Bedankt meiden! Mijn kleintje is ook al tig keer geprikt nu omdat ze zo zwaar is, maar het gaat nu goed, om 5u nog een keer testen en als ze het dan goed doet, mogen we naar huis! Ze krijgt nu nog wel bijvoeding, omdat anders haar suiker te laag blijft. Ik schijn dan ook wat mee naar huis te krijgen.. Ze heeft wel al heel goed gedronken aan de borst, dus ik ben benieuwd hoe het straks zonder de bijvoeding gaat! Vanmorgen heb ik me weer eens geprikt na 2 beschuiten met hagelslag en een bak yoghurt, 5,1 was het, beetje hetzelfde als wat ik in de zwangerwchap had.. Was gewoon benieuwd, geen idee eigenlijk of die waarde goed is of niet Hilly, mijn waarde is niet meer getest na de suikertest. Wel over 3 maanden. Dan gaan ze kijken wat het in die 3 maanden heeft gedaan. Dan heb ik ook weer een afspraak bij de internist. Hopelijk voor het laatst.
@Beeb fijn dat ze het zo goed doet! Buiten de zwangerschap zijn de streefwaardes: nuchter 7 en nietnuchter 11. Dus je zit hartstikke goed!
Wat een heerlijke waardes buiten de zwangerschap Beeb ik dacht al dat je aan het bevallen was, heb een paar keer aan je gedacht. Benieuwd hoe je meisje heet gefeliciteerd met een wolk (of bonkie) van een baby !!! Heerlijk dat ze er is. Ik heb een verjaardag dag van m'n moeder. Normaal na lunch heb ik in de 5, nu steeds in de 6 van hetzelfde ontbijt. Dus ik fietsen naar haar toe zodat ik stukje taart kon eten maar nee hoor in de 6. Dacht daar kan geen taart boven op. Thuis net weer aangekomen had ik maar 4.3 voor de lunch dus die taart had best gemogen haha. Ik ga na slaapje van mijn dochter (die heeft al 2 dagen niet overdag geslapen) weer terug en dan ga ik dus echt wel een half taartje snoepen. Zal me met de Lunch inhouden hihi Ik merk wel dat ik nu hartstikke moe ben van die paar km fietsen. Wordt toch wel een beetje teruggefloten door m'n lijf. Gelukkig slaapt mijn dochter nu. Denk dat ik ook een uiltje ga knappen zo!
nou dames vandaag weer 0.5 cm erbij zit nu op 1.5 cm. mijn weeenremmers zijn omhoog gegaan van 30x2 naat 60x2 maar blijft rommelen en doen. waarschijnlijk zal het toch eerder komen.
Maddie wat spannend! Ik hoop voor je dat de kleine nog even blijft zitten. Beeb, goede waarde en fijn dat jullie het allemaal goed doen. Ik hoop voor je dat je straks naar huis mag. Hoe gaat het met je oudste dochter? Voelt ze zich al grote zus? Ik had gister een test dag. Maar was het vergeten. Vandaag proberen te testen. Maar hij geeft elke keer een soort error teken aan. De meter is gewoon stuk. Of batterij leeg. Dus dat testen werd hem ook niet. Tot nu toe wel alle waardes goed.
Hallo allemaal...ik had naar aanleiding van mijn topic over zwangerschapssuiker de tip gehad hier eens te kijken. Ik zie gelijk een leerzaam iets haha, namelijk van Hilly1980: Buiten de zwangerschap zijn de streefwaardes: nuchter 7 en nietnuchter 11. Zit er zo'n groot verschil tussen? Aangezien ze het in het zkh hadden over nuchter onder de 5.7 en niet nuchter onder de 7. Ik moet sinds afgelopen woensdag insuline spuiten, omdat mijn suikertest te hoog was, en mijn curve ook. Eerlijk gezegd ben ik er heel erg onzeker over, vooral omdat ik ook al maanden aan de bloeddrukverlagers zit, al een maand grieperig ben (ja ik heb ze allemaal gehad, buikgriep en hooikoorts op het moment) en volgens de gyn heeft dit ook invloed, en deze heeft mij dan ook naar huis laten gaan. Echter belde daarna de verpleegkundige dat ze mij toch wel wilden zien op het diabetenplein, omdat het echt te hoog was. Ik kan zelf geen insuline spuiten, ben als de dood voor naalden, en heb met moeite de curves gedaan (ogen dicht en doorbijten haha) dus mijn vriend doet dit voor mij, in de ochtend en in de avond, want hij werkt wel gewoon. Aan de ene kant wil ik alles doen om de zwangerschap goed uit te lopen, aan de andere kant vraag ik mij constant af wat ze nu van mij willen. Ik moet volgens de diëtiste flink wat eten, 3 keer per dag volle maaltijd en dan 3 keer per dag tussendoor. Van de gyn mag ik niet meer werken, heb dus bloeddruk verlagers en moet vooral kalm aan doen, en dan moet natuurlijk ook mijn suiker omlaag. Als ik dit bij de dokters voorleg, dat deze combinatie mij erg lastig in de oren klinkt (meer eten, minder bewegen...dan doet je lichaam toch ook niets?) en zij zeggen dat dit niet zo werkt, mijn lichaam zou slapend en rustend ook al dat (extra) eten moeten kunnen verwerken. Er werd mij verteld dat hier dames met ervaring zitten, dus ben erg benieuwd hoe jullie dit allemaal ervaren hebben, of nu ervaren
Yup.. Er zit een enorm verschil tussen wat acceptabel is als je zwanger bent en wat acceptabel is als je niet zwanger bent. Ongereguleerde bloedsuikerwaardes zijn helaas echt gevaarlijk tijdens de zwangerschap en het is van belang dat je je bloedsuikers onder controle krijgt. Als dit je lukt met een dieet, prima. Er zijn genoeg dames hier bij wie dat gelukt is. En als dat niet lukt (zoals bij mij), dan spuit je insuline. Ik snap dat insuline spuiten niet leuk is, maar als je de controles voor de curves kan spuiten, dan zou je toch ook de insuline moeten kunnen spuiten? Ik vind dat in ieder geval niet heel veel van elkaar verschillen. Mijn diëtiste heeft gezegd dat ik gewoon normaal gezond moet eten en wanneer de controle aangeeft dat dit nodig is moet ik insuline bij spuiten om te corrigeren. Heb jij snelwerkende of langzaamwerkende insuline? En spuit jij standaard voor bepaalde maaltijden? Of achteraf? Oh ja, ziek zijn heeft zeker invloed op je bloedsuiker. Maar te hoog is toch echt te hoog en dat moet gecorrigeerd worden. Of je nou ziek bent of niet...
Ehm...goede vraag...ik moet vlak voor het eten spuiten, is dat snel of langzaam? Ze begonnen met een dieet, alleen heb ik dat dieet niet helemaal kunnen volgen, aangezien ik echt flink beroerd was. Ik doe nu dus en dat dieet (3 keer per dag maaltijd, 3 keer per dag een tussendoortje, alles van de lijsten die ik mee gekregen heb) en de insuline spuiten. Ik weet dat het afschuwelijk klinkt, maar ik krijg het dus echt niet voor elkaar, heb de insuline spuit boven mijn been gehouden, boven mijn buik gehouden, en het lukt niet...ik sta te trillen en te doen, en krijg het niet voor elkaar. De opmerking het is voor de baby werkt niet helemaal meer, aangezien ik nu met 30 weken zwanger al 25 weken beroerd ben (misselijk, beroerd, moe, pijn) Het constante heen en weer rijden naar het zkh (bloeddruk testen, suiker testen, gesprekken met verpleegkundiges, oncoloog, gyn, verloskundige, bloed prikken, urine wegbrengen voor eiwit testen) tsja ik ben doodop, als het enkel de suiker zou zijn zou ik er wellicht heel anders in staan, maar op een gegeven moment loopt het emmertjes iets over. Ik heb de kleinste spuit mee gekregen (4 mm) en doe de curves met 2 mm, en zelfs met dat inieminie spuitje voel ik het en bloed het (ok bloeden is normaal haha) Het lijkt allemaal erg negatief, maar dat ben ik normaal niet, ik ben gewoon de weg een beetje kwijt Baby groeit netjes, schijnt het niet moeilijk te hebben oid, hartje is goed, alles is goed met de kleine, en dat is super belangrijk, kan niet wachten tot de bevalling. De suiker geeft me alleen heel erg veel onzekerheid, ik wil het beste voor de kleine, en dat geeft angst en onzekerheid.
Ow trouwens, op de dag vonden ze spuiten ook niet zo belangrijk, omdat mijn suiker vooral te hoog was in de avond. Ik heb ook niet mee gekregen dat ik enkel moet spuiten als die te hoog is voor het eten, maar gewoon standaard voor ontbijt spuiten, en standaard voor avond eten spuiten. Wat ik nu doe is een beetje het rust gedeelte negeren, dus toch wakker blijven op de dag, en meer dingetjes doen, omdat mijn suiker dan ook al lager uitviel dan als ik de voorgeschreven rust nam. Alleen zit ik dan weer met het probleem: suiker goed, bloeddruk te hoog of bloeddruk redelijk en suiker te hoog.
Lastig want het is belangrijk om je suiker onder controle trol te hebben maar een hoge bloeddruk kan ook erg gevaarlijk zijn! Dus zou niet teveel zelf gaan dokteren en toch aan dr bel trekken . En ik ben het wel eens met een voorganger. Ziek of niet je waardes waren niet goed dus dan moet er iets aan gedaan worden. Better safe than sorry met baby aan boord! Maar balen is het best wel en helemaal met een naalden fobie rot voor je meid!!
aargh balen, normaal zit ik met cornflakes en ongezoete melk net onder de waardes. Vanmorgen zat ik na een uur op 9.2. Veel te hoog. Eigenwijs zijn en morgen weer cornflakes proberen? of iets anders nemen.
Nou, ik had weer iets raars... Na het avondeten 7.4. Niet hysterisch te hoog, maar wel iets, dus insuline gespoten: 2eh. Na een uur gecontroleerd: 6.4. Prima, dacht ik. Rest van de avond niks meer gegeten of gedronken, behalve: water, 1 kop kruidenthee zonder iets en 1 suikervrij dropje vanwege het hoesten. Voor het slapen moet ik ook standaard prikken: 7.8!!! Hóe kan in hemelsnaam mn suiker stijgen als ik NIETS heb gegeten. Wat is dit voor gekkigheid?!?
Hilly1980 dat bedoel ik! Dat heb ik hier dus ook! Voor het slapen gaan 4.7 en met wakker worden 5.6. Nandanovember ik mag geen cornflakes oid meer, geloof dat bio muesli wel mocht, maar ze zei meteen dat cornflakes niet erg best zijn. Lana85 ik meld het constant, ook het verhaal over stijging terwijl ik slaap of enkel water drink (in de avond) en dan alsnog hoger uit komt. Gevraagd of bloeddruk en suiker elkaar "gek konden maken" alleen geven de dokters de ene keer aan dat dit zo niet werkt en de andere keer zeggen ze dat mijn lichaam erg gek aan het doen is. Heb tot nu toe 1 arts gehad die zei dat er geen touw aan vast te knopen is en dat ze het domweg niet weten.
Jaa ik heb t ook, mijn ontbijt kan ik opeens niet meer hebben, althans dan zoekt ie t randje op. Vandaag ging het trouwens wel redelijk dus ik blijf het af en toe proberen. Brood gaat niet, dus ik ben helemaal over op koolhydraatarm brood..
Voor ontbijt 4.8, na ontbijt 5.6. Ontbijt: havermout met bosbessen en ongebrande noten (hazelnoten/amandelen/cashewnoten). Dit lijkt dus goed te gaan... Ik neem het maar maaltijd voor maaltijd en gewoon extra veel controleren. Anders weet ik het ook niet
ik heb te veel yoghurt ingeslagen dat tegen de datum is dus ik ga morgen sowieso maar ontbijten met een grote kom yoghurt.
8.8 na het avond eten...denk dat erwtensoep maar even een no go is. Misschien dat het al niet goed was, maar kan het nergens vinden, en als moeders verse erwtensoep maakt dan wil je toch wel erg graag een kommetje....
Ik had friet en een frikadel en een stukje kaassoufflé (omg ja ik heb mega gezondigd). Wat denk je wat? 4.9!!!!! Ik stond te klapperen... Avond eten gaat hier al snel goed, alleen ontbijt en lunch daar reageer ik juist weer sterker op