Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Ik werk op een Kinderdagverblijf als Pedagogisch m
    Uden
    Nou heb net geprikt 1.5 na mijn maaltijd en heb een waarde van 6.5!!
    Wel al opgelet met wat ik heb gegeten. 2 eetlepels aardappelpuree, Boontjes en een visje met wat kruiden.

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Veel geschreven weer dames!! Nooit verwacht dat mijn topic zo'n succes zou worden! ;)

Ik zit nu op de hometrainer met mijn tablet voor me haha! Even geleend van familie, nu voor het eerst erop, omdat ik niet meer sport doe ik nu dit maar. Al heb ik nu na 10 min. al een zere kont haha :D

Iemand vroeg de hoogste waarde die je hebt gehad.. 9,2 bij de suikertest en 8,4 na het eten. Toen had ik ook wel gek gedaan hoor! Patat kroket enz. :D

Nou ik reageerr niet verder want het fietst niet zo lekker haha, vanavond misschien weer!

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ben ik weer :D
    Even een half uurtje gefietst net, toen kon ik niet meer hoor. Ik had een zeer stuitje en een beetje gevoelige buik, dus vond het mooi geweest. :) had net een waarde van 4,9 na het eten. Ik had 3 aardappels, een paar flinke scheppen doperwten en wortels en een kipfiletje. Denk wel dat mijn waarde gezakt was door het fietsen, want had hem echt wel hoger verwacht na zo'n flink prakkie met die groente.
    Heb mezelf net beloond met een kop thee en een stuk melkchocolade van een chocoladeletter :D netjes afgewogen hoor, 50 gram ;) mmmmmm lekker joh!!!!!! :D

Miekielief, fijn dat ze je goedgekeurd hebben :) fijn idee wel he dat je niet meer zo 'gecontroleerd' wordt.. En dus na de bevalling nog 3 dagen testen. Dat is niet veel! En wat een hoge waarde mag je dan eigenlijk weer hebben!! Wat een droom :p en jou raden ze dus ook aan om jaarlijks bloed te prikken..ga je dat doen? Hier raadden ze aan, om het óm het jaar te doen, maar vind het een beetje onzin eigenlijk...(zeker voor iemand met naaldenfobie ;))
    Ik ben benieuwd wat de groeiecho binnenkort zegt miek!! Hopelijk is de kleine weer lekker gegroeid!!

Maddie, ik vond het ook echt verssssschrikkelijk toen ik hoorde dat ik zw.suiker had! Huilen...huilennnnn! Ik had gefaald, mijn lijf had weer eens gefaald en ik voelde me al zo rot dus dit kon er ook nog wel bij! En geen enkele opmerking deed me goed... Mensen die zeiden ach meid komt wel goed, niks aan de hand, een echt zw.kwaaltje, kon ik wel schieten! Wat heb ik daar aan, IK vind het en voel me helemaal k*t en IK moet maar weer op van alles en nog wat gaan letten.
    En mensen die geschokt reageerde met ooohh mijn god neeeee toch, wat erg!!!!!! Nou die kon ik OOK wel schieten, want dan werd ik nog depressiever omdat ik dacht dat ik en de baby misschien wel dood zouden gaan ofzo met zo'n reactie :D
    Hahaha hormonen? Neeeee joh!!!

Zeg gewoon jeetje wat vervelend meid, rot voor je, hopelijk sla je je er een beetje goed doorheen! ;)

4. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hoe zit het met jullie gewichten? ik zit al een lange tijd op hetzelfde gewicht. ene week paar ons erbij, andere week paar ons eraf. Terwijl ik wel goed eet en ook vette/volle dingen eet. Mijn buik groeit wel. Het is een en al een striae slachtveld.

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Is het niet zo Miekie dat je met zwdiabetes ook minder snel aankomt?

Morgen heb ik de suikertest. Ik hoop heel erg dat ik daarna jullie hier gedag mag komen zeggen en onbezorgd verder kan.
    Ik vind het erg spannend, maar ik blijf positief en ga er vanuit dat het gewoon mee valt en dat ik het niet heb. Ik heb daarna gelukkig zekerheid!

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben in de afgelopen 27w 3kg aangekomen en heb geen last van striae *klopt af*

7. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Uden
    Nou dames alleen vanavond nog prikken. ik heb voor mijn idee een goede dag. heb goed op me eten gelet. dit zijn mijn waardes van de hele dag nuchter 5.9 na ontbijt 7.5 voor de lunch 3.9 na de lunch 10.5 voor het avond eten 5.4 na het avond eten 6.2.

ik moet wel echt leren om optijd te eten daarom ook de lage waarde van 3.9 had in de ochtend al om 8.30 gegeten en in de middag pas om 14.30. ben in ieder geval benieuwd wat de dietiste morgen gaat zeggen.

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Van 3.9 naar 10.5 is best veel. Mag ik vragen wat je gegeten hebt?

Beste is om de 2 uur te eten. Anders eet je te weinig of krijg je erg honger. Omdat de momenten dat je mag eten niet hele grote hoeveelheden zijn. Ik denk dat je veel zal hebben aan de diëtist. Ik vond het erg fijn om te weten wat wel en niet kan.

9. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik zie al drie waardes die te hoog zijn...nuchter moet onder de 5.5,en na elke maaltijd onder de 7,dus drie waardes zijn te hoog bij jou.

10. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Bij mij hoeft de waarde nuchter onder de 6 te zijn. Dus nuchter is nog wel goed. Tenzij je internist anders aanhoudt. Hangt ook vanaf of je 8 uur voor die tijd nog iets gegeten hebt.

11. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Uden
    mijn waarde mag moet onder de 6 zijn en nuchter 5.7. ik weet dat de waardes niet goed zijn maar beter als wat het was zoals 12.7 en 12.4. dus voor mijn eerste dag vind ik dat ik het nog niet zo slecht heb gedaan.

@ miekielief heb 2 pistoletjes met smeerkaas 20+ en tomaat gegeten. ik ben nog steeds aan het vogelen heb inmiddels de eetwijzer op me tel gezet maar kijk wel wat morgen de dietiste zegt.

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Maddie, gelukkig heb je al iets verbetering, maar ik vind het ook nog steeds behoorlijk hoge waardes. Ik kan je die pistoletjes iig al afraden, dan vliegen je waardes omhoog!! Ik hou ook heel erg van pistolets, kaiserbroodjes, croissantjes enz. Maar ik eet nu vooral nog maar volkoren boterhammen. Dan maar wat vaker iets lekkers erop zoals ei of lekkere warme rookworst :D:D
    Mijn ontbijt bestaat uit een flinke bak yoghurt en 1 boterham en onder de middag altijd 3 boterhammen. Ik kom haast niet boven de 5,0 daarmee. Dat zou je ook eens kunnen proberen?

Miekie, ik ben nu totaal 10 kilo aangekomen in deze bijna 32 weken. Sinds de zw.suiker is ontdekt en ik weet wat ik mag en moet eten, en dat is nu zo'n 4/5 weken, ben ik 1,5 kilo aangekomen.
    Bij mijn dochter was ik totaal 20 kilo aangekomen (zonder zw.suiker) dus dat hoop ik niet meer te evenaren :)
    Wel balen dat je inmiddels een tijgerprintje hebt ontwikkeld :(:(:( niet leuk! Ik heb een paar hele lichte streepjes overgehouden van mijn eerste zwangerschap dus die had ik al, maar verder nog niks extra's. Die paar streepjes die ik al heb, die zijn er bij zwangerschap 1 in week 39 ingewxhoten, dus ik juich pas als babylief eruit is ;)

13. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Uden
    Ik wacht gewoon af wat morgen de dietiste zegt. Misschien ben ik ook wel iets te snel met blij zijn.:) komt goed.

14. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Tijgerprintje. Hahaha. Die ga ik onthouden.
    Kaiserbroodjes waren hier ook favoriet. Daarmee schoot hij ook te hoog. Hier ook alleen volkoren producten. Ik kan maar 2 boterhammen per keer op. Anders red ik het net niet. Het is wel lekker dat je ruim kan beleggen met kaas. Brie kan je trouwens ook nemen. Erg lekker. Alleen heb ik daar te veel van gegeten dat ik nu even een stop heb ingelast.

Ik ben in totaal maar 9.2 aangekomen. Ik ga er niet vanuit dat ik veel meer aan kom. Het is al zo lang stabiel. Ik mag niet klagen. Tot aan de 18e week kwam ik niks aan. Toen tot aan de suiker zon 9 kilo. Toen viel ik 3 af en daarna weer 3 bij.

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Miek, a tiger who earned her stripes ofzoiets :D Tja je doet er niks aan, je kan smeren tot de creme uit je oren komt, je krijgt het of je krijgt het niet. Krijg je eindelijk iets gratis, is het nog niet goed ;)

Ik hou niet zo van kaas, tenzij het gesmolten is :D ik was laatst bij een jumbo winkel en daar hadden ze toch lekkere verse vleeswaren! Bourgondische kiprollade en plakjes gehaktbal mmmmmm :D

9,2 kilo aangekomen is zeker heel netjes!!! Na de bevalling ben je er al gauw min. een stuk of 6 kwijt dus dan ben je zo weer op je oude gewicht joh!
    Ik was een week na mijn bevalling 10 kilo lichter :D ik had wel supersuperveel vocht vastgehouden, dus zal daar ook van zijn geweest. Ben heel benieuwd hoe het dit keer zal zijn!

Ik moest van de week een pasfoto laten maken en toen ik die bekeek merkte ik op dat ik eigenlijk maar een mager bekkie heb nu... Vond ik heel opvallend! Had eerder een plofhoofd bedacht, maar misschien komt dat nog ;) ik vond mezelf er maar verrot uit zien, misschien laat deze zwangerschap toch wat sporen na zo met die vermoeidheid, 1 kindje al hebben lopen, zw.suiker en de misselijkheid :)

16. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik schrok mezelf ook rot toen ik in de spiegel keek. Haren niet gedaan, wallen, etc. Zo wou ik de deur uit. Toch maar ff snel wat er aan gedaan.
    Vocht vast houden valt hier erg mee. Ik denk dat ik ook snel op mijn eigen gewicht zit. Hoop daarna meer af te vallen, want ben van mezelf al niet de lichtste. Een wat gezonder gewicht is wel beter voor me. Zeker nu met de suiker en meer kans erop.

Bij jumbo hebben ze pittige grillworst bij de verse vleeswaar gedeelte. Die is mega lekker.

17. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Maddie ben je al bij de diëtiste geweest, ben benieuwd welke adviezen je gekregen hebt.

Ik heb vanmorgen de suikertest gehad, bah wat viel dat tegen zeg! Ik dacht dat het suikerwater was, maar er was iets heel vies aan toe gevoegd, leek wel pittige tandpasta. Het eerste bekertje ging nog wel, maar het 2e brrrr. Ik begon over te geven, en kon het gelukkig nog net binnenhouden, verpleegkundige schrok ervan, kwam meteen met bakjes aangedragen. Daarna kon ik rustig 2 uur liggen toen nog eens prikken en klaar.

Ik heb geen uitslag gekregen, die gaat eerst naar de vk, en die hebben vandaag geen praktijk, dus ik verwacht dat ik maandag pas iets hoor, maar misschien dat ze eerder bellen als het helemaal niet goed is, ik weet het niet. Even afwachten maar.

18. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    2 drankjes? Ik had er maar 1.
    Irritant dat je niet meteen uitslag krijgt. Ik kreeg het meteen. Er werd ook meteen een afspraak gemaakt voor bij de dia verpl die dag. Ik hoop voor je dat het goed zit.

19. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik hoop ook dat het meevalt. Dank je wel.
    Het was 1 flesje, in totaal 2 volle koffiebekers van hetzelfde goedje.
    Ik vermoed dat ik tot maandag op de uitslag moet wachten. ;)

20. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Kan je zelf niet bellen?

Deel Deze Pagina