Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Ik werk op een Kinderdagverblijf als Pedagogisch m
    Uden
    nou ik stond toevallig vanochtend ook op de weegschaal en zit nu op het zelfde gewicht als toen ik zwanger werd:$ dus ben eigenlijk niets aan gekomen haha.. zal wel veranderen de komende tijd nog maar ben er opzich wel blij mee. mag namelijk niet over de 100 kilo komen en zit nu netjes onder bijna 10 kilo:D

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Maddie, vergeef mijn geheugen, die is als een zeef. Waarom moest je ook alweer plat en kun je niet werken? :)

Tja over het inleiden... Wil je het echt weten? ;) Een bevalling is nooit een pretje natuurlijk, maar bij mij was er echt nog 0,0 begonnen. Baarmoedermond was zelfs nog niet verstreken, dus ik begon echt al 1-0 achter zegmaar. Met inleiden duurt je bevalling over het algemeen langer (zeker bij een eerste kindje). Bij mij duurde het 21u voor ik mijn kindje had.
    Ik denk zeker dat er meerdere factoren meespelen hoor, maar ik moest dus eerst al lang wachten tot het verstrijken van de baarmoedermond. Toen dat eenmaal gebeurd was, moest ik wachten op de 2cm. ontsluiting.
    Toen zijn mijn vliezen gebroken en heb ik weeenopwekkers gekregen (of andersom, geen idee meer) ik kwam in een weeenstorm terecht, dus geen tijd om op adem te komen, je zit in 1 grote wee :) (gebeurd ook vaak bij inleiden)
    Mijn kindje had het niet naar haar zin, dus hoppa 2x tussendoor aan de weeenremmers (dat voelde als een soort hartstilstand, heel naar!) Uiteindelijk na een 4u durende weeenstorm een ruggenprik, want die laatste 3 cm. ging ik anders niet meer redden. Tja dat gaat de boel vaak ook niet echt versnellen. Weeenstorm is vreselijk, maar het voordeel is wel dat je heeeel snel ontsluiting krijgt!
    Mijn kindje was groot en lag als sterrenkijker en ook nog eens een beetje scheef. Dus uiteindelijk met een vacuumpomp en een hele grote schaar is ze eruit gekomen. :D kunstverlossing is ook iets wat veel voorkomt bij inleiden, alleen heb ik daar niet echt wat van gemerkt, dus dat is niet iets om bang voor te zijn. Het is dan letterlijk en figuurlijk een verlossing hihi
    Dit was het een beetje in een notendop ;)

Ik hoop het dit keer iets makkelijker te hebben!!

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Ohjaaa? Nou ik mag hopen dat ik niet 2 kilo per week aankom :$
    Ik zeg niet dat ik op die 10kilo zal blijven hoor want dan breekt echt mijn klomp, maar nu nog 10kilo eraan....neeeeeeeeh! ;)

4. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Uden
    Geeft niet beebie, hoort er bij:D

Ik zit thuis met een zware bekkeninstabiliteit en word met de weken ergere. loop erbij als een oma van 80 en trekt vanaf me bekken helemaal door naar me onderbenen.

ik werk zelf in de kinderopvang en zie vaak bij baby's die zijn ingeleid dat ze eigenlijk nog niet klaar zijn om op de wereld te komen. maar om tot eind maart alleen nog maar plat te liggen en dan ook nog met die suiker erbij die niet onder de knie te krijgen is. laat ik hem liever eerder komen.

bedankt voor je info over je inleiden haha. ben niet echt bang voor de bevalling want kijk ook regelmatig one born every minut op TLC.

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh wat vervelend zeg die BI (understatement)!!
    Ja dan kan ik het me goed voorstellen dat je geen 41 weken wilt halen ;)
    Bevallen met BI zal ook geen pretje zijn.. Maarja, ik kan je ook zeggen...ik was alle ellende na een week vergeten, en heb echt binnen een maand tegen mijn man gezegd wanneer gaan we voor een tweede? :D Ik vond het ondanks dat het geen makkie was, echt het mooiste moment van mijn leven en mede daarom ben ik nu ook zwanger van de tweede haha!
    Ik vond de bevalling heel heftig maar zo geweldig! Dat gevoel wat ik had is onbeschrijflijk! :) (klinkt echt heel zoetsappig dit, maar het is echt zo haha)

6. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    bij mijn 1e had ik dat ook. Met 28 weken was ik 10 kilo aangekomen. Vanaf toen op dieet omdat ze er toen achter kwamen dat ik zw-diabetes. Tot aan de bevalling helemaal niks meer aangekomen!

Dit keer ben ik eerst 9 kilo afgevallen door het vele spugen en er is nu weer 2 kilo bij.

7. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    met mijn 1e bevalling met inleiden had ik ook 0,0 ontsluiting. Bevalling heeft 18 uur geduurd! ook ik had enorme weeenstormen, maar de ontsluiting schoot voor geen r**t op. Zelfs nog gesproken over een keizersnee maar toen kreeg ik ineens toch weer 2 cm ontsluiting erbij dus ja toch nog maar even afwachten. Heb heel even ruggenprik gehad maar deze werd al snel weer uit gezet want ze dachten dat mijn ontsluiting niet opschoot omdat ik geen pijn voelde. Dat werd letterlijk zo gezegd. Mijn verloskundige zei later dat hij nog nooit zulke bullshit had gehoord. Ik kreeg dus totaal de kans niet om op adem te komen, ik was zo kapot dat toen mijn zoontje geboren was ik alleen nog maar wilde slapen en ik mijn man de baby in handen heb gegeven. Doe jij het maar.

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Word niet blij van jullie inleid verhalen. Dan kunnen ze eigenlijk beter strippen?

Ik hoop dat de baby hier vanzelf eruit valt. Als een drolletje. Haha. Ik blijf nog even dromen...

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Maar jij gebruikte geen insuline toch? Volgens mij zit daar verschil in?

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij waardes rond of zelfs boven de 9 zou ik toch wel spuiten hoor! Wat is de discussie tussen je internist en db vpl dat je dat nu niet doet?

11. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0

ik gebruikte ook geen insuline maar mocht niet langer doorlopen dan 40 weken

12. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Uden
    Het punt is dat ze allebei verschillende dingen tegen me zeggen. En ik geen voorstander ben van medicatie en als ik dan zwart op krijg dat de ene dbverpl zegt wel spuiten en de andere niet. Dat ik het dan ook niet meer weer! En ga niet zomaar wat in me lichaam spuiten. Daarom gaat ze me morgen maar is duidelijk uileggen hoe of wat.

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hilly, nanda hoeft vooralsnog ook geen insuline, dus daar gingen wij van uit zegmaar :)
    Zw.suiker is niet perse gelijk een reden tot eerder inleiden hier. Zeker niet bij een stabiele toestand van moeder en kind.

Succes in het ZH maddie!

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Strippen zou minder heftig zijn ja, maar als je baarmoedermond nog niet verstreken is, kan dat helemaal nog niet.. Strippen hebben ze daarom bij mij nooit echt gedaan.
    Strippen is meer een klein zetje geven, inleiden een paar hele flinke klappen :D

Ik zou me er niet zo druk om maken hoor miek, je komt waarschijnlijk in een soort roes waarbij de helft langs je heen gaat. Ik heb het ook echt niet als 21u lang durend ervaren!

En als je baby er zo makkelijk uit komt, is ook niet altijd fijn. Er zijn er zat die net zo van slag zijn na een stortbevalling. Ik voelde me na de bevalling toen echt de stoerste en sterkste vrouw ter wereld, want ik had potverdikkeme toch met al mijn kracht zelf een kind op de wereld gezet!!! (Uhmmm ondanks de weeenopwekkers/vacuumpomp en ruggenprik hahaha)
    Wat een heerlijk gevoel was dat :D oh wat voelde ik me stoer haha

15. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Uden
    Dankje beebie!

Nou ben bij de DBverpl. geweest. Het is me nu allemaal een stuk duidelijke geworden. Ik moet wel meer gaan spuiten in de ochtend. ik ga nu naar de 5 eenheden en in de avond naar de 2 eenheden. Wanneer hij te hoog is mag ik gewoon 2 eenheden bij spuiten. ik heb meteen gevraagd welke dagen ze werkt zodat ik alleen nog maar contact heb met haar en niet 20x verschillende.

Bij de GYNO was alles goed, kindje ligt nu met heb buikje op de bovenste lijn. Hij weegt nu 1120 gram en ik word zoiezo ingeleid met de 38 weken. is vandaag definitief vast gezet. dus geen lente kindje:D

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Fijn dat het je duidelijk geworden is maddie! Hopelijk gaat het nu goed met het spuiten en je waardes.. Spannend wel zeker als je al weet wanneer je ingeleid gaat worden! Nou kan inleiden natuurlijk wel 3 dagen duren als het echt tegen zit, dus datum nog onbekend ;)

Hier vanmorgen ook contact gehad met de db.verpleegkundige. Ik hoef haar alleen nog te mailen als het niet goed gaat met mijn waardes. Ze verwachtte verder geen problemen meer, dus was het volledig met mij eens dat we niet meer elke week contact hoeven te hebben. Ik blijf wel gewoon tot de bevalling minimaal 1dagcurve in de week prikken.

Miekielief, ik moet een week na de bevalling nog 1x nuchter testen en dan 2u na het ontbijt. Als dat goed is, mag ik die prikspullen achterin de kast leggen zei ze :) ik denk dat ik gewoon 1 dagcurve prik (4x dan) en als dat goed is, is het voor mij klaar. Wel nog een keer bloedprikken voor bij de internist na 3 maanden, maargoed dat zien we dan wel weer.

17. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Goed nieuws Beeb! Gisteraaf ging hij hier flink omhoog. Allemaal door spanning. Ik was er zo verdrietig van. Ik had niet zon lekker dagje. Ik moet toch wat meer op de voeding letten doordat de spanning toe neemt. Ik ga niet elke keer prikken.
    Ik merk ook dat ik de suiker zoooooooo zat ben. Ik heb zooooo veeel zin in een flinke mok chocomelk met slagroom en een appeltaartje erbij. Kan nog tig dingen noemen. Maar nu heb ik daar zin in. Haha

Ik word héél misschien zaterdag ingeleid. Mijn bloeddruk stijgt heel langzaam. 2e kerstdag word ik nog even verwacht om alleen bloeddruk te meten. Als die te hoog is dan word ik zaterdag opgenomen. Super spannend. Mijn gevoel zegt dat het niet gaat gebeuren. Maar je weet maar nooit... Het komt nu echt dichterbij.
    We houden het voor de vrienden en familie nog geheim. Ik zit er niet op te wachten om tig berichten te krijgen. We vinden het al spannend genoeg.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat vervelend dat je zo'n last hebt van spanning en dat je suiker daar zo op reageert... Gelukkig ben je er bijna vanaf!

Oh, dan komt het wel echt dichtbij zeg! Heel veel sterkte met de laatste loodjes.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Fijn dat je duidelijkheid hebt Maddie! Het is niet fijn als je niet weet waar je aan toe bent.
    Over 12 weken is het zover. Je kunt nu echt aftellen!

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik begreep pas later dat Nanda de eerste keer geen insuline gebruikte. Want als ze dat sowieso al niet gebruikte snapte ik het per se inleiden niet. Zoals ik schreef is zw db bij mijn zkh ook niet gelijk reden om in te leiden. Sterker nog, als mijn insuline gebruik zo beperkt blijft, dan hoef ik ook niet ingeleid te worden. Hoewel ik niet weet of ze je bij mijn zkh voorbij de 40w laten gaan met zw db...

Deel Deze Pagina