Beeb, ik moet vrijdag weer testen en dan over 3 weken weer. Het is heerlijk om alles weer te mogen eten. Nu is boterham met chocolasta en laagje hagelslag favoriet. Ik ga van de week appeltaart bakken. Daar neem ik een groot stuk van met slagroom. Haha Vorige week kaiser broodjes gehad..ik moest nog aan je denken. Nog heel even volhouden en dan kan jij ook weer. Je Beeb heeft het veel te fijn in de buik. Word je met 41 wk ingeleid?
Ohh miek en je moest eens weten hoe vaak ik aan jou denk als ik weer aan iets lekkers eten denk hahaha!! Dan denk ik, zij mag het al... geniet lekker van je appeltaart meid! Als ik er weer tijd voor heb ga ik een stroopwafelvlaai of een marsepeintaart maken.. Ooohh lekker zeg!!! Ik mag morgen naar de gyn voor ctg, inwendig onderzoek en hopelijk ook echo. Hij of zij zal dan beslissen wanneer uiterlijk de inleiding is en dan wordt die afspraak gemaakt. Ik hoop eigenlijk toch wel op vrijdag.. Lekker voor het weekend en ik ben er gewoon echt klaar voor. Met een beetje pech zal het pas na het weekend worden, want in het weekend doen ze hier niets. (Tenzij je er al ligt dan) Ik ga er nog even over denken vanavond of ik het echt perse deze week nog wil. Dan ga ik vanavond een strijdplan maken als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het zo gebeuren, dus desnoods ga ik morgen met de mascara op mijn kin naar huis.
Ik merk trouwens ook dat mijn waardes hoger uitvallen dan een paar weken geleden. Ik voer de hele dag weinig uit, zit veel stil op een stoel of bank, want ik heb bijna geen energie. Maar de honger/lekkere trek blijft. Conclusie: minder beweging is hogere waardes denk ik. Het zit meestal allemaal nog binnen de lijntjes, maar toch.. Verloskundige had gezegd, omdat je aan het eind minder doet, heb je ook minder honger/trek dus dan blijft het vrijwel hetzelfde. Nou mooi niet dus
Fijn dat je ook aan mij denkt. Hihi. Jammer dat je ver weg woont. Anders had ik je een Vreetpakket gebracht als kraamkado. Hier doen ze echt alleen maar met 41 wk inleiden. Mits medisch iets is. Bij mij viel dat op een vrijdag. Ik ben benieuwd wat ze bij je gaan doen.
Heeee hou op over appeltaart. Ik heb nog een pak boeren appeltaart liggen ( met zo n lekker extra crème laag onderop). Dat met een mega dot slagroom....mmmmmmmmmmm Miekie hoe zijn je waardes nu eigenlijk?
In de eerste week allemaal onder de 7. Dat was netjes. Ik ben benieuwd wat het vrijdag doet. Tussendoor hoef ik niet te testen.
ik ben al sinds week 16 thuis en doe sindsdien niet veel. Toch blijven mijn waardes enigszins netjes.
Ik heb net aangegegeven in het ziekenhuis dat ik soms wat hogere waardes aantik, nu ik weinig meer van mijn kont af kom. Dat ik nu soms richting de 7 ga zegmaar.. Ze heeft het in mijn dossier gezet, maar zei er verder niks boeiends over. Eind is nu toch in zicht dacht ze misschien
Hihi einde is sowieso in zicht ja Hebben jullie dat je je best doet om onder een bepaalde wArde te blijven of hebben jullie zoiets van onder de Max waarde vind ik prima? Ik had net weer tegen de grens aan en dat na een min dun plakje ontbijtkoek en drie kwartier later twee koolhydraat arme volkoren boterhammen met kaas. Het is me wat met die lunch bij mij..
Ik vind het zelf wel veel fijner om niet teveel boven de 6 te komen bij 'normaal' eten en dat lukte ook prima. Als ik mijn boekje een keer te buiten ging/ga, dan hoop ik gewoon onder die 6,9 te blijven. En eigenlijk lukt dat ook wel. (Ik doe nu minder en smokkel misschien iets meer, dus nu soms een keer niet )
Ik heb trouwens nu wel een echo gehad in het ziekenhuis. Het is moeilijk meten nu zei de VK en echt een schatting, maar ze verwacht geen mega reus en ook geen mini. Het hoofdje is ietsje kleiner, het buikje is wat groter en de beentjes leken wat korter. De schatting kwam uit op 4300 gram. Laten we hopen dat ze er niet 500 gram naast zit van boven!!! Mijn dochter had overigens met echo's toen ook dezelfde soort afmetingen, dus ik ga maar uit van een babytje zoals zij. Toen ik vroeg waarom ze bij mijn dochter met deze afmetingen wel meteen wilde inleiden en bij deze baby niet, zei ze dat je met een vroege termijn (voor 41w) net zoveel kans hebt op een kunstverlossing/keizersnede, als dat je even wat langer wacht (en de bevalling dus makkelijker op gang zal zijn) en je misschien van een iets groter kindje bevalt.
Blijft dus nog even spannend voor je! Hihi ik vind 4300 grM trouwens wel al een klein reusje hoor, vond mijn dochter met 3770 al best groot. Waha dat wordt wat als ik dit keer ook een 8 ponder mag verwelkomen... Ja ik probeer ook 6 aan te houden , maar die .... Lunch gaat er steeds boven. Dat vind ik wel irritant omdat ik van alles probeer, ik snap t gewoon niet.
ik probeer me wel te houden om laag te zitten, maar sommige dingen wil ik graag blijven eten waardoor ik net onder de toegestane waarde zit. Zoals ontbijten met havermout of corn flakes of een boterham met hagelslag. Ik weet wel zeker dat die ontbijtkoek de boosdoener was. Dat giert van de suiker. Ik begin er niet eens aan, ook niet als tussendoortje. En jij ging drie kwartier later al lunchen dus dan is het niet eens een tussendoortje.
Ik eet heel vaak ontbijtkoek tussendoor en dat gaat uitstekend. Vanochtend voor het eerst ontbeten met havermout... Nuchter had ik 4.8 en anderhalf uur na havermout met een beetje roosvicee had ik nog steeds 4.8. Dat had ik dus niet verwacht.. Ik kan echt niet voorspellen wat wel gaat en wat niet.
ik had vanavond witlof met ham&kaas en een klein schepje gebakken aardappels. Na een uur 5.5 Kan ik straks dus mooi nog een toetje nemen, haha joepie Ja het blijft af en toe gissen hoor. Laatst had ik 2 speltboterhammen met smeerworst. Daar zit bijna 0% suiker in en toch zat ik na een uur op 9.8!! De keer er op gewoon weer geprobeerd. Exact hetzelfde. En toen was het keurig 6.0. Snap je toch ook geen kl*te van he.
Lana, ja 4300 is ook eigenlijk wel een klein reusje, maar ik ben niet anders gewend Ik eet hier ook vaak ontbijtkoek mmmmm lekker met boter en zoetstof ik neem wel altijd de variant met minder suiker, maar ik proef dan geen verschil verder.. Gaat hier ook altijd goed.
Nou en of! Het zijn precies dat soort rare onvoorspelbare dingen die behoorlijk irritant kunnen zijn...
Gek he, dat het per persoon zo kan verschillen. Maar ook zelfs bij dezelfde persoon! Beeb, fijn dat je nu wel een echo hebt gehad. Nu weet je hopelijk een beetje waar je aan toe bent! Ik heb vandeweek via Marktplaats twee doosjes met elk 50 teststripjes van iemand gekocht. De diabetesverpleegkundige vertelde mij dat die stripjes niet vergoed worden als ik er meer nodig heb en ze raadde mij aan om niet voor de gein allerlei familieleden te gaan testen. Dat ga ik nu alsnog niet doen hoor, maar soms ben ik -buiten een prikdag- ook gewoon nieuwsgierig om te kijken wat bepaald eten doet. Nu heb ik extra stripjes en kan ik dat onbezorgd doen! Zoals net heb ik getest na macaroni, 6,7... toch best wel hoog vind ik ook al is het nog steeds een waarde die ik mag hebben. Maar zoals Lana vroeg, ik zit ook liever lager dan "net bij de grens"! Ik neem ik nog maar een extra bak thee en als ik straks nog trek krijg, dan liggen er nog twee knakworstjes. Warm ik die nog even op Vannacht ben ik er ook om 4.30u uit geweest omdat ik zo'n trek had.... grrr!
Bij mij wordt het wel vergoed. Mij is verteld dat het ziekenfonds niet meer vergoed, maar mijn ziekenhuis krijgt van firma 'Bosman' glucosemeters en toebehoren geschonken. En als ik nieuwe stripjes en naalden nodig heb kan ik ze bellen. Vlgs diabetesverpleegkundige is het een soort 'wehkamp'. Wel zei ze dat als ik toch over moet op insuline, ik het wel moet vergoeden. Wat ik vreemd vind, maar goed.