Haha beebiebeeb dank voor je uitleg! Net getest, in 1 keer gelukt! Heb gebakken aardappels, boontjes en schnitzel op. Anderhalf uur na eten 5,6. ik zal nu niet meer elke maaltijd komen laten weten ik ben blij dat het nu gelukt is. Ik werd er echt panisch van dat ik 4/5 keer moest prikken achter elkaar.
cat, maar heb jij dan niet bij de diabetesverpleegkundige moeten prikken na haar uitleg, waar zij bij was?
Valsspeler! Ik heb trouwens één voordeel gevonden van zwangerschapssuiker. Nu we bijna geen snoepjes/koekjes/chips/frisdrank meer kopen, betalen we echt stukken minder bij de kassa van de supermarkt!
nou hier niet. Ik snoepte eigenlijk al niet veel maar man en zoontje zijn enorme snaaiers. Vooral man, die staat elk halfuur wel in de kasten te koekeloeren. ook drinkt hij veel frisdrank.
Cat2, fijn dat het gelukt is nu. En je mag altijd laten weten wat je waardes zijn hoor, daar is het topic voor Ik heb ook geen lager eindbedrag bij de kassa helaas. Wat ik normaal aan vreterijen kocht, koop ik nu 'goede' tussendoortjes voor. En mijn mannetje wil soms ook wat te snaaien Nou ik laat de taart maar staan, ik durf het niet aan. Ik heb 20 min. op de hometrainer gefietst en zat na anderhalf uur op 6,3. Maar goed dat ik even wat gedaan heb. dan maar een speculaasje bij mijn bakje koffie
Mijn vriend is ook een enorme snaaier hoor! En gek op frisdrank. Maar het wordt nu toch minder gekocht, omdat ik bij alles zeg: "Mag ik niet! Als jij het wilt, dan moet je het pakken, maar voor mij hoef je het niet te doen." En vaak pakt hij het dan ook maar niet. Maar dat komt misschien ook omdat we voorlopig nog voldoende op voorraad hebben. Trouwens, mijn gezonde snacks bestaan uit komkommer, snacktomaatjes, avocado's en nootjes. Die dingen zijn meestal echt wel een stuk goedkoper dan koekjes en chips! Behalve de nootjes misschien, maar die haal ik bij de Lidl.
Hier alles goed. Zo te lezen met jullie ook. Geen suiker is zo raar. Mevrouw, wat wilt u op uw brood? Uhhh... Keuze zat nu. Al wel kunnen genieten van een bak fruit en chocolaatjes. Veel snaai behoefte heb ik nog niet. Geen tijd en energie voor. Ik kreeg advies pas eind vd week mijn dagcurve bij te houden. ivm emotie waardes. Ik ben ben benieuwd. Beeb, hoe ging het na de broodjes en taart?
Oh heerlijk Miekie, gewoon kunnen eten wat je wilt! Hier aan de kassa ook geen lagere bedragen omdat ik ook niet veel anders haal dan normaal! Gelukkig is mijn man ook niet zo'n snaaier en is hij ook niet echt van de frisdrank... scheelt mij ook weer temptation! En nu ga ik uit bed want ik heb trek! Eens kijken wat een bruin afbakpistoletje gaat doen!
Wat fijn dat alles goed gaat!!! Bijzonder hè dat je nu 'ineens' mama bent! En lekker hoor dat je gewoon even kan eten wat je wil! De tijd om te snaaien komt nog wel hoor Emoties zal je idd wel hebben waarschijnlijk deze week! Die kraamtranen...oooohhhh ik heb echt een hele dag om een scheet gejankt bij de eerste Ik ben ook wel echt benieuwd hoe je waardes zijn tegen die tijd! Hoe is het verder met jou? Ben je al weer een beetje bijgekomen van alle heftigheid? Ik heb de taart laten staan gisteren. Had na mijn avondeten 6,3 en vond taart dan niet echt een goed idee.
vanmiddag 2 speltboterhammen gegeten. 1 met komkommer salade, en 1 met kaas. Zat nu goed. 1 uur na prikken 6.5 Vanavond nasi proberen. Weinig rijst en veel groente en een klein beetje satésaus.
Vandaag 2 boterhammen (pindakaas en worst) en 2 witte broodjes (kaas en chocoladevlokken). Gisteren ging ik ervan boven de 7. Vandaag 6.2. Het is zoiets raars, dat zwangerschapssuiker. Ik eet tegenwoordig eigenlijk gewoon wat ik wil, wanneer ik het wil en ik zie wel. Er valt toch geen pijl op te trekken. Als ik te hoog ben, dan prik ik insuline bij.
Hilly, op zich nog niet eens zo vervelend.. Eten 'wat je wil' (oke wel met mate natuurlijk) en is het te hoog, dan spuit je wat insuline.. Ik denk wel eens als ik een hoge waarde heb...mmmmja jammer nu maar voorlooooopig even niks meer eten dan.. Inmiddels weer wat nieuwe meiden erbij gekomen hier de laatste weken.. Is er hier niemand die last heeft van misselijkheid door de zw.suiker? Dus bij een hoge of lage waarde (ook weer niet extreem hoog of laag) of bij een snel stijgende waarde? Ik vind het zo raar dat ik daar zo heftig op reageer! Ik was bijv. tussen de middag nog even naar bed gegaan, vóór de lunch. Toen ik wakker werd, was mijn waarde 4,1. Maar ik was me toch misselijk!!! Heb een kwartier staan kokhalzen boven de wasbak daarna eet ik 3 boterhammen en heb ik nergens meer last van. Zo ook met een hoge waarde. Zat ik pas op een waarde van 7,0 en gelijk ben ik dan weer misselijk! Terwijl het helemaal niet extreem hoog is.. Ook als ik bijvoorbeeld van een waarde van 4,2 naar 6,5 ga in korte tijd, wordt ik ook kotsmisselijk. Een snelle stijging maar wel binnen de grenzen zegmaar.. De db.verpleegkundige zei toentertijd dat je zulk soort misselijkheid bij veeeel hogere waardes hoort te hebben, 15 ofzo, maar ben ik dan echt zo'n grote uitzondering?
Ik ben van week 6 tot week 19 kotsmisselijk geweest. heb ook 2 x in het ziekenhuis gelegen met uitdroging. Ben nu nog met vlagen misselijk, maar het ergste heb ik gehad. Hield vaak nog geen slokje binnen. of dit met zwangerschapsdiabetes te maken heeft? Had het bij mijn 1e ook allebei.
Ik heb het ook als mijn maag te lang leeg is. Dan word ik heel misselijk en ga ik gal spugen. Wacht ik dan te lang met eten, dan spuug ik ook direct mijn eten uit.
Beeb,je reageert heftig op te hoge of lage suiker. Ik had na de bevalling een waarde boven de 10. Toen ging ik bijna van mijn stokkie. Verder niet echt veel last gehad bij te hoog of laag. Je lichaam reageert denk ik erg gevoelig. Merken jullie al dat je meer kan eten met een lagere waarde nu de bevalling dichterbij komt?
Hey miek!! Hoe is het??? Ja ik ben een erg gevoelig typje denk bah wat ben ik die misselijkheid zat!! Ik mag hopen dat ik na of tijdens de bevalling de 10 niet ga halen qua waarde want dan ga ik echt kapot denk.... Ik merk dat het juist wat meer schommelt nu. Soms ineens vrij laag voor wat ik dan eet of ineens best hoog door iets heel normaals. Ben blij als deze laatste 2 weken voorbij zijn..
ik merk helemaal niks als ik op 10 zit. Heb bij mn 1e zwangerschap zelfs een keer na het eten van stamppot op 12 gezeten. Niks van gemerkt.
Ik heb ook geen last van misselijkheid ofzo! De eerste dag van het prikken had ik sochtends de afspraken in het ziekenhuis. Als ontbijt had ik amandelpannekoekjes op en voor ik naar het ziekenhuis ging, een plakje worst enrauwkost. Tijdens de afspraak om 10.30u geprikt en dat was een mooie waarde. Maar toen ik eenmaal terug op werk was en voor de lunch moest prikken, ik had niet meer gegeten, toen had ik 1,8. Oeps! Maar ik voelde me verder wel goed, ik had gewoon trek! Gisteren hebben we als avondeten een loempia op met een stokje saté, een spiegelei en pindasaus. Na twee uur zat ik op 6,7... binnen de marge maar wel het hoogst wat ik tot nu toe heb gehad!
Ik had gisteravond ook nasi. zat na 1 uur op 6.1 maar heb dan ook niet veel gegeten, had geen trek. Vanmorgen broodje met appelstroop geprobeerd, maar dat wordt m dus niet meer. Zat na een uur op 8.5. oopsie.