Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ohja das een goede dat kan natuurlijk ook van invloed zijn!

2. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Ik werk op een Kinderdagverblijf als Pedagogisch m
    Uden
    @ pinky, ik had voor me test ook zn dorst dronk wel 3 liter op een dag en ook dorst blijven houden. toen bleek het van de suiker te zijn.

ik heb ook een hele rare dagen. ik was van de week vergeten insuline te spuiten en wat denkje allenaal keurige waardes. vanochtend ook vergeten maar wel een croissantje ham kaas gegeten en had een keurige waarde van 6.2... snap er geen zak meer van. terwijl als ik insuline spuit mijn suiker flink omhoog gaat..??

3. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Maddie dat is wel vreemd! Je zou t bijna zelf proberen.. Al is zelf dokteren natuurlijk ook niet alles;)

Ik heb hier na een weekje wel door dat ik het meest op brood reageer (en laat ik daar nou net groot liefhebber van te zijn). Stamppot met flink wat aardappelen op en dan prik ik 4.2. Benieuwd hoe die waarde zo voor t slapen is aangezien ik niks meer heb gegeten en al op bed lig.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, dat was het eerste wat ik zelf ook bedacht. Maar daar lag het dus niet aan...

Nogmaals: ik vind het niet raar dat hij omhoog ging van brood. Ik vind het raar dat het zoveel uren maar door bleef gaan, terwijl ik allang gestopt was met eten.
    Ze zeggen tegen ons: check anderhalf/twee uur na het eten, dan is de piek. Maar bij mij is dat blijkbaar dus niet het geval. In ieder geval vandaag niet. En ik vraag me dan meteen af... Al die keren dat ik het gelaten heb bij 1 meting, stopte het toen dan wel met doorstijgen?! :(

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hilly ik heb nu ook een hogere waarde dan na t eten. Terwijl ik niks gegeten heb. Zag toevallig net een reclame over een ontbijtkoekje die promootte dat ze gedurende gehele ochtend koolhydraten afgeeft voor extra energie. Zal t daarmee te maken kunnen hebben??

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Jij had na het eten 4.2 en nu dan?

7. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Als je wat later na het testen een hogere waarde hebt dan ervoor kan het te maken hebben met de suikers. Foute suikers zoals in suikerbrood kunnen pas later reageren. Je ziet dan op een later moment een piek dan 1,5 uur na het eten.
    Vaak duurt het ook langer voordat de piek gezakt is. Dat zei een diab verpl een X tegen mij.
    Emoties en spanning kunnen er ook voor zorgen dat het hoog is.

Handen wassen is wel heel belangrijk voor elke test. Anders is het niet betrouwbaar. Ik deed ook altijd de eerste druppel weg vegen en de 2e testen

8. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    4.9 dus heel netjes hoor maar wel hoger dan t eerdere meet moment. Het is dus niet per definitie zo dat Hoe langer je wacht Hoe lager je waardes zijn... zal idd wel met de soort suiker te maken hebben?

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dames, nog bedankt voor de antwoorden. :)
    Zoontje was/is ziek, dus had even mijn aandacht ergens anders bij.

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hilly waardeloos van je waardes.. Hopelijk was het eenmalig!

Verder niet zo veel onthouden sorry :)

Alles nog rustig hier, wachten duurt lang zeg :) ik had me al niet verheugd op de uitgerekende datum, maar toch valt het tegen als je 1 dag overtijd wakker wordt! :)

11. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    ohhh beebie kan me goed voorstellen, maar het einde is nabij (lees je mag bijna weer bakken chocolade eten!! :D)

Ik merk dat ik elke keer na de lunch piek. Hebben jullie enig idee wat ik kan veranderen?

Nuchter prik ik vaak onder de 5. Daarna ontbijt ik met volkoren cornflakes of noten&zaden met melk. Gaat ook prima want ook dan prik ik in de regel max 5.5.

Rond half tien heb ik altijd al goed trek en eet ik mijn portie fruit. Rond 11en heb ik ook echt weer trek (ga dan bijna van mn graatje). Ik eet dan 1 boterham. Vandaag heb ik toevallig een notenreep op.

Vervolgens ga ik tussen 12 en half 1 lunchen (op werkdagen kan ik dat niet verlaten). Ik ben gek op boterhammen maar vrees dat dat de boosdoener is. Ik eet in de regel thuis 2 boterhammen en een cracker oid. Op werk eet ik 1 boterham met een kopje soep en een eitje.

Vandaag (om 12.45) ook weer 1 broodje op met kipfilet, chinese tomatensoep en een ei. Om half 10 een appel en 11 uur een notenreep. Ik prikte na anderhalf uur 7.0.

Moet ik toch maar brood helemaal laten staan? Heb 1 lunch gehad dat ik 4.9 prikte maar toen had ik pastasalade op. Overignes lijkt dat heel goed te gaan. Lasagna, stampotten.. ik heb het allemaal al op als avondmaal en steeds onder de 6 gebleven (zit vaak tussen 4 en 5 'svonds).

Ik vind het echt heel lastig omdat mijn lunch echt niet compleet is zonder brood. Maargoed, misschien moet ik dat toch laten varen?

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Het lijkt me niet goed als je brood helemaal moet gaan schrappen lana.. Eet je wel echt volkoren/donkere boterhammen?
    1 of 2 boterhammen zou je toch wel moeten kunnen eten lijkt mij.. Anders moet je misschien toch verdere stappen nemen?

Prik je ook wel eens voor je lunch? Ik zou dat eens doen, dan weet je hoe hoog je waarde ervoor is en wat precies je lunch verder met je waarde doet. Nu weet je eigenlijk niet of je al hoog begint of dat het de lunch is die het hoog maakt. Misschien is die notenreep toch niet O goed als je dacht?
    Chinese tomatensoep is ook niet altijd goed he? Ik ben echt stapelgek op tomatensoep, maar ik heb wel gemerkt dat de éne of de andere tomatensoep echt verschil uit maakt!

Ik weet niet hoe laat je ontbijt, maar kun je bij of in plaats van die appel niet om 10u iets eten wat wat meer vult? Ik zou ook gauw honger hebben na alleen een appel. Als je misschien om 9u30/10u iets eet wat wat meer vult, red je het beter tot 12u voor de lunch?
    Ik zou iig de komende dagen oók vlak voor je eerste hap van je lunch prikken, zodat je weet hoeveel je precies stijgt van die maaltijd.

13. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    2 boterhammen moeten idd lukken mits je er vleeswaar of kaas op doet. Dingen met weinig koolhydraten. Ik kon er geen cracker bij eten of een soepje. Dan was dr waarde te hoog. Bouillon al eens geprobeerd? Dat ging bij mij wel goed.
    Wat Beeb al schreef. Ervoor prikken kan ook een keer goed zijn om te kijken hoeveel je score.

14. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja dat ga ik zeker een keer doen, prikken voor de lunch.

Ik vind het belangrijk om fruit te eten en moest die porties verdelen over s ochtends en s middags. Dus dat komt sowieso in de ochtend. Ik eet naast fruit dus ook nog een boterham, plak ontbijtkoek, notenreep (7 gram koolhydraten) oid. Ik ga idd eens eind vd ochtend prikken zodat ik zie wat die twee tussendoortjes doen :). Overigens knor ik dan nog van de honger dus een eet moment minder zal lastig zijn :D

Heb om 16 u geprikt even om te kijken wat ik had voor een bolletje, 4.1. Toen volkoren puntje met smeerworst op en anderhalf uur later weer geprikt (wel naar yoga geweest dus beweging zal zeker meewerken) en had 4.7. Ik moet gewoon wat dingen uitproberen!

Dank voor het meedenken dames!!

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Lana, mijn internist raadde toentertijd ook meer beweging aan. Ik moest maar even een half uurtje gaan wandelen of fietsen. Zo kun je je waardes inderdaad ook wat lager houden.
    Je kunt dus altijd even kijken of het lukt om na de lunch even een kwartiertje/half uurtje (weet niet hoe lang je pauze hebt) wat te wandelen misschien?

16. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    die chinese tomatensoep zit flink suiker in. denk dat dat de boosdoener was.

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nanda, ja dacht ik ook gelijk aan, dat is zo zoet als de pest :)
    Maar een cup a soupje chinese tomaat valt volgens mij wel weer mee, dus ligt er aan he :)

Hoe gaat het met jullie verder dames? Alles stabiel?

Miek, hoe is het met jou? Heb je nog geprikt of ben je er klaar mee?
    Ohhh ik verlang echt zo erg naar bepaalde dingetjes! Voel me bijna een junk :D en dan nog niet eens zo zeer de suikerrijke dingen hoor, maar ook de rauwe vleeswaren, witte pistoletjes en een kroket mmmmmm ;)

18. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hihi beeb ben je er nou nog steeds zwanger en al? Ga eens bevallen joh:p

Mmm ja gewoon weer paar pistoletkes op kunnen eten heerlijk lijkt me dat!! En stuk taart :D

Ik ben vandaag bij ikea geweest en daar ontbeten. Ging zowaar goed met croissant broodje en ei!! 5.5. Had 'ontbeten' met fruit en op fruit moment dus ikea ontbijt maar niks aan t handje. Vanmiddag noten en granen van dat Naturalis op en prikte maar net 4.

Zal idd de soep geweest kunnen zijn, voortaan maar beter opletten!!!

Nog twee dagen en ik heb eerste controle bij gyn. Wat moet ik daar van verwachten?

19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Uhmm niet te veel :D hier waren het controles die eigenlijk hetzelfde waren als bij de verloskundige, alleen vroegen ze hoe het met de suiker ging en kreeg ik een groeiecho.
    Met de suiker deden ze verder niks, dat was taak voor de diabetesverpleegkundige.

Ja ik ben nog steeds dik ;) vk heeft gestript vandaag, maar het is buitengewoon rustig in die buik. Denk niet dat het wat heeft gedaan :)

20. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Mm strippen is niet jouw ding blijkbaar haha. Morgen afspraak ziekenhuis??

Deel Deze Pagina