Beeb, gewoon aanvragen. Straks beval je wel van een peuter en dan ben je wel erop voorbereid. Ik denk dat het gewicht van de kleine ook bij jou wel mee zal vallen. Ze zeggen toch ook altijd dat een zwangerschap van nr 2 zwaarder is. Ik hoef alleen nog maar voor mezelf te zorgen..jij hebt ook nog een kleine meid rondlopen. Misschien familie of vrienden vaker vragen om te komen helpen? Je moet wel goed op jezelf passen. Inleiden is hier dan weer anders... Ach. Way maakt het ook uit. Ze gaan iets doen waardoor het opgewekt word. Haha Schatten via de buik vind ik zo stom. Netzo als het opmeten ervan. De baarmoeder kan erg naar achterliggen waardoor het kleiner lijkt. Ik heb in verhouding een kleine buik omdat ik tonnetjerond draag. Maar me kleintje is gewoon gemiddeld. Peet, wat deed de cruesli? Zo lekker vind ik dat.
Ja ik ben wel voorbereid dat het geen klein kindje zal worden, dat geloof ik niet en dat zei de gyn ook toen. Als de baby zijn lijntje volgt zou ik rond de 8 pond uitkomen, mede met het geboortegewicht van mijn eerste kind in het achterhoofd. Maar toch.. die zw.suiker maakt me onzeker Ik vind het nu ook zeker pittiger, maar hier speelt natuurlijk ook die 9 maanden misslijkheid mee. Als ik die niet had gehad, had dat zoveel gescheeld denk ik! Op zich krijg ik wel hulp hoor. Mijn dochter gaat nog steeds 2 dagen naar kdv, en mijn moeder past een dagje op. Mijn mannetje is er in het weekend meestal wel, dus ik heb 2 dagen alleen met haar. Het is gewoon vervelend als je lichaam minder kan dan je wil, maar dat hoef ik hier niemand uit te leggen denk ik En idd, als die bevalling maar gauw begint. Kan jou het schelen hóé! Het is toch geen pretje, dus ach Als mensen mij vragen of ik er tegenop zie, omdat ik nu juist wel weet wat er ongeveer komen gaat, zeg ik volmondig nee! Ik heb er juist zin in!! Laat maar komen die bevalling, dan heb ik mijn kindje en ben ik hopelijk van deze kwaaltjes af! (Al komen er dan wel weer andere voor terug natuurlijk..) En idd, dat voelen en meten slaat nergens op. Ik ben wat kleiner van stuk, en heb nu voor de 2e x een behoorlijke buik. Ik heb gewoon wat minder ruimte en draag erg naar voren, maar alles was wel al die tijd heel gemiddeld.. Die opmerkingen van weet je zeker dat het er 1 is, komen ook mijn strot uit. (Of ook een leuke...je ziet er wel echt veel beter uit dan bij je eerste zwangerschap. Toen was je echt heeeel veel dikker he? Mmmja 10 kilo zwaarder, maar ik had die 10 kilo graag op me genomen, als ik het kon ruilen tegen die misselijkheid en het spugen )
Miekie; vanochtend nuchter had ik 4,4. Twee uur na de cruesli met halfvolle yoghurt 5,7. Toen een appel en een stuk komkommer op en voor de lunch had ik 4,3. Nu net twee boterhammen met hartig beleg op!
Ik had vandaag reuze honger. tussen de middag 4 boterhammen gegeten, een heleboel snacktomaatjes en een eierkoek. als avondeten: speklapje, sperziebonen en 3 grote aardappels. 2 uur erna: 4.6!! Huh?
Goede waardes dames. Nanda. Was je waarde ook zo laag na die 4 boterhammen en dergelijke? Dan wil ik graag je geheim horen. Ik heb veel zin om eens te bunkeren in tostis.
Ja focaccia is wit brood, maar met een dikke laag kaas en ham/spekjes erop. Eigenlijk vergelijkbaar met een pizza. Maar had echt maar 3 hele kleine stukjes op. Vergelijkbaar met nog niet eens een kwart pizza. En volgens mijn verloskundige moet 'pain aux noix' ook geen problemen opleveren. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat ik die dag misschien vergeten was om mijn vitaminen in te nemen. Volgens mij heb ik weleens eerder gemerkt dat dat van invloed kan zijn. En ik zag ineens op de handzeep in mijn toilet staan dat er honing in zit, misschien is dat het wel geweest? De volgende keer ga ik in ieder geval niet meer met die zeep mijn handen wassen voordat ik test. Misschien mag/moet ik toch nog langs een diëtist. Volgende week vrijdag weer een groeiecho, dus we gaan het meemaken...
Ja ik ben ook benieuwd wat je waarde was na je lunch! 4 boterhammen lukt mij soms ook wel, als ik daarna maar druk aan de slag ga. Dat kan ook van invloed zijn he! Als je daarna 2u lui op de bank ligt, zal het lastiger zijn? Maar ook nog een eierkoek erbij...wow Avondeten kan heel goed hoor dat het zo laag was! Het vlees en de bonen tikt bijna niks aan, alleen de aardappels.. Heb ik hier ook na zo'n avondmaaltijd, heerlijk!!
Cat, heel veel succes. Snap dat je er tegen op ziet. Ik kan tig opbeurende woordjes zeggen, maar suiker hebben is gewoon kut. Daar mag je je rot om voelen
Prikken viel uiteindelijk mee. Je voelt er niets van. Ik had 3,5 uur na ontbijt daar geprikt en was 6,4. Is dat goed na 3 uur? maar ze hielden weer andere waardes aan dan hier geloof ik. De dietiste zei als het na maaltijd maar lager is dan 7. Maar de dame van prikken zei als het maar lager is dan 7,8.
Nou wat fijn dat het je meeviel!!! Ik heb niks gelogen he over dat prikken? Het is echt maar een speldenprikje, óók voor iemand met naaldenfobie, alleen moet je het zelf ondervinden! Ik moet 2u na de maaltijd prikken en onder de 7 blijven. 3,5u na de maaltijd op 6,4 zou ik persoonlijk vrij hoog vinden. Dan zal je 2u na de maaltijd wel boven de 7 gezeten hebben nl. 1,5 a 2 uur na de maaltijd moet je waarde wel onder de 7 zijn bij zw.suiker hoor. Volgens mij hebben ook wij dat allemaal hier als ik me niet vergis. Ik had bij de suikertest wel dat ik na 2u onder de 7,8 moest zitten, maar bij het zelf testen dus onder de 7. Of misschien bedoelde zij, 1 uur na de maaltijd onder de 7,8. Dat zou ook nog kunnen. Ik zou daar nog even naar vragen, misschien heb je een mailadres ofzo? Het komt vaker voor dat er in 1 ziekenhuis verschillende dingen worden verteld, dat is hier ook al vaker gebleken. Net zoals het in ieder ziekenhuis ook weer anders is. Ik ben iig blij voor je dat het prikken mee viel meid! En wat betreft het 'dieet', viel dat je ook mee?
Ik moet nu na de anderhalf uur prikken. Het dieet viel mee, ik deed dat voor een groot deel al. Mag 1 snee extra brood eten en 1 portie kwark/yoghurtje extra per dag. Ik denk eerlijk gezegd dat het vooral in het snoepen zat wat ik deed. Dat doe ik sinds ik de uitslag weet niet meer. ik hou ook de 7 aan dan. Wel raar dat ze allebei iets anders zeiden qua waardes. ze begon overigens wel meteen over insuline spuiten als de waardes niet goed zouden zijn na vandaag en morgen gemeten te hebben. Dat vind ik wel raar.
Ja dat is wel snel ja. Zeker als je eigenlijk nu pas weet wat je wel en niet moet doen, en je dit ook nog moet uittesten door te prikken. Ik zou dat wel aangeven mochten je waardes maar ietsje hoger zijn dan mag. Is het echt veel te hoog, kan ik er enigzins inkomen dat ze over insuline gaan praten. Maar voor nu weten zij ook nog niet hoe jij op de zw.suiker reageert. Hier ook vooral niet teveel snaaien en goed verspreid eten, maar verder valt het mee. Hopelijk voor jou ook, succes ermee iig!
Cat, je kan het!. Hier begonnen ze ook vrij snel over insuline. Ze hadden door mijjn overgewicht enzo niet verwacht dat de waarde laag zou blijven. Bij mij is het 7 na 1,5 uur. Prima te doen met de aanpassingen. Nog max 10 dagen aan de eet aanpassingen voor mij. Sorry dat ik jullie jaloers maak. Ik kijk er zo naar uit. Op de kraam boodschappenlijst al gezet dat ze een berg fruit moeten halen. Ik heb zo veel zin in een verse fruitcocktail en een smoothie.
Net weer getest. Moest eigenlijk na anderhalf uur prikken maar door gehannes had ik pas een half uur later een waarde op het apparaat staan. Dus 2 uur na lunch 4,8.
ik was vanmiddag bij de diabetesverpleegkundige en ze zei dat de regels zijn verandert. Vanaf nu moet je je waardes prikken 1 uur na het eten, ipv 1.5 uur daarna.
Cat2, dat is super netjes hoor 4,8!! Ik weet natuurlijk niet wat je gegeten hebt, maar als je vrij normaal gelunched hebt is dit echt heel goed! Nanda, in ieder ziekenhuis is het weer anders. 1 uur na de maaltijd kun je ook goed testen alleen zal de grens dan iets hoger liggen dan dat je na 1,5 of 2 uur test
Ik had 2 bruine boterhammen met kaas en gekookt ei. Een cracker met kipfilet. Thee gedronken. na het avondeten had ik een perfecte waarde weer. Nu heb ik extreme zweethanden. Heeft dit invloed? Ik dacht van wel.
@cat fijn dat het prikken meevalt!! En zou je onverhoopt insuline moeten spuiten, dan valt dat net zo mee. Echt waar!