Bij mij was niks verdund, het zat in een officieel medicijnflesje dat nog niet eerder open was geweest, ik moest het hele flesje leegdrinken. Het had naast suiker een hele vieze bijsmaak, net als wat Hilly omschrijft.
Ik heb er niks van gezien, ik was al bloedzenuwachtig voor het bloed prikken, dus had daar al mijn eerste zware stress van Het zal hier ook vast uit zo'n flesje gekomen zijn, lijkt me sterk dat ze een tapvaatje hiervan hadden staan
Even een vraagje is jullie suikerwaarde na het ontbijt ook altijd hoog. Ik heb nu al 3 dagen dat hij erg hoog is. En over de rest van de dag zit hij gewoon onder de 7. Ik wordt er wel een beetje onzeker van. Terwijl ik me netjes aan mij dieet houd. Vanmorgen 2 boterhammen met smeerkaas 20+ op wat komkommers erop en een beker melk hij was 10.2. Moet maandag zoiezo bellen naar de diabetesverpl.
10,2 is inderdaad wel heel hoog Maddie, ik snap je bezorgdheid. Goed dat je even gaat overleggen maandag.
2 boterhammen met een glas melk gaat hier ook niet goed. ik zou de melk morgenochtend weglaten en kijken wat het dan doet. ik moet zuivel apart nemen. ik neem dan volle yoghurt met diepvries fruit. dat vult erg goed en is erg lekker. Vanochtend taartbak workshop gedaan. Mega leuk. enige nadeel dat ik daardoor een maaltijd heb overgeslagen waardoor ik nu erge trek heb. gewoon stom van me want ik had wel iets mee. stuk taart thuis gehad maar dat ging erg goed. waarde 6. het is een hoop cake. en cake gaat hier altijd goed.
Maar vanmiddag heb ik 2 boterhammen met pindakaas en een beker melk en heb ik een waarde van 6.4. Ik sta echt voor een raadsel.
Hoeveel was je waarde voordat je at? Was je gespannen of geemotioneerd? spanning heeft ook invloed op waardes. Je kan bijv voor het eten 6.4 hebben en erna 7.8 bij lunch bijv ervoor 4.5 en erna 6.4. Als je waarde ervoor al hoog is dan is het verstandig om niet iets te eten wat heel hoog in waarde kan stijgen. ik moet zeggen dat ik ook niet altijd wat snap van de waardes. ik had laatst een macdonalds menu gegeten en mijn waarde was 6.nogiets. Later op de avond was hij ook niet heel hoog. terwijl patat en hamburger toch echt veel troep in zit.
Heb gewoon lekker rustig op de bank tv gekeken. Moet zeggen dat ik gisteren avond voor het slapen 5.1 heb geprikt terwijl ik met mijn oma tijdens het kienen een frietje met heb gegeten. Ik wordt er echt gek van mja.. ik schrijf in ieder geval alles op wat ik eet en ga het vergelijke met de waardes die ik heb. Zou het anders ook niet meer weten.
Als je savonds een frietje eet dan is die sochtends allang weer gezakt. daar kan die niet hoog van blijven de volgende dag. ik heb wel eens gevraagd aan de dia verpl hoe het kan dat je zo wisselend kan reageren op producten. dat je bij wijze van een waarde hebt van 8 bij het kijken van een chocolaatje en het eten van mac een waarde van 6.nogiets. Suikerwaarde is zoiets raars, vind ik.
Ja snap dat me waarde zakt als ik in de ochtend prik maar als ik anderhalf uur na het frietje prik is hij nog laag. Toevallig vandaag een oliebol gegeten ennander half uur later geprikt was hij ook 6.2. Heel vaag hoe je lichaam reageerd.
Ik vind suikerwaardes maar raar en onvoorspelbaar. Gisteren verjaardag van mijn stiefzoontje, dus vanaf 15u tot een uur of 22 hapjes, taart, een broodje, soep, etcetera. Omdat ik niet wist wat ik moest verwachten heb ik maar elke anderhalf uur geprikt.. En keurig! Hoogste was een 6.7, ondanks slagroomtaart. Ik ben blij dat ik niet vooraf insuline heb gespoten, zo van 'hij zal wel te hoog worden', want hij ging dus helemaal niet zo hoog... Het is bij mij echt een kwestie van achteraf controleren hoe iets gevallen is... Ik kan dus de ene dag uit de bocht vliegen op twee volkoren boterhammen met kaas en de volgende dag netjes blijven op taart.. Echt heel raar.
gisteren en vandaag was hij 4.7 idd ik prik nu ook anderhalf uur na het eten of als ik iets pak wat ik eigenlijk niet mag om te kijken wat de waardes zijn. Ik snap er echt niets meer van.
Dat zijn keurige nuchter waardes! En ik ben eigenlijk wel blij dat ik nu insuline in huis heb, want als hij een keer toch te hoog is, dan kan ik er wat aan doen. Ik vond het heel erg, vooral het elke dag na elke maaltijd móeten testen... Maar ja, dat is nou eenmaal noodzakelijk blijkbaar. Want er valt geen pijl op te trekken. En dan vind ik de mogelijkheid om eventueel iets ertegen te kunnen doen gek genoeg wel rustgevend.. Klinkt dat raar?
Slagroomtaart is niet zo heel erg. De helft bestaat uit cake. Taarten zoals appeltaart met deeg kunnen niet. Daar worden waardes hoog van. Fijn te horen dat het bij jullie ook zo raar doet. Ik heb het gevoel. Hoe verder ik in de zwangerschap zit hoe beter de suikerwaardes zijn. Terwijl ik nog steeds experimenteer en ook "slechte" dingen eet.
ik zou willen dat ik insuline thuis had zodat als hij ieder keer omhoog schiet ik bij kan spuiten. ik wordt er gewoon super onzeker van en als hij te hoog is denk ik de hele tijd aan de kleine van oeii.. zou die niet te veel krijgen nu of hoe zou het met zijn buikje gaan. wordt er gewoon gek van!! vanmorgen mijn melk laten staan voor een kopje thee en gewoon weer 2 boterhammen gegeten en hoppa daar gaan we weer nu 7.5 :x:x
Maddie, stel dat je alleen in de ochtend bij hoeft te spuiten ivm je hoge waardes op dat moment. zal dat je rust geven? spanning zorgt namelijk ook voor hogere waardes. als je het op die manier kan verbeteren dan is het wel iets om te overwegen.
Gek hoor Maddie, dat het sochtends zo hoog is! Zou ook niet weten waar dat aan kan liggen.. Misschien minder beweging in de ochtend? Want hoe meer je beweegt, hoe sneller je waarde weer zakt.. Je zou ook kunnen proberen smorgens wat meer te bewegen, bijv. op de fiets ergens heen te gaan ipv de auto, of een stukje wandelen of op een hometrainer oid... Ik moet zeggen dat ik de hele week niet echt rare waardes heb gehad. Niet onverwacht hoog iig. Ook wel vaker lager dan ik zou denken, maar dat is alleen maar positief denk ik dan maar. Ik heb wel het idee dat zodra ik rond de 4,4 zit, dat ik dan misselijk wordt. Ook al zegt de db.verpleegkundige dat dat niet echt gebruikelijk is met die waarde. Misschien ligt het wel gewoon aan dat ik dan ook weer een lege maag heb bedenk ik me nu.. Hier vanmorgen ook slagroomtaart op Ik had maar een klein stukje want ik vond het wel een beetje 'eng'. (bang om weer misselijk te worden) Mijn waarde was 4,7 daarna Had ik nu maar een groot stuk genomen!!!! hihi Gisteren ook uit eten geweest, maar moest daarna nog ergens heen en was mijn prikspullen vergeten. Ik voelde me wel heel goed die avond, dus ik denk dat het wel goed zat... Had kipstukjes met stokbrood als voorgerecht en varkenshaas met wat aardappeltjes als hoofdgerecht. 's-Nachts heb ik me helaas wel alsnog verschrikkelijk rot gevoeld, maar dat kwam omdat mijn baby zo verschrikkelijk hyper actief was, dat mijn maag en darmen in een 3 dubbele knoop zaten leek het wel.