Het lastige is dat je niet weet wat je waarde zou zijn geweest zonder insuline... Ik kan de ene dag een 6 hebben en de volgende een 8 van exact dezelfde maaltijd. Dat is nou net zo verrotte irritant aan zwangerschapsdiabetes. Je lijf is op de hobbel en allerlei factoren spelen mee: hoeveel je beweegt, hoeveel water je drinkt, of je gestresst bent of niet, of je verkouden bent en nog tig dingen...
Beeb, lijkt me niet. Als het eenmaal goed is dan lijkt het me overbodig. Ik heb ze nooit hoeven door te mailen. Ze vroegen alleen hoe vaak het te hoog was. Je zal misschien nog wel een X contact moeten hebben. Maar dat word vast ook minder zoals bij mij. Morgen sintfeest met de kleine meid? Wij hebben zaterdag met vriendliefs familie.
Heb een mailtje gestuurd om het te vragen. We wachten het af Jij succes morgen bij de gyn! Ben benieuwd hoe je ukkie gegroeit is! Wij gaan alleen met elkaar eten met de familie, verder geen cadeaus ofzo, lekker relaxed veel plezier zaterdag!
Baby was goed gegroeid. Enorme oplichting. Zit prima op schema en mooi in curve. Bloeddruk en vruchtwater ook nog steeds goed.
Oh super miekielief Gisteren de diabetesverpl. gebelt en mocht nu 3 eenheiden spuiten met resultaat. Vanochtend een waarde geprikt na mijn ontbijt van 5.5. Joehoeeee
Miek, wat fijn dat alles goed was! Baby heeft dus toch weer even een groeispurt gemaakt! Werd jij nou nog eerder ingeleid? Als de baby goed groeide niet toch? Maddie, wat fijn dat het gisterenmorgen goed ging!
Nee. Niet ingeleid. Wel elke week controle. Tot aan mijn uitgerekende data 2 jan is het al gepland ivm feestdagen. Ook dan hoef ik niet gestript of dergelijke te worden. Loop dan liever een paar dagen over tijd ivm de data.
Gisteren lekker gegourmet voor de sinterklaas! Heb heerlijk van al het vlees genoten! Beetje aardappeltjes, sla en een paar stokbroodjes. Als toetje 1 klein bolletje ijs met slagroom. Naderhand geprikt en had 5,6. Was wel iets langer na de gourmet, omdat het anders wel erg dicht op het toetje zat. Maargoed het zal niet zomaar boven de 7 gezeten hebben
Wat goed, Beeb. Ik merk dat ik lax begin te worden. Eet makkelijker iets meer of foute combis. Ik moet echt weer beter opletten. Vanmiddag sint viering en eten bij de fam. Meestal soep met een broodje kroket. Als ik wil kan het ook een broodje kaas worden. Hangt een beetje van me waardes af en wat ze verder aan bieden. Ben echt zo blij dat alles goed was bij de gyn. Nog steeds niet te zien dat ik suiker heb. Gyn zei gister ook. Je krijgt met zon drankje heel veel suikers binnen. De waarde is dan even hoog, maar zegt ook niet alles over je suiker. Ik heb het waarschijnlijk in een erg lichte vorm.
Op zich logisch Miek, je waardes zijn makkelijk onder controle te houden toch? En gelukkig! Enneh... het is ook een moeilijke tijd om niet te smokkelen vind je niet, al die feestjes en avondjes met al die lekkere dingen. December is dé vreetmaand van het jaar.. Respect voor alle diabetesklanten! Toch! Ik vind ook dat ik een erg lichte vorm heb. Het gaat hier ook erg goed en de baby heeft er ook weinig/niks van. De baby is hier dan wel ietsjepietsje groter dan gemiddeld, maarja mijn eerste kindje was zw.suiker-loos ook een flinkerd dus ik maak gewoon wat grotere kindjes denk ik dan!
Gisteren pakjesavond met de familie, dus allemaal lekkere hapjes etcetera. Ik heb elke anderhalf uur gekeken hoe het ging, 1x 1 eenheid en 1x 2 eenheden insuline gespoten. Daarmee mijn waardes keurig binnen de grenzen kunnen houden. Fijn! Dat geeft goede hoop voor de Kerstdagen Ik heb de vraag over wat te doen tijdens langere diners aan de db-vpl gesteld en die zei testen anderhalf uur na start hoofdgerecht en vervolgens in de gaten houden hoe het gaat.
Hilly, fijn dat je er wat aan kon doen dan! Gaat het goed met het spuiten? Moet je het vaak doen? Hier vanavond weer eens slecht gegeten.. Ouders hadden afhaalshit gehaald mmmmm stokbrood kruidenboter, spareribs, patat, mayo, smiddags ook nog chips.... Net op weg naar huis en ik voelde de misselijkheid al opkomen! Ik denk ik heb opzekers een waarde van 9 ofzo... Geprikt 5 kwartier na het eten... 6,4!! Toppppppp
Super Beeb. Jij bent ook flink suiker vrij aan het worden. Hier lijkt of de suiker is verdwenen. Had een prikdag ingelast om te kijken hoe het gaat. Had voor het eten een bokkenpootjes kick. Scoorde goed. Avond eten was wat raar, tosti met daarbij vlees en maïs en zoet zure saus en nog een paar rare dingen. Vraag me niet wat me bezielde qua combinatie. Scoorde goed. Als toetje bak tiramisu ijs. Scoorde goed. Allemaal ook onder de 6. Fijne is wel dat het een teken lijkt dat ik na het bevallen geen suiker heb. Heb jij dat ook Beeb? Dat het meer rust geeft.
Zoetzure saus, tosti's, bokkenpootjes en tiramisu, je zou denken dat je waarde op 25 zit daarmee Fijn dat er niks aan de hand was! Ik heb ook al een paar keer echt slechte dingen op of dat ik écht veeeel gegeten had, maar toch blijf ik onder de 7! Dat vindt ik zeer zeker wel heel erg fijn Al ben ik er toch nog niet helemaal gerust op hoor.. Ik blijf een beetje 'bangig' af en toe. Er lag bijv. laatst een reep chocolade voor mijn neus en het liefst had ik die helemaal naar binnen gewerkt, maar omdat ik daarna heerlijk eten in het vooruitzicht had heb ik het maar niet gedaan. Zelfs niet 1 stukje. Nou is daar natuurlijk totaaaal niks mis mee, maar al had ik geen suiker had ik hem echt wel op zijn minst voor de helft op hahahaha Maargoed voorzichtig zijn is natuurlijk niet erg of verschrikkelijk. Ik ben eigenlijk ook helemaal niet bang meer dat ik suikerziekte hieraan over houdt na de bevalling. Misschien naief, maar dat zegt mijn gevoel gewoon. Is het nu zo dat ons lichaam minder hormonen aanmaakt waardoor er minder insuline wordt afgebroken? En dat het daardoor zo goed gaat? Ik voel me namelijk nog wel een hormonenbom, maar dat zal wel komen omdat ik nog zo'n last heb van misselijkheid en maagzuur...
Ik blijf die suiker een raar ding vinden. Gisteren op anderhalf uur na start eten: 6.8. Keurig binnen de grens zou je zeggen... Voor de zekerheid een uur later nog eens checken: 7.7. Terwijl ik echt níets meer had gehad. Ik kan dus blijkbaar ook die 'termijnen' qua tijden niet meer vertrouwen... Pffff... De DB-vpl had me al gewaarschuwd dat zwangerschapsdiabetes iets heel raars is en dat zij ook niet goed weten wat er nou allemaal precies een rol speelt.. Nou en als zij het al niet weten, dan snap ik het natuurlijk helemaal niet. Maar goed, het belangrijkste is om die waardes zoveel mogelijk onder controle te houden en te zorgen dat m'n ukkie er geen last van heeft. Alles voor de goede zaak @Beeb op zich gaat het prima. Er zijn dagen bij dat ik niet hoef te spuiten, omdat het goed gaat. Maar de volgende dag kan ik bij wijze van precies hetzelfde eten en dan opeens toch boven de 7 gaan. Gelukkig kan ik het tot nu toe meestal af met 1 of 2 eenheden, als ik wel moet spuiten. Dus dat valt reuze mee. Maar omdat het zo onvoorspelbaar en grillig is moet ik wel extra veel controleren. Want zo'n waarde als jij had, 6.4 op 5kwartier, dan kan bij mij dus toch zomaar alsnog fout gaan, zo blijkt nu. Geen idee of dat bij jou of bij een van de anderen ook kan gebeuren of dat het iets is wat toevallig bij mij hoort...
ow dat van chocolade herken ik wel. zaterdag bij de sintviering een berg chocolade. ik at er wel van, maar voelde me mega schuldig. ik heb hier ook een letter nog liggen, maar die blijft in de verpakking. hoorde juist dat je meer hormonen aanmaakt in de laatste weken. daarom had ik een hogere waarde verwacht. maar blijkbaar klopt dat niet. we hebben nog een paar weekjes te gaan. nog even volhouden.
Ik heb gelezen dat zwangerschapsdiabetes juist af kan nemen in de laatste weken. Vanaf 32w zou je de ergste fase gehad moeten hebben.