Nanda, volgens mij klopt dat niet helemaal. Ik heb afgelopen week dan toch een rekening ontvangen, terwijl ik datzelfde als jij dus ook dacht.. Ik ben best wel hoog verzekerd, heb het startpakket vergoed gekregen, dat krijg je geloof ik van die firma ja. (Hier ook bosman) Maar toen ik een extra bestelling van stripjes en naaldjes nodig had, moest ik gewoon betalen. Kreeg de declaratie van de verzekering deze week. Toen ik belde dat het onder zwangerschap viel, en dat toch vergoed moet krijgen, vertelde ze dat de benodigde materialen voor diabetes vanuit je basisverzekering worden betaald (dat is wettelijk bepaald voor alle verzekeringen) en dus uit je eigen risico komt. Dus mits je geen eigen risico meer over hebt, kun je gewoon dokken als je wat extra's nodig hebt (zo is het mij verteld dan..)
ow lekker dan! dat zei mijn db-vp. Dan bestel ik ze ook wel online. of ik vraag een collega ze even mee te nemen van het werk.
typisch he. 3 jaar terug kreeg ik het allemaal nog wel vanuit de verzekering. en toen had ik alleen basisverzekering, terwijl ik nu extra aanvullend heb. Nieuwe stripjes en naaldjes was geen probleem. Heb er toen nooit voor hoeven te betalen. En de meter kreeg ik via de apotheek.
Ik prik al sinds 13w, dus ik redde het sowieso niet met het voorraadje van het ziekenhuis En volgens mij moet ik idd een eigen bijdrage betalen. Net zoals voor heel veel medicatie.
Ja beeb wat je verzekeraar zegt klopt helaas wel... Ik moest gisteren naar het ziekenhuis. Begon wazig te zien, tintelende vingers en verlies spraak. Tot 1 u vannacht in het ziekenhuis gezeten. Ze denken aan iets neurologisch. Al ging mijn suiker wel reageren met gister avond 3.4 en vanochtend juist weer boven de 7. Slinger dus een beetje alle kanten op. Straks weer terug naar ziekenhuis voor verdere onderzoeken.
Hè getver lana!! Een soort migraine misschien? Heb je ook hoofdpijn (gehad)? Ik ben benieuwd of ze kunnen vinden wat het is. Voel je je nu wel weer beter? Succes iig! Over die verzkering... Ik dacht door een goede aanvullende module top verzekerd te zijn voor zo goed als alles, maar ik ben er afgelopen tijd achter gekomen dat er zóveel dingen zijn die vergoed worden uit je basisverzekering en dus eerst uit je eigen risico betaald moeten worden! Echt belachelijk soms!! Ik haal het er nu met de zwangerschap en bevalling wel uit, maar voor volgend jaar ga ik het echt weer eens opnieuw bekijken. Zo zou ik ook de combinatietest 100% vergoed krijgen. Nee, krijg ik een rekening dat ik de bloedtest, die notabene een specifiek onderdeel is van de conbinatietest, zelf moet betalen. Want ja alle bloedonderzoeken komen uit de basisverzekering en dus geldt het eigen risico. Pfff zeg dan niet dat de combinatietest helemaal vergoed wordt, maar alleen de nekplooimeting! Echt een stel oplichters af en toe daar.
Jaaaa ik heb de beste gyn ever, ik mag gelijk terug naar vk als ik beloofde morgen naar de neuroloog te gaan, netjes groei echo's in plan bij vk (die doet ze ook) en mij strikt aan het dieet hou. Is die man niet werelds? Ben zo blij! Maar morgen dus even overleg over m'n dalen en pieken van gister en vandaag en neuroloog kVm klachten van gisteren.
Over verzekeringen: hou op, schei uit. Laten we het er maar op houden dat ze ergens hun geld vandaan moeten halen... Maar de meest essentiële dingen worden inderdaad niet eens vergoed, of gaat eerst van je eigen risico af... En dan kan je nog zo goed verzekerd zijn... Maar goed, een verzekering is er natuurlijk ook niet om elke wissewasje te vergoeden, maar vooral als je echt grote ingrepen nodig hebt, dat je niet opeens met een rekening komt te zitten van enkele tienduizenden euro's. Maar als je af en toe hoort wat er wel allemaal vergoed wordt, daar valt je mond soms van open...
snap wel dat niet elk wissewasje vergoed kan worden. Maar diabetesspullen lijken mij toch wel belangrijk. Ik spreek niet voor mijzelf, maar genoeg mensen die moeten rond komen van bijstand/uitkering oid en die echt geen euro kunnen missen. Dan maar geen medicatie/spullen voor meten?
Dat is een beetje een aloverheersend misverstand. Het wordt vergoed alleen geldt er nou eenmaal een eigen risico. Dat geldt ook voor hartpatiënten, mensen die chemo onder gaan etc etc. Dus het is niet dat ze het niet belangrijk vinden maar het geld om dit zorgstelsel te financieren moet nou eenmaal wel ergens vandaan komen. Ik ben vandaag bij de neuroloog geweest dus kan mijn eigen risico na vandaag sowieso gedag zeggen
Ja het wordt wel belangrijk gevonden, maar het gaat inderdaad eerst van het eigen risico af. Eigen risico dient eigenlijk ook als een soort van drempel, zodat mensen niet allerlei dingen gaan aanvragen, zonder dat er ook maar iets voor betaald hoeft te worden (buiten de premie dan hè). Je moet eens weten hoeveel medicatie er jaarlijks weggegooid wordt, dat is ook zonde. Bij mij hebben ze vrij vroeg ontdekt dat ik schildklierproblemen heb. Alles wat met de zwangerschap te maken heeft wordt vergoed, maar omdat er antistoffen zijn aangetroffen en ze niet zo goed weten wanneer het is ontstaan, wordt het als ziekte (niet-zwangerschapsgerelateerd) gezien. En dat terwijl het algemeen bekend is dat het ontzettend lastig is om zwanger te raken met schildklierproblemen en het bij ons nou juist een toevalstreffer was. Dus naar alle waarschijnlijkheid is het gewoon tijdens de zwangerschap ontstaan. Al die onderzoeken en afspraken (gerelateerd aan mijn schildklierproblemen) gaan ook gewoon af van mijn eigen risico. En geloof me: dat ligt hier vele malen hoger dan in Nederland, want als je dat compleet afkoopt dan is je premie haast niet meer te betalen. Jammer maar helaas. Een kind krijgen kost nou eenmaal veel geld, hier hadden we al rekening mee gehouden. Het kan zelfs nog erger... Alle rare dingen die hier voor de 13e week van de zwangerschap kunnen gebeuren, worden als ziekte gezien en vallen dus nog niet onder de zwangerschapsverzekering. Ik heb dus serieus verhalen gelezen van vrouwen die een miskraam hebben gekregen voor de 13e week van zwangerschap, een curretage nodig hadden en dat dit dus gewoon van hun eigen risico af ging. Over pijnlijk gesproken... Buiten het feit dat je een miskraam hebt gehad, wordt het gewoon doodleuk weg geschreven als 'ziekte' en daarnaast krijg je nog eens een enorme rekening voor je kiezen. En ja, ik weet dat sommige mensen nog geen euro kunnen missen, maar ik zou daar persoonlijk heel nerveus van worden. Ik heb eigenlijk altijd, zelfs in mijn studententijd, een financiële buffer gehad voor onverwachte uitgaven. Als ik dit niet heb, word ik heel erg zenuwachtig. En toendertijd had ik nog niet eens de zorg van een kind op me. Ik wil niet zeggen dat mensen die het niet breed hebben geen recht hebben op kinderen, maar ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat mensen bewust kiezen voor kinderen terwijl ze bij wijze van spreken elk dubbeltje moeten omdraaien. (Mag ik misschien niet zeggen, maar zo voel ik het wel.)
Ja maar ik praat ook niet over zwangerschaps gerelateerd. Genoeg mensen die niet zwanger zijn maar om een andere reden bloed moeten laten afnemen, medicatie of wat dan ook nodig hebben en dan een rekening van 380 euro krijgen waarvan ze niet weten waar ze dat vandaan moeten halen. Ik zal ook al wel aan de taks zitten van 2014. 2 x ziekenhuisopname met uitdroging en tig bloedafnames vanwege deze opnames, vanwege de zwangerschap en vanwege de diabetes. Ik heb ook altijd een buffertje, maar ik ken mensen die gewoon te weinig inkomsten hebben om überhaupt iets opzij te kunnen zetten.
hallo dames, hier een berichtje van mij vanuit het ziekenhuis. gisteren had ik last van drukkend gevoel van onder en menstruatiepijn zeg maar. Daarnaast was ik ook nog duizelig maar mijn suiker was goed. 6.8.. ik mocht meteen komen en kreeg een ctg, bloedruk urine controle. maar alles was goed. de verloskundige wilde toch voor de zekerheid een inwendige onderzoek en tot onze verbazing heb ik al 1 cm ontsluiting. ik heb meteen weeenremmers gekregen en een spuit voor longrijping. ik heb ook verplichte bedrust en moet zoiezo tot maandag blijven. ben benieuwd hoe het vandaag gaat. heb wel last van krampen maar zijn dat nu mijn banden of toch iets anders. erg spannend in ieder geval allemaal.
Hey maddie wat naar!! Hopelijk blijft de kleine nog wel een paar weekjes binnen hoor!!! Jeetje dat zal wel even schrikken zijn!! Heel veel succes en sterkte komende weken en hou die benen maar goed bij elkaar!! Ik kom even melden dat ik inmiddels bevallen ben dmv inleiden. Het was een heftige bevalling omdat onze kanjer van 9 pond (!!!) halverwege klem zat. We hebben het beide overleefd zonder kleerscheuren en met mijn meisje gaat alles goed Ik heb nog niet geprikt na de bevalling, tijdens de bevalling heb ik veel limo gedronken en dextro op, ik was alleen maar aan het shaken van de honger omdat ik geen trek had en geen tijd had om te eten!
Gefeliciteerd beeb! toch nog 9 pond ja was was wel effe schrikken mja ben nu in goede handen mocht er iets gebeuren.
Wauw Beeb, wat fijn dat ze er is! Maddie, wat schrikken! Die kleine moet nog wel even blijven zitten hoor! Hier weer zo'n avond dat mijn insuline niet leek te werken. Ik heb weer 3x bij moeten corrigeren. Heel irritant en het baart me ook wel zorgen. Had gisteren ook laatste gesprek met internist dn die had geen flauw idee hoe het kan. De piek 'hoort' op zo'n anderhalf/twee uur te liggen en dat het bij mij doorstijgt daarna snapte ze niet. Ik word er erg ongerust van en loop te piekeren over wat er mis kan gaan, zoals dat de baby plotseling overlijdt ofzo (een van de engste complicaties van zw db vind ik)....
Beeb gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!! Maddie hopelijk blijft je kindje nog een aantal weken in je buik zitten. even een vraag. Ik heb nu 2 keer gehad dat mijn nuchtere waarde net te hoog is. 5,8 en 6 ipv 5.3 of lager. De diabetesverpleegkundige en dietiste vinden dit niet verontrustend. De rest van de dag is dan wel prima. Ik snap zelf niet hoe dit kan. Het is niet zo dat ik de avond van te voren me flink te buiten ben gegaan aan snoep ed. Heeft iemand dit ook gehad? Er zijn ook dagen bij dat ik nuchter waardes in de 3 of 4 heb.
@cat2 dat kan helaas veroorzaakt worden door je placenta. Mocht het structureel worden, dan krijg je langwerkende insuline die je voor het slapen gaan moet spuiten. Vraagje, wordt bij jullie ook standaard de Hba1c waarde gecheckt en zo ja, wat zijn jullie waardes? Ik had de afgelopen 3x: 30, 33 en 37.