoeven prikken, om zo de glucose nuchter te bekijken. Als deze in orde is, hoef ik volgens mij voorlopig even niks. Maar dan denk ik dat ze met een week of 20 wel weer gaan kijken.
     
  9. lunap

    lunap Fanatiek lid

    15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Dotty, wat grappig onze zoontjes heten beide Nathan!
     
  10. Irisistible

    11 nov 2014
    46
    0
    6
    persoonlijk begeleider lvg
    Breda
    Goede middag dames,

    Even mijn frustratie over de ogtt test. Vanmorgen mogen doen. Volgens mijn verloskundige gewoon nuchter vanaf 12 uur s nachts en in de ochtend mocht je dan best een klein glas water. Dit stond zo ook in de folder van het ziekenhuis.

    Ik braaf op tijd om bloed af te laten nemen. Toen de vingerprik, dan het suikerdrankje en 2 uur later de vingerprik weer.

    Allereerst was de vrouw die mijn bloed af nam verbaasd dat ik een glas water op had. Mocht niet volgens haar. Niet zo'n leuke vrouw en ze had er weinig zin in leek het ook.

    Maargoed mijn waarde voor het drankje was 4.5 en 2 uur na het drankje 7.5 . Kreeg verder totaal geen informatie of dit goed was of niet. Iemand een idee? Heb verschillende dingen gelezen en begrijp er uit dat ze ook verschillende waarden en richtlijnen hanteren overal (irritant).

    Ook wat voorbereidingen betreft lees ik verschillende verhalen.
     
  11. lunap

    lunap Fanatiek lid

    15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Onder de 7.8 is goed. Hier mocht twaalf uur van te voren niet eten maar zover ik weet wel gewoon drinken.. Alleen niet naar de test.

    Maar als je het niet vertrouwd kan je de test misschien over een maandje nog keer doen.
     
  12. SamUitAmsterdam

    24 nov 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt het dat je als zwangere in België bijna in alle gevallen nu standaard gescreend wordt op zwangerschaps-suiker?

    Dat zie ik hier namelijk staan:

    Wie screenen? - Screening en diagnose - Zoetzwanger professionelen - Vlaamse Diabetes Vereniging vzw

    "Momenteel wordt voor alle zwangere vrouwen een screening naar zwangerschapsdiabetes aanbevolen, tenzij het risico verwaarloosbaar klein is.......

    Bij aanwezigheid van minstens één risicofactor wordt bij voorkeur gescreend tussen zwangerschapsweek 24 en 28. In de praktijk betekent dit echter dat vrijwel alle zwangere vrouwen in aanmerking komen".
     

Deel Deze Pagina