De salami komt uit de vriezer, mij is vertelt dat het dan wel mag. Ja, ik weet het. Insuline is niet schadelijk. Ik werk zelf in de verpleging. Vervelende er van is dat je ingeleid moet worden. Maar vanavond had ik gebakken kip met ijsbergsla en 1 uur daarna zat ik op 4.6. Morgen maar eens kijken als ik inderdaad bijv. gekookt eitje neem op brood of dat verschil maakt. En water/thee is inderdaad helemaal niet slecht. Het is juist goed. Kan ook helpen met je waardes laten zakken, das alleen maar goed.
Gefeliciteerd mieke! Wat een mooie naam! het prikken is niet goed gegaan, ik krijg steeds foutmeldingen. Ik heb maar 3 waardes kunnen prikken. Laatste was 2 uur na avondmaaltijd 4,3. Vandaag controle gehad in ziekenhuis. Groeiecho was prima. op basis van 3 waardes mag ik weer terug naar verloskundige. Maar moet 2 keer per week dagcurves bijhouden. Daar moeten we nog een oplossing voor vinden. Beinvloedt zweten de bloedwaarde heel erg? Of zou de suikertest een moment opname zijn geweest?
Bij mij is dat niet zo. Ik gebruik insuline, maar hoef niet ingeleid te worden. Bij mijn ziekenhuis is het protocol dat je pas ingeleid hoeft te worden als je elke dag stelselmatig meer dan 5 eenheden moet spuiten.
Ik snap je verhaal niet helemaal geloof ik... Je krijgt foutmeldingen? Doe je wel genoeg bloed op het teststripje? Dat is het enige wat ik kan bedenken waarom je meter het niet doet? Het prikken is niet goed gegaan, je hebt 3x op 1 dag geprikt, en op basis daarvan mag je alweer terug naar de verloskundige? Dat is snel! Ik loop ook gewoon bij de verloskundige maar moet wel 1x per week een dagje blijven prikken. Als dat gewoon goed gaat, en dat gaat het, hoef ik geen contact met het ziekenhuis te hebben. Ik prik trouwens wel vaker, vooral als ik twijfel, me niet lekker voel, of iets nieuws gegeten heb waarvan ik niet weet wat het doet. Ik voel me dan gerustgesteld. Wat bedoel je met zweten? Dat je zweethanden hebt? Je kan toch gewoon zorgen dat je handen goed droog zijn als je prikt? De suikertest is inderdaad een momentopname ja, maar als de uitslag hoog is heb je toch wél zw.suiker. Ook al kun je je waardes goed onder controle houden daarna. Je had laatst 3,5 uur na je maaltijd ook een vrij hoge waarde nog toch? Ik heb het ook maar licht, maar ik heb het wél! Kijk als je alleen kip en sla eet, dan is het logisch dat je waarde laag is. Maar eet eens iets met flink wat koolhydraten en ook jouw waarde zal dan waarschijnlijk omhoog schieten.. Probeer maar eens een paar pannenkoeken met suiker, dan zie je het gelijk iemand zonder suiker, heeft daar niks van, maar 'wij' daarentegen.... Ik kon het ook moeilijk accepteren in het begin en vond het allemaal maar onzin met mijn goede waardes. Maar ik heb me er op een gegeven moment maar bij neergelegd en gedacht dat het zonder insuline spuiten toch wel meevalt. Het is echt wel heel vervelend dat je het hebt, maar het kan altijd erger. Ik heb het nu omgedraaid, voor mij is het iedere keer weer een feestje als ik iets 'slechts' gegeten heb, dus met vrij veel koolhydraten, en mijn waarde gewoon goed is.
Ik heb een kleine handicapt aan mijn hand. Hierdoor is deze hand nooit stil en ik heb er minder kracht in. Het probleem is inderdaad het bloed op het stripje krijgen. Dit gaat niet goed. Net ook weer geprobeerd maar gaat niet. omdat ik zo bang ben denk ik heb ik extreme zweethanden. Wassen of afvegen helpt niet. Na 1 seconde is het weer net zo erg. Het beste is als iemand anders het voor mij doet want zo werkt het niet. omdat het elke keer overnieuw moet door de foutmeldingen word ik er alleen maar panischer van.
Ah kijk, dat verklaart wat meer ja, sorry Dat is dan wel lastig ja. Als je trilt kan ik me voorstellen dat het lastig is het stripje goed van bloed te voorzien. Misschien een grotere druppel uit je vinger knijpen? Je hebt toch een paar seconden om te zorgen dat ie het opzuigt... En als je zo erg zweet handen hebt, dan zou het kunnen zijn dat het bloed inderdaad verdunt en dus je waarde lager uitvalt. Heb je dit niet aangegeven bij de gyn/db.verpleegkundige? Want dan vind ik het eigenlijk nog meer bijzonder dat je alweer terug naar de verloskundige mag... Het is wel in het belang van je kindje natuurlijk... En wat als je nou de meter met teststrip op tafel legt en in je 'goede' hand prikt en die tegen de teststrip aan houdt? Je hoeft geen druk te zetten om het bloed in het stripje te krijgen, alleen ertegen houden is al genoeg... Zou dat misschien lukken? (Ik probeer ook maar gewoon mee te denken hoor )
Ik wilde net zeggen, zo kan ik na 3 x prikken ook wel terug naar de verloskundige haha. Gewoon alleen yoghurt, ongepaneerd vlees en salade/groente eten. Is het net of er niks aan de hand is. Hoe reageren jullie op augurk? Ik heb morgen een verjaardag en wilde ham met augurk maken. Vraag me af of ik hier lekker van kan meesnaaien of beter niet?
Dat heb ik vanmorgen gedaan. Zat er een hele bloedvlek op. Maar metertje reageerde er niet op. Bleef aangeven dat je bloed kon aanbrengen. maar dat zat er dus al op. Dit 2x zo gehad. het zweten heb ik aangegeven bij verpleegkundige samen met de waardes. Maar heb ik geen reactie op gehad. vanmorgen dus niet gelukt nuchtere waarde te meten. Morgen weer proberen. Ik denk dat het beste is dat iemand anders het voor me doet.
Beste Cat, ik ga even heel eerlijk zijn: ik hoor alleen maar 'excuses', terwijl dit gaat over het welzijn van je kindje. Artsen verzinnen dit niet om jou dwars te zitten. Ongecontroleerde zwangerschapsdiabetes is écht schadelijk. Schadelijk voor de organen, schadelijk voor de ontwikkeling en in het ergste geval dodelijk. Dus hou eens op met je blindstaren op wat er allemaal moeilijk is en waarom jij het niet zou kunnen. Verman jezelf! Zoek naar manieren waarop jij het wél kan! En wees in hemelsnaam eerlijk tegen jezelf en tegen de mensen die je begeleiden over wat je eet en dergelijke. Want anders ben je de boel aan het verdraaien en daar heeft niemand wat aan, zeker je kindje niet.
Geen ervaring met augurk want dat eet ik nooit. Ik denk dat je het beste even op de verpakking kunt kijken hoeveel kolhydraten het bevat, aangezien dat nogal uiteenlopend is welke je eet. Dan heb je iig een klein idee. En dan uitproberen maar he Uitproberen is the magic word!!!
Niemand anders gaat het voor je doen. Je moet 5-7x per dag prikken. Met een beetje pech dagelijks. Wie gaat dat doen denk je? En als je ene hand trilt, dan neem je je andere hand. Denk in oplossingen in plaats van problemen!
Sorry, dit bericht klinkt echt keihard, maar ook ik neig hier een beetje naar cat2...... Wat ik ook al zei, het is echt in het belang van je kindje.. En als je meter aangeeft dat er bloed op moet, terwijl er al heel veel op zit, dan zou ik denken dat je meter kapot is... Ik zou wel echt even actie ondernemen nu, want het zou toch verschrikkelijk zijn als jouw babytje hieronder lijdt nu..... Neem desnoods nogmaals contact op met de verpleegkundige dat het je niet lukt of dat je het eng vindt o.i.d. ...
Ik ben daar ook eerlijk in. Waarom zou ik dat niet zijn? Ik heb daar niets aan om dingen anders te zeggen dan ze zijn. het lukt mij echt niet om het bloed op dat stripje te krijgen. Daar is ook niets gelogen aan. Heb het inmiddels wel 20 keer gedaan waarvan er 3 gelukt zijn. Ik zou liever 3 keer per dag naar een prikpost gaan. Dan gaat het in 1 keer goed en is het duidelijk.
Misschien een idee om het je man eens te laten proberen om te kijken of die meter het wel goed doet.. ik vind het wel bijzonder dat het zo vaak mis gaat. Maar je andere hand is wel gewoon 'normaal'? Waarom lukt het dan niet om van die hand een druppel bloed te geven? Als je de meter gewoon op tafel legt?
Nee, dat is het dus niet! Je moet nuchter en na élk eetmoment prikken. Dat is minstens 4x per dag (en ws vaker, want zeker later in de zwangerschap eet je vaker kleine beetjes) op momenten dat zo'n post niet bereikbaar is. Of ga je er elke keer voor naar de eerste hulp karren? Dat is niet realistisch. Je zult het zélf moeten doen! En wat je eet is niet representatief voor normale voeding. Als ik iets zonder koolhydraten eet is mijn suiker goed, ja nogal wiedes. Maar dat zegt NIETS over of ik zwangerschapssuiker heb. En je hebt toch 1 trillende hand? Dan prik je dus in de andere. Je legt de meter met het stripje op tafel, je prikt in je goede hand en je doet bloed op het stripje. Voila.
En dan zegt ie dus dat ik bloed kan aanbrengen terwijl het er al op zit. Dan moet ik het weer opnieuw doen en dan weer hetzelfde resultaat. Misschien is het metertje niet goed dan.
Doe je het wel op de goede plek? Ik heb teststripjes met kleine puntjes aan de zijkant. Die puntjes moet ik in de druppel houden en die 'zuigen' het op. Ik moet dus geen bloed 'op' de strip smeren.
Ik moet ook het druppeltje bloed tegen 'de kop z'n kant' houden waardoor het stripje het opzuigt. De diabetesverpleegkundige zei ook: "niet erboven, niet eronder, niet erop.... nee, alleen er tegenaan." Is dat wat er dan verkeerd gaat?