Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik denk dat ik weet waarom ik zo hoog zat bij mijn yoghurt! Ik drink er smorgens een kop thee bij en daar doe ik wat zoetstof in uit zo een strooibus waar tafelzoetstof van aspartaam op staat.
    Bekijk ik net de ingrediënten. Zit er maar 6% zoetstof in en is de rest aangevuld met suiker!! Grrrr. Die bus gaat dus weg. Ik ga morgen even kijken voor die stevia zoetjes uit een dispenser.

2. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Bruin brood kan op zich wel. Maar het hangt er vanaf wat erop zit. Dikke laag chocopasta kan niet, maar kaas weer wel. En de sap kan niet.
    Ik hoop voor je dat het goed zit. Bij mij was alleen niet nuchter te hoog bij de test.

Bedankt, onze meid heet Julia Nina. Nina als 2e naam. Ze groeit goed. Ze is nu al zo anders dan de dagen na de geboorte.

3. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik eet eigenlijk nooit witte boterhammen maar nu heb ik er wel heel erg zin in. Een crackers en beschuitjes met suiker. En onbeperkt chocolade. En een groot glas versgeperst sap. En een hele hand tumtum. Gewoon een heleboel haha! Oh en een glas zoete ranja. Gewoon omdat t dan weer kan.

4. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik ben normaal helemaal geen zoetekauw, maar nu wil ik
    wit brood met vlokken en chocopasta
    pizza
    schepsnoep
    mergpijpjes, bokkenpootjes, kokosmakronen, stroopwafels, chocoprins
    taart
    pannenkoeken met stroop
    Hele zak ham/kaas chips naar binnen werken
    vers geperst sap
    uiteraard american filet en osseworst
    softijs
    fruitsalade

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hihi ja het is ook gewoon omdat je het niet/heel beperkt mag he? Mmm een witte boterham met roomboter en vlokken. Ik eet t eigenlijk nooit, maar nu klinkt het me zooo lekker in de oren.

Heb me vandaag wel aan een stroopkoek gewaagd. Avondeten was redelijk neutraal dus na t avondeten zat ik nog mooi onder de grens.

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Jakkie wat zijn jullie vies aan het doen zeg hahaha, gelukkig heb ik in al die dingen geen trek.

Vandaag gyn en internist gehad, was een kilo afgevallen, bloeddruk nog steeds stabiel te hoog, suiker was opzicht goed, alleen die piek in de avond he...moet nu 4 eenheden spuiten in de avond, en 2 in de ochtend.

Ik ben kei moe van de gekke dag, dus duik er nu in en lees morgen weer verder bij.

7. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Qua taart kan je best veel eten. Zolang de inhoud maar voornamelijk van cake is. Worteltaart ging bij mij ook goed

8. Peetiescheetie

Peetiescheetie Actief lid

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfoe, ik raak uitgerust geloof ik... ik lag vanochtend om 4.30u wakker. Ik probeerde nog in slaap te komen maar ik had zo'n trek! Dus ik ben om 5.30u gaan ontbijten met twee crackers haha. Daarna nog tot 6.30u wakker gelegen maar nog even in slaap gevallen tot 08.00u. Om 8.15u een spelteierkoek op en om 10.00u een banaan.... maar die banaan vult niet :(
    Ik had mezelf voorgenomen om tot 12.00u niet meer te eten, ik hoop dat ik dat haal!

9. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik maak over 2 weken 3 appeltaarten. vrees dat ik daar niks van mag hebben. of ik moet ipv lunch een stukje taart nemen?

10. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    ik zou geen taart gaan eten ipv lunch. Want grote kans dat je daarna toch weer snel trek hebt en dan alsnog iets anders na de taart gaat eten.

Bij mij ging een stukje kwarkttaart afgelopen weekend ook goed. Zelfs een heel klein stukje appeltaart, maar heb me dan ook wel beperkt tot een (piep)klein reepje. En normaal eet ik s ochtends iets anders als tussendoortje maar dat heb ik dan natuurlijk even laten vervallen

11. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Mischien dan inderdaad een klein reepje als tussendoortje. En dan zonder de dot slagroom.

12. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    hihi mijn stukje was juist zo klein omdat ik er ook een dot slagroom bij wilde. Appeltaart zonder slagroom is als taart zonder kers; voor mij horen die twee bij elkaar. Gelukkig ging het bij mij goed, durfde ook geen groter stuk aan want geen idee wat dat zou hebben gedaan.

13. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Appeltaart ging bij mij heel slecht. Ik kon echt maar een héél mini stukje van eten. Terwijl ik van zon marsepein/fondant taart met jam en cake een heel groot stuk van op kon. Dan is de keuze makkelijk gemaakt.
    Vervangen voor lunch zou ik nooit doen. Dan heb je echt honger later op de dag.

14. Peetiescheetie

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh, echt taart heb ik niet geprobeerd. Maar als cake goed gaat, dan is het wel logisch dat taart op basis van cake ook wel goed kan gaan!

Vandeweek heb ik een kipkrokantsnitzel gegeten en toen was mijn waarde nog steeds goed. Ik ga vanavond een gehakt cordon blue met aardappeltjes en sperziebonen proberen... als dat goed gaat, ga ik gewoon morgen een pizza maken.
    Volgens mij heb ik in de tijd dat ik weet dat ik suiker heb, geen één keer heel hoog gezeten. Ik ben dan gewoon eens benieuwd wat een pizza doet!

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Pizza deed het bij mij niet heel best. Ik kon ook altijd een flinke avondmaaltijd hebben, maar een hele pizza was teveel. Ik ga van het weekend weer pizza eten. Lekker zelf maken mmmmmm ik heb er echt zin in.

Hopelijk kun jij het wel eten peetie! Misschien niet gelijk een hele nemen anders :)

16. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Pizza hier dus gisteren ook drama, was een kleine kindermaat met tonijn en ui...buiten dat ik er beroerd van ben geweest was mijn suiker ook gelijk een stuk hoger.
    Pizza ga ik even niet meer aandurven ben ik bang.

17. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    pizza bestel ik wel in mijn kraamweek.

18. Peetiescheetie

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, die gepaneerde cordon blue deed het goed en ik had zeker 250 gr gebakken krieltjes èn 250 gr sperziebonen (die zijn zetmeelhoudend dus hoger in koolhydraten toch?) en ik zat net op 5,6.
    Ik ga morgen zelf een pizza maken, met zo'n bus kant en klare deeg van de Albert Heijn. Daar zit tomatensaus bij en verder kun je hem zelf aankleden. Het wordt een pizza margherita met mozzerella en parmezan en daarbij wat rauwkost.
    Ik had me al voorgenomen om morgen als prikdag aan te houden :)

Nu ga ik een stukje chocola pakken!

19. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    tja een gepaneerd laagje en wat aardappels is wel even wat anders dan een complete pizzabodem. Maar ben benieuwd!

20. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    sperziebonen zit naar mijn weten geen zetmeel in. Vooral peulvruchten zijn dat zoals erwten, bruine bonen, mais e.d.

Deel Deze Pagina