Lieve dames, Ik wil jullie veel su6 wensen met de kerst dat de waardes maar lekker laag blijven en wens jullie ook fijne feestdagen en na de kerst zal ik even laten weten hoe het hier is gegaan. Miekielief, voor het geval dat je moet bevallen! heel veel su6! En laat ons maar snel je winterkindje zien!
Ja ook namens mij gezellige dagen toegewenst! Miek, hopelijk mag de kleine nog even blijven zitten, en anders succes! Hier zojuist de 2e uitgebreide maaltijd overleeft Gisteravond een broodmaaltijd gehad met als 'gemiddelde' waarde 5,8. Heb heel rustig gegeten, 2 bruine puntjes en 1 croissant. Ik verwachtte echt iets heel anders, want ik was echt ineens kotsmisselijk Vanmorgen kerstontbijt, na het prikken 5,3. 2 bruine pistoletjes op dus dat ging goed! Had nog wel veel meer gelust, er was zoveel lekkers! M aar ik durfde het niet aan wil echt zoveel mogelijk misselijkheid voorkomen, al kon ik er gisteravond ook niet zo veel aan doen..
Ahh balen! Hopelijk raak je het nog kwijt in deze zwangerschap, die rotmisselijkheid! Ik merk wel dat ik bij vermoeidheid, en dan vooral als ik laat thuis ben van een avondje verjaardag of feestje, dat ik me de volgende dagen sneller rot voel. Misschien dat die ijzerpillen me daar mee gaan helpen, dat ik iig minder moe ben. Die zoetstoffen vind ik ook niet altijd lekker hoor. Is toch een soort nepsuiker. Gek genoeg vindt ik 'pure' zoetstof prima te doen, maar bijv. frisdrank light of limonade zonder suiker vind ik echt zooooo goor! Niks zo lekker als echte suiker Water drink ik hier wel veel, maar wel kleine beetjes per keer. Kon ik voor de zwangerschap zo een heel flesje leeg klokken, nu doe ik echt kleine slokjes, zeker als ik er niks bij eet, want anders komt het er gelijk weer uit! Ik kan gewoon niet teveel vocht in 1 keer in mijn maag verdragen ofzo.
Hey dames. Hier ging de feestdagen goed..heerlijk genoten. Waardes zijn denk ik goed gegaan. Ik heb niet getest. Maar we hadden gister bijna geheel vegetarisch menu met weinig suiker en koolhydraten. En vandaag vleesfondue. Daar kan je ook weinig fout aan doen. Gisteravons wel een zwak momentje gehad en gesnoept van chips en kaasknabbels.
Lekker Miek! En fijn dat de kleine nog even mag blijven zitten Hier ook lekker genoten! Ik heb een paar keer getest, gewoon uit nieuwsgierigheid. 1x wat hoger gehad, 6,8, maar verder rond de 5,6. Het viel mij ook alles mee, al heb ik wel echt opgelet. Ik zal het weer extra waarderen als ik nergens meer op hoef te letten straks Met de misselijkheid gaat het ook redelijk goed de afgelopen dagen gelukkig! Niet gespuugd en weinig misselijk geweest. Ondanks dat het vermoeiende dagen waren. Laat naar bed elke keer en toch weer vroeg er uit voor mijn dochtertje. Misschien dat de ijzerpillen ook een beetje helpen..
Goeiemorgen dames! Ik heb de twee kerstdagen nergens op gelet en alles gegeten dat voorbij kwam. Inclusief taarten en toetjes. En ik heb welgeteld 1 eh moeten spuiten omdat ik net boven de 7 zat. Maar voor de rest dus alle controles keurig binnen de grenzen. Ik snap er niks van, maar ik vond het wel heel fijn
Hallo allemaal, Bij mij is ook suiker geconstateerd. Ik ben nu 33.3 weken. Ik ben eerst in week 25 getest en toen waren mijn waardes goed. Anderhalve week geleden bleek bij de groeiecho dat het buikje van het kindje aan de grote kant is en daarvoor moest ik nog een keer die test doen.... helaas afgelopen dinsdag te horen gekregen dat ik nu wel suiker heb. Wat een goede timing zo voor de kerst. Ik heb aanstaande woensdag een afspraak bij de gyneacoloog en dan worden ook afspraken gemaakt met een diabetesverpleegkundige en internist. Tot die tijd moest ik opletten op mijn koolhydraten en fruitsuikers. Ik heb mijn eetpatroon meteen omgegooid, ik heb voor de kerst nog 1 keer 2 sneetjes speltbrood op en ergens een keer een cracker. Verder geen aardappels of rijst of pasta meer, bij de kerstdiners alleen maar het vlees, de vis en de groenten gegeten. Ook eet ik niet meer mijn dagelijkse portie fruit (2 tot 3 stuks in de ochtend) maar 1 stuks ergens op de dag. Verder eet ik nu heel veel rauwkost, net ontbeten met de leftover koolsalade van gisteren (waar ik wel alle rozijntjes uit heb gevist). Omdat ik verder nog geen duidelijkheid heb, ga ik natuurlijk op internet lezen! Hier heb ik meerdere menu's gevonden voor zwangerschapssuiker en daar mag je alsnog 5-6 sneeën brood op een dag en 4 stukjes aardappel. Normaal kom ik daar al niet aan!! Ik ben echt heel erg benieuwd wat ik als advies krijg van de diabetesverpleegkundige want als ik mijn gewone eetgewoontes bekijk, krijg ik minder koolhydraten en suikers binnen dan wat die menu's voorschrijven. Ook at ik normaal al 5 tot 6 keer per dag...... Jullie hebben al wat ervaring. Kunnen jullie mij wat tips meegeven? Vooral geen brood en aardappels meer eten of denken jullie dat ik heel erg overdrijf nu met mijn eten? (ik ontbijt trouwens met yoghurt en rauwkost of ei met vlees en rauwkost of amandelpannekoekjes (amandelmeel, ei en wat melk), dan tussendoor 1 stuk fruit of rauwkost, als lunch speltbrood of 2 volkoren crackers met hartig beleg of overgebleven amandelpannekoekjes, dan tussendoor ook weer rauwkost of een stukje kaas en worst en als avondeten groenten met vlees.)
Hoi Peetie, Vervelend dat je toch alsnog zw diab hebt... Bij mij gaf de dietiste aan dat ze liever hebben dat je normaal eet mét insuline, dan dat je alle koolhydraten/zetmeel/fruitsuiker gaat mijden. Er zitten namelijk ook veel voedingsstoffen in die je baby wel nodig heeft. Ik zag zelf erg op tegen insuline spuiten, maar in de praktijk valt het me 100% mee. Ik eet gewoon normaal (en soms ook taart, zoals met een kerstdiner ) en als mijn bloedsuiker dan te hoog wordt, dan corrigeer ik dat met insuline. Wat wel 'belastend' is, is dat je elke dag een aantal keren je suiker moet controleren. Ik moet minstens 7x per dag prikken: nuchter, na ontbijt, voor lunch, na lunch, voor diner, na diner, voor het slapen. Dat is een hoop gedoe. Maar vanwege de onvoorspelbaarheid van zwangerschapssuiker is dat nou eenmaal niet anders.
PS: niet iedereen hoeft dagelijks te prikken. Als je waardes gedurende een langere periode laag genoeg zijn, dan hoef je minder vaak.
Hey peetiescheetie (leuke nick haha) Balen dat je zw.suiker hebt zeg! Nog even een week of 7 doorbikkelen nu dan Iedereen reageert zo anders op koolhydraten en suikers, dat een vast dieet er eigenlijk niet is en je het echt zelf moet uitvinden. Er zijn natuurlijk wel richtlijnen waar je wat aan kunt hebben! Je bloedsuiker controleren vond ik in het begin vervelend, maar het helpt je wel heel goed! Meten is weten!! Nu ben ik er aan gewend en draai ik me hand er niet meer voor om, ondanks mijn naaldenfobie Wat ik in het begin mee kreeg was, verspreid eten, bij een hoofdmaaltijd 45/50 gram koolhydraten en een tussendoortje 20/25 koolhydraten. Ik kreeg er een lijstje bij wat wat is, maar op etiketten van producten en op internet kun je natuurlijk ook alles vinden. Ik eet bijv. als lunch gewoon 3 volkoren boterhammen met vleeswaren. Een boterham is ongeveer 14 gram, dus 3x 14 is 42 gram. De halvarine en magere vleeswaren zijn te verwaarlozen, dus zo kom ik er niet boven. Dit als voorbeeldj dat je bijv. echt niet al je brood hoeft te weren. Als zal de ene persoon maar 1boterham kunnen eten en de ander 3. Maar dat kun je dan weer met de glucosemeter testen. Ook aardappels hof je in principe niet te weren. Ik kan 2 grote aardappels eten. Heel wat groenten kun je bijna onbeperkt eten en vlees zonder paneermeel is ook zo goed als 0 koolhydraten dus dan heb ik echt een bord vol hoor! Als je meer vragen hebt, stel ze gerust. We hebben hier allemaal andere ervaringen, maar zo kun je ze allemaal uittesten en kijken wat voor jou het beste werkt En klets of klaag lekker mee, je bent welkom!!!
Ik eet om de 2 uur 2 boterhammen met kaas, vlees of ei. Dat gaat erg goed. Boterham vervang ik ook door crackers (2 crackers is 1 boterham) of roggebrood. Tussendoor rijstewafel met kaas of plak cake. Cake kan je goed hebben. Schaaltje yoghurt met fruit kan ook. Let wel op welk fruit. Drinken is hier light fris of thee of water. Soms verwen ik mezelf op oplos chocomelk die je maakt met water. Dit kon ik in het begin niet. Het is echt testen wat je aan kan..in het begin kon ik minder eten dan nu. Nu zijn de waardes bijna altijd goed. Beeb en ik hebben al aardig wat geëxperimenteerd met eten. Kijk de topic goed door. Daar staan veel tips. Maar toch kan het zijn dat je er wel of niet goed op reageerd. Elk lichaam reageert anders. In de eerste week vooral gewoon eten om de 1,5 a 2 uur en daarna met diëtist kijken voor evt kleine aanpassingen.
Dank jullie wel! Ik wacht de afspraak woensdag met de gyn maar even af, de verloskundige zei dat ik waarschijnlijk geen insuline hoefde te spuiten. als ik inderdaad moet prikken om te testen, vind ik dat helemaal niet erg. Nu ben ik alleen maar aan het gissen en voel ik mij schuldig als ik wat eet wat meer koolhydraten bevat. Net kippensoep met 3 'vezelrijk' crackers en roomkaas als avondeten, maar in de soep zit vermicelli en dan ben ik weer bang dat dat slechte koolhydraten zijn.... ik maak mezelf een beetje gek op die manier. Tot woensdag ga ik inderdaad maar elke 1,5/2 uur eten en dan voornamelijk gezonde dingen (handje noten, cracker, rauwkost, blokje 30+kaas etc.). Net ook optimel kwark meegenomen en banaan, daar maak ik bananenpannekoekjes van en dat is dat het fruit van de dag! Ik wil natuurlijk het beste voor het meisje in mijn buik, daarom grijpt het me zo aan! Nogmaals bedankt meiden, ik heb er veel aan!
Een banaan moet je echt als tussendoortje pakken. een banaan bevat al 20 koolhydraten en dan heb je een hand kleine ( maak een L met je duim en wijsvinger. en zoals de rest van de dames al zeiden ieder lichaam reageert anders op koolhydraten. ik kan bijv. geen brood eten want dan schiet die als een dolle omhoog zelfde geldt voor melk.
Vrijdag en zaterdag was er gerommel. Zondag niks. Nu weer een klein beetje. Kan nog lang duren... Van mij mag de kleine wel komen. Ik heb er ook vrede mee als het een oud en nieuw kindje word. Haha Ik denk dat ik de vrijdag wel haal. Dan wil ik dat ze gaan kijken of ik al ontsluiting heb en hopelijk kunnen strippen. Ik moet nog geduldig wachten. Alhoewel het steeds meer ongeduldig word. Suiker gaat trouwens goed. Gister prikdagje gedaan. Alles was goed. Alleen mijn spullen raken op.ik wil eigenlijk geen nieuwe halen. Voor na dr bevalling heb ik al apart gelegd. Hoe is het met jou en jullie?
Ja dat rommelen kan idd lang duren en zegt niet altijd wat. Hopelijk heb je er niet teveel last van. Ik heb het nooit gehad, dus heb geen idee wat dat rommelen nou preciés inhoudt Strippen valt vaak niet mee bij een eerste kindje, dan moet er echt al wat aan de gang zijn.. Hopelijk bij jou wel, maar beval nu maar gewoon na 1 januari! Of vandaag of morgen, want dat is later toch fijner denk ik Zou fijn zijn als je het dan precies haalt idd met je prikspullen.. Als je in het ziekenhuis bevalt, zul je vast daar wat kunnen krijgen? Dat scheelt weer Hier gaat het wel oke. Suiker gaat prima, maar mijn gemoedstoestand zit weer even in een dipje helaas. Gisterenavond weer kotsmisselijk ineens en moest rennen naar de wc. Tijdens het spugen ook nog es in mijn broek geplast, dus dan voel je je echt heel erg ellendig. en de opmerking van manlief, nog maar een week of 4/5 troostte me ook niet echt...heb even een potje gejankt.. Ik lig nu ook weer in bed , voel me de hele ochtend al beroerd. Mijn dochter ligt nu tv te kijken naast me en hoooopelijk slaapt ze vanmiddag lekker even, dan kan ik ook slapen Ik heb al een paar dagen elke keer behoorlijk trek in een oliebol met poedersuiker hier iemand zoiets al geprobeerd? Ik ga er vandaag of morgen echt eentje halen. Lekker bij de thee savonds (en dan gauw mijn bed in zonder te prikken )
Ik ben niet zo van de bollen. Geen idee wat het doet. Ik ga gewone appelflappen maken en wat cupcakejes. Van beide weet ik dat het goed gaat.