Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Volgens mij zie je bij geen enkele prikpen het naaldje? Ja, alleen op het moment dat je zo'n lancet in moet zetten, maar daarna gaat er een kapje overheen. Dan zet je hem tegen je vinger en als je op het knopje drukt, schiet het naaldje even heel snel heen en weer. (Na afloop zie je het naaldje dus ook niet.) En dan heb je een piepklein gaatje waar vaak met moeite een druppeltje bloed uit komt.

Ik kreeg er in het begin ook enorme zweethanden van, het idee alleen al om in je eigen vinger te prikken. Maar als je de juiste prikdiepte weet te vinden, dan stelt het echt vrij weinig voor. Vaak voel ik er vrijwel niets van.

Het heelt ook heel snel weer, dus achter de computer werken is geen probleem. Dat zeg ik: ik krijg er vaak maar met moeite een druppeltje bloed uit, dus het bloeden stopt meestal vanzelf al. Je kan ook makkelijk een paar keer in dezelfde vinger prikken, zeker als er twee uur tussen zit. Al prik ik zelf niet in mijn duim en wijsvinger en ik prik aan de zijkant van mijn vingers.

Zoek anders eens op youtube naar wat filmpjes van mensen die testen. Misschien kan dat je gerust stellen.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Vandaag 32w-controle gehad.
    Baby doet het keurig! Gemiddeld is hij nu 32w3d (en ik ben vandaag 31w6d). Buikje was 29cm en dat was 63% volgens de gyn. Dus echt prima!
    En ik ook prima. Ik was 1kg afgevallen tov de vorige controle :( en bloeddruk 125/70. Ik zit nu op totaal +4.8kg in 32w.

3. cat2

cat2 Niet meer actief

Hoi pinky, dank je wel voor je uitleg.

ik was op YouTube aan het kijken maar kan er niet naar kijken. Heb snel weer afgezet. Echt erg.

4. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ja was ik. Ik heb er nog steeds last van. Bah. Weet niet zo goed waardoor het komt. Ontwijk erg zoete dingen momenteel.

5. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Fijn dat alles goed was Hilly!.

Hier geen metingen meer. Ik heb geen idee hoe zwaar onze kleine is.
    Echo's zijn nu juist mega mooi, Beeb. Je kan netzo als bij de 3d echo het gezichtje zien en wat de kleine doet. Zon smelt moment.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Jaaaa wrijf het er nog effe in!!!!! :p:p hahaha

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hilly, fijn dat alles goed gaat! We doen het toch allemaal best goed zo he? ;)

Cat2, het klinkt misschien lullig, maar ik denk echt dat je niet zo goed weet waar je het over hebt :)
    Zoals gezegd is bij het prikpennetje het naaldje NOOIT zichtbaar. Alleen als je hem erin zet. En dan is het naaldje net een speldje, maar dan van 0,5 cm.
    En je kan het bij jezelf echt heel 'zachtjes' meten. Op mijn prikpen zitten bijv. standen van 1 tot 9. Stand 1 is het minst diep en 9 het diepst. Bij 1,2 en 3 prikt ie bij mij niet eens, hij staat hier op stand 4. Stand 9 is denk ik voor grote mannenhanden met een heeeele dikke laag eelt ;)
    Toen mijn VK mij pas prikte op mijn ijzer met zo'n zelfde apparaatje had ze hem voor mij gevoel op 9 staan! Deed de hele dag zeer, maar als ik het zelf doe, voel ik het amper! Ik prik 6 verschillende vingers, en het krijgt dus niet de kans om pijnlijk of gevoelig te worden.

Ik zou geen filmpjes meer kijken, je moet het zelf ondervinden. Ik weet zeker dat het je meevalt! Op een filmpje is het alleen maar eng.

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Gisteravond toch nog een oliebolletje op :) (en weer zo'n vieze suiker nasmaak)
    Na 2u getest, want was toch wel benieuwd....4,9 :D
    Ik had er 2 kunnen nemen haha

Maarre straks worden we nog anti-suiker. Lusten we het niet meer haha zou wat zijn. Maaaanden verlang je ernaar, en dan mag je het straks en hoef je het niet meer :D

9. cat2

cat2 Niet meer actief

Hoi beebie dat weet ik ook niet :)
    ik weet niets van suiker, ben er nooit mee bezig geweest.
    Ik denk dat het voor mij wel goed is om het in de gaten te houden. Ook een dieet is prima denk ik. Mijn enige bezwaar is naalden. Dat gaat wel een probleem worden. Ook het inleiden, dat de bevalling zou starten met een infuus terwijl ik daar doodsbang voor ben. Vind dat wel heel erg. Dan ben ik zo gestresst alleen door het infuus.

wat zijn nu goede tussendoortjes behalve fruit? Ik dacht aan rijstwafels, tomaatjes, eierkoeken, liga, peperkoek. Dit at ik al als tussendoortjes. Is dit wel goed?

10. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik ben momenteel dol op snoeptomaatjes!

Ik bedacht me gisteren trouwens dat ik wel als kraamkado een grote zak schepsnoep wil :p

11. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik zou me rot lachen als we anti suiker worden. Al die maanden zo zitten kwijlen op al het lekkers. Al onze vreetfantasieen. Mijn fantasie is tot nu toe alleen sushi en onregelmatig kunnen eten. Dus valt nog mee. Owja en broodje rosbief. En foute pasta en groot bak fruit.En ... Laat maar. Fantasie genoeg. Haha

Fijn dat je gewoon olieblen kan eten vanaaf. Ik denk dat je er wel meer kan eten als je tussen de ballen een half uur of meer tussen laat.

Cat. Ik denk dst het goed is dst je eerst de afspraak afwacht. Je maakt jezelf helemaal gek. Wat trouwens erg herkenbaar is. Dat deed ik ook. Het valt allemaal echt wel mee.
    Qua inleiden doen ze niet zomaar meer. Mits je echt flink aan de insuline zit of de baby véél te groot is. Hilly, Beeb en ik hoeven tot nu toe niet ingeleid te worden vanwege suiker en ons kindje groeit zoals normaal. Beval je sowieso in het ziekenhuis? Dan krijg je sowieso een infuusnaald ingebracht, toch?

12. cat2

cat2 Niet meer actief

Oh echt. Ik dacht van niet. Als je in ziekenhuis verplicht zou zijn altijd een infuus te krijgen, zou voor mij een reden zijn om dan thuis te bevallen. Zo erg is het dus.

Vrijdag afspraak. Ik zal wel zien. Maar die naalden zal echt een probleem worden.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tsja, als je er met die instelling heen gaat, dan vrees ik het ook... Selffullfilling prophecy noemen ze dat ;)

14. cat2

cat2 Niet meer actief

Kan er niets aan doen. Heb het altijd al gehad. Inentingen vroeger op school waren al een probleem. Later bloedprikken ook. Ben laatst weer flauwgevallen daarbij. Zodra er een naald in arm of hand moet gaat het niet. Verdoving bij tandarts heb ik geen moeite mee. Raar he.

15. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik begreep dat ze altijd infuus inbrengen vanwege evt spoed keizersnee. Voor als zelf bevallen niet loopt zoals gewenst. Zal vast wel uitzonderingen voor zijn als je er echt bang voor bent.
    Wel moeilijk zo zwanger zijn voor je met suiker. Ik hoop echt dat het mee gaat vallen.

16. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Ja ik zie dat het bij iedereen supergoed gaat, fijn om te horen!

Ik had zelf een beetje een dip tijdens de kerstdagen. Zat niet echt in de meest ideale situatie. Dus toen heb ik ook gewoon een paar dagen niet gemeten. Zat er zo doorheen... :(

En na de kerst leek het wel erger te zijn geworden (suikerwaarden die minder snel herstelden), maar dat lijkt nu weer in orde te zijn. Nog maar een paar weekjes...

Noten en zaden, ei, komkommer, avocado, kaas, vleeswaren (zonder toegevoegde suikers), cocosnoot.
    Qua fruit beter kiezen voor complexe koolhydraten, dus appels en aardbeien, in plaats van de meer exotische vruchten.

Volgens mij zit er in eierkoeken en peperkoek (en liga waarschijnlijk ook) nog best veel suiker, dus dat kan wel, zolang je ze maar niet per 4 naar binnen werkt...

17. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Stuk kaas en worst is ook lekker voor tussendoor.
    Cake kan ook. Rijstewafels met kaas.

18. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Inleiden hoeft trouwens niet altijd gelijk met infuus hoor!

Er wordt vaak begonnen met gel, tabletten of een ballonnetje inbrengen. Een infuus is bijv. ook voor weeënopwekkers en die hoeven niet altijd gegeven te worden. Het ligt er geheel aan hoe snel het allemaal verloopt.
    Bij een spoedkeizersnede zit een spoed-infuus er zo in hoor ;)

Fruit is trouwens ook niet de allerbeste keus als tussendoortje. Dat moet je echt met mate eten aangezien er in veel fruit veel fruitsuikers inzitten.

Net gelunched in een brasserietje.... Broodje hete kip. Italiaanse bol, kipfilet, paprika, ui, en een of andere rode (chili?)saus. Ik heb een waarde van 9 :$:$ jeetje zo hoog heb ik nog niet eerder gehad!

Oliebol met suiker is 4,9 en een broodje kip 9... Snappen jullie het? :D
    En ik had vooraf geen hoge waarde want het was al 3u geleden dat ik had gegeten en was gewoon trillerig van de honger.. ;)
    Oke ik heb nog wel 1 slok jusdorange op en een klein chocolaatje bij de thee :) oeps :D
    Ik werd niet lekker dus ik dacht even testen maar.

Nouja dan maar voorlopig niks eten....of zal ik een oliebol proberen? Hihi grapje ;)

19. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Zo hoog vanwege de Italiaanse bol?? Jeetje. Ik heb ook wel een broodje kip gehad. Maar denk ik een gewone bruine pistolet. Dat ging wel goed.

Hier vanavond 7.7 door allemaal lekkers op tafel. Even een lange pauze genomen en weer wat gesnoept. Ik wil mezelf niet te veel ontnemen, maar ben wel alert.

Iedereen een hele fijne 2015! Dat er allemaal prachtige en gezonde babys op de wereld zetten. En daarna suikerloos door het leven gaan.

Ons wondertje kan elk moment geboren worden. Ivm privacy zet ik waarschijnlijk geen foto op het forum. Mochten jullie het leuk vinden dan kan je me persoonlijk een bericht sturen met je gegevens. Dan kan ik in een mail/ whats app of Facebook onze kleine showen en contact onderhouden.

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hey miek, elk moment geboren worden??? Was je aan het bevallen vannacht?????????!!
    Je kunt ook een prive fotoalbum hier op ZP maken die alleen vrienden kunnen zien :) of ga je helemaal van ZP af?

Jullie trouwens ook allemaal een gelukkig nieuwjaar he!

Deel Deze Pagina