Jeetje hilly, dat had ik niet begrepen! Ik kan me er niks bij voorstellen dat je soms bijna vergeet te eten! Misschien komt dat hier dan wel door de aanhoudende zwangerschapsmisselijkheid ofzo. Een lege maag is hier geheid misselijkheid/kokhalzen of zelfs spugen, dus dan voel ik het gauw genoeg. Maar ik moet zeggen, ik heb het mezelf zo aangewend nu, dat ik ook echt weer trek heb. Wel makkelijk als je zo weinig kan eten zonder om te vallen, zeker met insuline spuiten. Anders had je waarschijnlijk veel meer moeten spuiten???? Al zou ik wel denken dat regelmatig eten toch het beste is? Dan maar iets kleinere porties, maar meer verspreid? Scheelt misschien ook weer in het spuiten? Ontbijtkoek met zoetstof...tja misschien komt het door de ontbijtkoek met minder suiker? Of ik hou gewoon van extra zoet
Ipinky, ik mag en moet gewoon fruit eten van de dietiste, maar als je druiven wil moet je het volgens mij wel afwegen. Ontbijtkoek daarin tegen mag ik dan absoluut niet. Gisteren trouwens een stuk appeltaart gegeten.. nou dat is niet voor herhaling vatbaar haha. 9.1 na 1,5 uur en vandaag weer anderhalf worstenbroodje gegeten en dat ging super ik had een 5.6. Eten en suiker zijn gewoon 2 rare dingen.
Ik eet zon gemiddeld. Omgerekend 6 boterhammen. Boterhammen kunnen ook crackers of roggebrood zijn. Gewoon normaal bord hollandse pot. Af en toe eet ik 2 stuks vlees. En neem er elke avond augurk bij. ( zwangerschaps kwaaltje. Haha) 2 keer tussendoortje. Dat is wisselend. Cake, chocolaatje, banaan, yoghurt met diepvriesfruit, koekjes.
Hilly, ik vind het ook niet veel. Ik heb nu al meer honger dan dat ik eet. Ik eet aardig veel vind ik. Minder trek ik echt niet. Chocomelk wat je aanmaakt met water drink ik ook geregelt als tussendoor of bouillon. Vaak neem ik dan een koekje of fruit erbij. Rijstewafels met kaas vind ik ook heerlijk.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je smorgens ontbijt en dan om een uur of 3 ineens bedenkt dat je nog niks gegeten hebt daarna! Ik ontbijt rond 8u en om 10.30u móet ik echt weer wat eten. En ik heb een baan waarbij ik echt tijd moet máken om wat te nemen. Ik moet echt van mijn werk af daarvoor, dus zou het makkelijk kunnen vergeten zegmaar. Maar zou het voor jou ook niet werken dan, om het eten meer te verspreiden? Als je geen tussendoortjes neemt maar vooral hoofdmaaltijden heb je toch meer pieken dan dat je het over de dag uitsmeert. Zomaar een ideetje hoor Ik eet iig meer en net als Miekielief, ik zou nog wel meer lusten Ik zou smiddags best nog een boterham meer lusten of lekker 2 pistoletjes ipv boterhammen en tussendoor zou ik ook best wat vaker wat willen snoepen, maarja kan niet he? Met het avondeten heb ik echt genoeg, maar als ik niet vroeg op bed lig zou ik ook nog wel wat willen snaaien (meer of anders dan ik nu doe )
Als je het er goed op doet en geen hongergevoel hebt, dan zou ik het niet veranderen. Maar je moet wel opletten dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, zeker tijdens je zwangerschap. Dit heb ik van een site (over zwangerschapsdiabetes) geplukt: Ik heb trouwens nog een lekker receptje wat laag in koolhydraten is. Kleine bloemkoolroosjes met stukjes (gefileerde) zalm in een sausje van creme-fraiche, mosterd en dille. Kan je prima zo eten, vult best goed, maar je kan het ook met brood of aardappelen eten. En ik kwam nog een interessant filmpje tegen over suikers op mijn facebook: deredactie.be video: Een maand zonder suiker, wat deed dat met Tim Verheyden? Eigenlijk schandalig dat we zo voor de gek gehouden worden en dat er bijna geen keuze is voor mensen die met wat minder suiker willen/moeten leven...
Dat filmpje ken ik. Ik heb een tijdje ikeetsuikervrij.nl gedaan. Dan krijg je een maand lang mails over suiker. Erg informatief.
Hier gaan de waardes weer de goede kant op en ben ook weer beter. Dat is fijn. Zelfs het idee dat het soms te laag is terwijl ik dan wel wat gegeten heb. Ik kan wel erg moeilijk om gaan met de kerstlekkers. Het is allemaal zo verleidelijk. Veel chocolade en andere dingetjes... Hoe gaat dat bij jullie?
Ik had vanmorgen ook effe een dipje. Had wat yoghurt op en 2 geroosterde boterhammen met vleeswaren. Niet bijzonder veel dus. Na een uur voelde ik me erg beroerd en prikte ik 7,5. Weten jullie nog hoeveel het ongeveer na een uur mag zijn? Net na 2,5u prikte ik 4,8..(had geen tijd om eerder te prikken) Effe een flink snelle piek dus.. Toen ik 4,8 prikte stond ik alweer te kokhalzen boven de wasbak, mijn lijf is een beetje van het pad af geloof ik. Nu wat gegeten en ik voel me weer oke. Ik ben maar weer aan de omeprazol begonnen, misschien dat dat ook weer wat helpt. Ik heb de laatste tijd weer veel buien met misselijkheid en de gevolgen daarvan, dus niet zo prettig.. Miek, ik haal maar gewoon bijna geen kerstlekkers in huis. Heb hier alleen chocolaatjes staan, maar daar kan ik redelijk vanaf blijven. Ik vraag me wel af hoe het met de kerstdagen gaat, aangezien wij overal uitgenodigd zijn en natuurlijk dan ook overal volgepropt moeten worden.. ik ben dan wel bang om me beroerd te gaan voelen, omdat je dan zelf niet de hele tijd in de hand hebt wat je gaat eten.. En ik wil ook niet iedereen opzadelen met mijn 'dieet'. Wij gaan bijv. ook 2x brunchen... Allemaal lekkere broodjes, croissantjes enzo natuurlijk... ik denk dat ik dan maar 3 bruine boterhammen mee neem ik merk wel dat ik veel van dat soort (witte) brood niet kan handelen nl...
met kerst hebben wij gelukkig het makkelijk. brunchen is gewoon thuis met zijn 2e. dus dat word een normale boterham. kerstavond is thuis met zijn 2e. dan doen we tapas hapjes. 1e kerstdag 5 gangen menu van me broer. dat word nog even kijken hoe dat gaat. 2e kerstdag vleesfondue. daarmee zit ik altijd goed. hier kan de waarde ook veel sneller dalen dan dat het eerst deed. denk dat het hoort bij de laatste weken. nu eerst maar een boterham met eitje maken. =D
Eet smakelijk miek! Ik heb gewoon gauw dat ik me zwaar beroerd voel, en of dat nu van de suiker komt of van de zw.misselijkheid, ik weet het niet? Een combinatie misschien? Het is wel zwaar irritant! Ik ben dat echt zo spuugzat! Ik ben ook echt veel moe, zou ook van zw.suiker kunnen komen toch? Ik lees veel dat het extra vermoeiend kan zijn...Heb jij daar ook last van miek? Ik weet dat je sowieso wat moeier bent dan normaal, maar jeetje ik wordt al moe van niks doen af en toe Iedereen geeft mijn dochtertje maar de schuld, (jaaaa ooohh als je er al eentje hebt lopennnnnn, nou das echt vermoeiend!!!) maar ik vind mijn dochter helemaal niet vermoeiend
Ik ga even heel hard gillen!!!!! Ik word echt stront ziek van het ziekenhuis pff!! dat ze is lekker met elkaar op 1 lijn gaan liggen zeg.. vanochtend bij de internist geweest en van alles besproken en kreeg duidelijk antwoorden. ook even aangekaart van wat de waarde nu precies moet zijn omdat de ene 7 zegt en de andere 7.8. gelukkig had ze gisteren overleg met de DBverpl. en heeft ze duidelijk gezegd van dat ze 1 zelfde waarde aan moeten houden en geen verschillende. Dus vanmorgen legt ze duidelijk uit dat hij onder de 7.8 moet zijn naar anderhalf uur en als ik de volgende keer terug kom dat ze meer duidelijkheid heeft. Nu mail ik met de DBverpl. want ik was wat vergeten te vragen. Nou die troela ( sorry dat ik het even zo bot zeg) vertelt weer helemaal het tegen overgestelde van wat de internist zegt. GRRR ik wordt hier zo moe van:x:x Sorry voor het geklaag dames maar moet effe me ei kwijt.
Beeb, moeheid komt hier ook veel voor. ook op een dag als ik niks doe. ik had dat al vroeg in de zwangerschap. Bij de eerste weken werkte ik al een tijdje halve dagen, omdat ik zo vermoeid was. ik heb altijd moeten letten op het plannen van dingen, omdat het me zoveel energie koste. het kan idd door de suiker komen in combi met zwangerschap. Ik heb nog geen kleine lopen dus kan me er ook aan toe geven. Ik lig geregeld even op de bank. slapen overdag wil ik niet te veel doen, omdat ik dan snachts wat slechter slaap. Zoals gister hele dag autos gekeken. Veel in de auto gezeten en dan bij garages gekeken. Niet heel inspannend. Het was van 13.00-18.00. Ik was gesloopt gisteravond. merk vandaag ook dat ik helemaal op ben. Snel geprikkeld, heel moe en huil om de kleinste dingen. Bij sommige dingen kost het me echt dagen om er weer van bij te komen. Ja heel herkenbaar. Ik heb de laatste weken wel dat ik sneller misselijk ben na het eten. het is bij mij denk ik meer psychisch. Soort misselijkheid door spanning of vermoeidheid. ik heb wel een aantal keren een te hoge waarde gehad of erg lage. dus kan ook daar mee te maken hebben. Maddie, wat irritant dat 1 team verschillende dingen zegt. je zou juist verwachten dat alles hetzelfde is. Ik zou gewoon je internist volgen. en tegen de diab verpl zeggen dat je dat van hem hebt meegekregen en dat je dat gaat volgen. Ze moeten het dan zelf maar intern oplossen. Het is wel iets om een klacht over in te dienen. ik vind het niet professioneel dat er veel verschillen zijn binnen 1 bedrijf. het geeft een zwangere zoveel extra spanning terwijl suiker hebben al ontzettend kut is.
Maddie, ik zou idd ook gewoon mailen dat je doet wat de internist heeft gezegd! Desnoods op een zeer geirriteerde toon! Laat ze het lekker uitzoeken daar! Wel heel vervelend voor je. volg ook een beetje je gevoel zou ik zeggen, je weet inmiddels al zoveel meer dan in het begin.. Miek, ah jij dus ook erg moe. Ik sprak laatst iemand in real life die diabetes heeft en had zo'n fijn gesprek. Dat het maar irritant is dat iedereen het zo bagatelliseert en dat het zo shit is dat je er zo moe van wordt en men dat niet begrijpt. Toen ging bij mij een lichtje branden...zou ik daar dan ook zoveel moeier van zijn?! Iig iemand die me begreep, dat was al even fijn, ook al gaat het hier best goed nu. Ik had vanmiddag na 3 boterhammen ineens een waarde van 7,2 Vaag!! Ik eet altijd 3 boterhammen! Ik vreesde al voor het ergste, want had lasagne op het menu staan vanavond. Na een bord lasagne en een schaaltje yoghurt had ik 6,3 dus dat viel weer mee. Mijn lijf was dus echt even van slag vanmiddag. Morgen nog maar weer eens prikken, hopelijk was het een toevalstreffer. Ik ga de dbverpleegkundige mailen dat ik er mee op houdt haar te mailen. Dat ik blijf prikken, en dan zelf wel aan de bel trek als het mis zou gaan. Ik vind het prima zo. Ik krijg toch niks meer terug gemaild dan, oke gaat goed, ga zo door. En even vragen hoe het moet na de bevalling. Vergeet ik dan nog iets?
Dat je alles moet door mailen. Ik heb dat nooit gehoeven. Op een gegeven moment zit het goed en moeten ze er maar op vertrouwen. Ik ben blij dat ik alleen hoef te bellen als het niet gaat. Ik hoef maar 2x per week 4x per dag te testen en wanneer ik zelf wil. Ik weet wat ik moet doen bij het bevallen en erna. Vergeet niet dat je tijdens het bevallen ook geregeld moet testen. Heeft denk ik met te lage waarde te maken, denk ik. Ik ga echt niet zeggen. Ho. Stop met weeën en persen. Even testen! Ranja hebben ze in het ziekenhuis dus af en toe een mierzoete slok ranja zal vast wel voldoende zijn met een hap liga ofzo.
Bij jou dus ook af en toe rare waardes. Ik denk dat het echt komt door de laatste weken. Ik heb dat ook bij producten die ik altijd goed kan eten. Ene moment is hetlaag en ander moment weer hoog.
Ja, ik moet 1 dag per week testen, ook 4x op een dag. En dan doormailen. Heb vorige week al verzaakt en nog niks gehoord Tijdens het bevallen zullen we andere dingen aan ons hoofd hebben denk weet het eigenlijk wel zeker. Je voelt het snel genoeg denk ik als je suiker te laag wordt, dus lang leve de dextro en de ranja idd. Wat moest jij nu ook alweer doen na de bevalling miek? Nog een paar keer prikken toch ofzo?
Yep, dat heb ik ook. De ene dag kan ik prima 2 boterhammen eten en de volgende dag gaat het dan te hoog. Ik kan echt niet voorspellen hoe iets zal vallen. Het enige wat bij mij zin heeft is maar blijven testen... en indien nodig insuline spuiten als het te hoog gaat. Wat dat betreft is insuline wel fijn, dan kun je er tenminste wat aan doen.
Okeeeee, net na het ontbijt getest en toen 3,9 Snappen jullie het nog? ben wel druk in huis bezig, dus wellicht dat dat scheelt. Ik heb vandaag maar even een testdagje. Eens kijken hoe het gaat. Voor nu ga ik iig eerst even een lekker tussendoortje pakken!