Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nou, mijn suiker begint raar te doen. Dingen die ik voorheen nog zonder problemen kon eten geven opeens een te hoge waarde. Nou hadden ze me al gewaarschuwd dat het effect vd placenta zo rond de 24w kan beginnen. En dit kind volgt tot nu toe overal precies het boekje, dus dat zal dan hiermee ook wel zo zijn. ;) :D

Ik ga vandaag en morgen allebei prikken en als ik dan ook op 'normaal' eten een verhoogde reactie zie, dan ga ik dat terugkoppelen aan de poli en dan ga ik wel horen wat ze willen..

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    he gats niet fijn! Ik hoop dat je suikers normaal blijven doen

3. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Soms verbaas ik me ook over de waardes. Gister werkfeest gehad. Heerlijk gegeten met als klapper een perenstoof tiramizu toetje. Ik had een flinke stijger verwacht, maar bleek 5.7 te zijn.
    Dag ervoor met werk naar de ikea. Kipmango salade met een bruine bol. Wat normaal goed gaat. Nu 7.3
    Ze hadden ook gezegd dst de meter 0.5 kan afwijken.

Hebben jullie ook wel eens last van emotionele uitschieters? Vorige week een 8.1 op een moment dat ik erg geëmotioneerd was. Had alleen 2 boterhammen met kip op. Wat normaal een nette waarde geeft. Ze gaven aan dat dit ook kan gebeuren

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Oh, dat heb ik nog nooit eerder gehoord, maar zou wel een hoop verklaren #emo

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hoe vaak per week moeten jullie prikken?

6. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Officieel 2x per week 4x op een dag.
    Ik doe vaker. Vooral bij producten waarvan ik het niet zeker weet of het goed gaat.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Eerst 1x per week 7xpd en nu de laatste week 2x 7xpd. En nu dus meer vanwege die afwijkende waardes

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hey meiden,
    Hier gisteren ook een bezoekje gebracht aan de dietist. Ik dacht ze gaat mijn hele eetdagboekje uitpluizen, moet op de weegschaal en krijg commentaar op wat ik eet.. Niks van dit alles hihi gelukkig!

Ik had bij het prikpakketje een brief moeten krijgen waar alles in zou staan, die had ik dus niet, dus niet zo gek dat ik niet alles wist.
    Ik moest dus 3 dagen 7x prikken en dan naar de DB.verpl mailen. Ik heb 7 dagen gedaan en dan 6x per dag. (Alleen voor het slapen gaan had ik niet gedaan) dus dat was op zich goed. Ik moet alleen 2u na de maaltijd prikken ipv 1,5u, dus dat verbaasde mij wel. Maar dat is alleen maar gunstiger, omdat de waarde dan nog meer zakt. Ik zal maandag of dinsdag horen van de DB.verpl. wat ik nu verder moet doen.
    Mijn eten was verder helemaal goedgekeurd, dus dat is fijn.

Ik heb de chips en patat getest. Niet al te best in de hoeveelheid die ik op had :) ik had een groot bord vol patat en een kroket en zat daarna op 8,4. Ik kon me met de chips ook niet bedwingen vd week en na een hele zak zat ik op 8,2.
    Volgende keer maar een gewone portie testen, maar ik kon me gewoon niet bedwingen :) slecht he?

Lig nu ziek in bed en dan schijnt je waarde ook hoger te zijn. Nou ik heb vandaag nog niet boven de 4,8 geprikt, dus dat is niet heel hoog..

Hilly, wat vervelend dat je weer zo schommelt nu ineens.
    Ik begreep ook van de dietist dat het tussen de 30 en 34e week ook weer flink kan schommelen, waarna het dan weer stabieler wordt. Echt van die periodes dus helaas...

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hier ook pas 2 uur naar de maaltijd prikken

Je lichaam reageerd dan slecht op aardappel

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nadesy, dat valt wel mee, want gekookte en gebakken aardappels kan ik zonder problemen flink wat van eten! Patat gewoon iets minder. :)
    Ik kreeg ook een koolhydratenlijst mee, en daar staat ook duidelijk op dat patat veel meer koolhydraten bevat. Dus op zich logisch :)
    En je eet er sneller meer van, dus dat is natuurlijk ook niet handig

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nou, vandaag zit ik weer keurig. Dus het zal wel echt de frietjes zijn waar mn waardes van op de hobbel gingen :(
    Vanavond eten we nasi goreng (zelf gemaakt), dus maar even kijken hoe mijn waarde daarna is.

12. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Moeten jullie allemaal 2 uur na het eten prikken? Wat is de max waarde?
    Ik moet 1,5 uur en mag niet hoger dan 7.

Ik ga zo patat proberen,maar wel netjes afgewogen. Zoals afgesproken met de diëtist. Ik ben erg benieuwd.

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Miekelief Hoe is het met je patat gegaan? Hier de max waarde na 2 uur 6.7

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nou, na de nasi was mn waarde 5.3! Ik snap er geen jota meer van..

Nu eet ik lekker een chocolaatje bij de thee. Eens kijken wat dat dan doet :D

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier na 2 uur max. 7.
    Toen ik zei dat ik na anderhalf uur geprikt had elke keer, zei de dietiste dat dat niet erg was, dat tussen 1,5 a 2 uur prima is. Maar 2 uur later staat op alle papieren en boekjes die ik mee kreeg..
    Apart dat het overal verschilt!

Hoe was de nasi hilly? Rijst is ook best veel koolhydraten las ik in mijn boekje :) anderhalf keer zo veel als aardappels dacht ik..

Miekielief en je patat? Heeeeeerlijk gesmaakt zeker :D
    Weet je dat dat me nog het meeste tegenvalt. Dat je niet zomaar effe kan bunkeren bij de snackbar hahaha. Niet dat ik dat nou wekelijks deed, maar zo af en toe mmmmmmmm!!!

Op mijn lijstje na de bevalling kan dus weer een dingetje bij;
    Broodje filet americain, een lekkere grote medium gebakken biefstuk en een dinertje bij de macdonalds of snackbar hahahaha

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, nou, prima dus... 5.3. Snap jij het nog?
    Een bord Nasi Goreng met kipsate, satesaus en kroepoek. En ik had er ook nog een rauwkost salade bij met een dressing met sinaasappelsap erin. Dus ook daar zaten nog suikers in... :(

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nou dan hoop ik dat je er ook heerlijk van genoten hebt!!! Ik vind dat wel reden voor een juichmomentje zulke uitslagen na zulke vreterijen :D

Heb je ook getest hoe je voor het eten was? Dat zegt natuurlijk ook wel iets.

Ik had laatst 2 borden zekfgemaakte macaroni op :) en toen had ik 6,3. Terwijl pasta uberslecht is, heb ik me laten vertellen. Mijn waarde voor het eten was alleen 3, dus dat verklaart dan ook een hoop natuurlijk.. 3,3 omhoog is best behoorlijk vind ik :)

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, mijn waarde ervoor was 4.5. Dus zoveel omhoog was het niet, vond ik...

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @hilly oh dat is een mooie waarde na dat lekkere eten van je!

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nee dat lijkt me idd gewoon normaal!! Nou fijn toch! :) lekker van genieten dan :)

Deel Deze Pagina