Ahg ja, verkeerd onthouden van de sperziebonen. We gaan het zien vanavond met de pizza, ben erg benieuwd
Vanmorgen grote kom yoghurt, en géén zoetstof in mn thee. netjes na een uur op 5.5 tussendoor 2 boterhammen met sandwich spread als lunch een tosti met ham en kaas. na een uur op 5.3 Ik ben tevreden
Mooie waardes nanda! Je wordt er handig in he Ik moet nog steeds die dbverpleegkundige nog wat mailen met hoe en wat ik nu moet doen, maar het is er nog niet van gekomen. Voorlopig ga ik nog niet prikken, want de laatste paar dagen ben ik alleen maar volop aan het janken de kraamtranen zijn hier in overvloed en ik kan er maar niet mee ophouden. Geen goede basis om te prikken denk ik zo Ik had gisteren bij mijn soepje lekker wit stokbrood, maar ik werd daarna wel misselijk. Óf het was omdat ik veel te veel gegeten had, óf het was omdat ik helemaal overstuur was daarna door de kraamtranen, óf tja de suiker? Het zal wel een van de eerste twee geweest zijn, want anders had ik al vaker misselijk moeten zijn.. Maar toch gaat het door je hoofd dan he..!
Hallo Dames, Even een berichtje van mij. Ik lig nog steeds in het ziekenhuis ik blijf hier tot aan dinsdag en dan mag ik lekker naar huis. woensdag heb ik een dagcurve gehad en mijn suikerwaardes zijn nog nooit zo mooi geweest. ik hoef volgend jaar februari weer een test te doen. Met Romano gaat het voor zijn termijn erg goed. hij is 45 cm lang en gewicht was 2625 gram. zijn suikers waren ook goed maar voor de zekerheid hebben ze hem toch antibiotica gegeven. hij is wat getint/geel zijn lever is ook goed. hij zit al op 20 cc per voeding via de zonde. het is nu al een boefje want hij trekt aan zijn zonde en trekt zn plakkertjes van zijn buikje af. Wel is het jammer dat mensen heb overschatten omdat hij aan de grote kant is. ik moet iedereen uitleggen dat hij toch nog echt maar 33 weken is (32w en 4 d geboren). de kinderarts heeft ook al duidelijk aangegeven dat hij tot aan de 38/40 weken in het ziekenhuis moet blijven. ik ga als ik thuis ben alles bij lezen, maar nu ga ik vooral even genieten van ons mannetje.
Maddie, fijn dat het de goede kant op gaat!! Jammer dat ie nog zo lang in het ZH moet blijven, maarja hopelijk doet ie het verder goed!! Geniet lekker van jullie zoontje, de tijd gaat zo hard! Hopelijk lukt het genieten een beetje zo in het ZH..
Ik heb vanavond pannenkoeken met kaas en spek geprobeerd. Ging goed! Na een uur op 6.5. Ik heb ze gemaakt van meel, eieren en karnemelk. En dan kaas en spek meegebakken natuurlijk. Karnemelk zit minder suiker in dan gewone melk maar je proeft er niets van terug. Heb er 2 stuks op, maar had nog wel een derde gekund denk ik.
Twee uur na mijn pizza; 6,7 @Nanda, is dat niet weinig als avondeten? Ik weet dat ik makkelijk 5 pannekoeken weg krijg en na een uur weer trek heb haha! Al vult kaas en spek natuurlijk wel meer dan stroop fijn dat je waardes zo netjes waren er na!
Hihi ik moet na anderhalf uur op Max 6.7 zitten dus die pizza zou dan net niet gaan. Maar mooie waarde voor een pizza avondje!!!! Zijn jullie vaak naar de internist geweest? Ik moet dinsdag voor t eerst. Maar waardes zijn (op het ziekenhuis incident na) steeds netjes geweest. Dan hoef je daar toch niet vaak heen?
Ik heb steeds om de 3w een afspraak gehad. De ene keer de internist, de volgende de db vpl. @Nanda ik zou nogmaals checken als ik jou was. Een uur kan te snel/vroeg zijn, helaas.
Ik heb elke week telefonisch overleg met de verpleegkundige om de waardes door te geven maar hoef er verder niet langs. Ze zei vandaag nou bel volgende weer even dan kunnen we zien hoe we het vervolg doen na je afspraak met de internist. Hoop dat ik niet zo vaak langs hoef . Naar de gyn hoef ik ook niet meer dus dat scheelt me een hoop heen en weer gereis.
@Lana; de piek heb je toch na anderhalf uur/twee uur? Misschien had ik na anderhalf uur wel 6,5 bijvoorbeeld maakt ook verder niet uit denk ik. Als je eens een keertje een paar tienden hoger zit zal het toch geen ramp zijn? Zeker als het te herleiden is naar eten En ik ben maar 1 keer bij de internist geweest en ik moet in april terugkomen (3 maanden na bevalling ongeveer)
Lana, ik heb 1x een assistent arts internist gezien. En 1x een dietiste. Db verpleegkundige is allemaal via de mail gegaan, ik moest iedere week mijn waardes doormailen. Hier ook 3 maanden na de bevalling weer terug naar de internist nadat ik bloed geprikt heb. Valt wel mee dus.. Maar ik kan me voorstellen als je insuline spuit zoals bijv. Hilly dat je dan wel vaker moet. Gisteren een patatje gehad met lekker 2 kroketten en een milkshake! ahhhh wat een goddelijke avond heb ik gehad hahaha wat smaakte dat goed! (sorrysorrysorry)
Ook in de periode dat ik geen insuline had (13w - 25w) zag ik de internist en db vpl met die frequentie
Hilly, ik moet van mijn diabetesverpleegkundige steeds een uur na de maaltijd prikken, vandaar. En ik kan niet veel op hoor. Smorgens 1 boterhammetje, smiddags 2 en savonds dan bijv. die 2 pannekoeken en dan zit ik barstens vol. En inderdaad, met spek en kaas vult veel meer dan stroop.
Bij mijn 1e hoefde ik trouwens na de zwangerschap niet meer terug komen. Ze zei dat het mijn eigen pakkie an was om bijv. na een jaar even bij de huisarts te laten prikken hoe mijn suiker zou zijn. Ik heb zelf met de meter gekeken hoe mijn suiker was en die was weer netjes. De eerste weken van mijn zwangerschap was ie ook nog netjes.
internet zie ik eens in de 3 maanden en de db spreek ik 1 x per week via de mail. Ben er blij om want ben het een beetje zat om 3 x per week naar het ziekenhuis en verloskundige te moeten voor afspraken.
Hilly, maar misschien is dat dan omdat het al zo vroeg ontdekt is? In de meeste gevallen pas rond de 26 weken natuurlijk..
Ja, dat zou natuurlijk kunnen. Er is echter geen verandering gekomen in de frequentie sinds ik wel insuline moest gaan gebruiken, dat bedoelde ik. Dat ik dus niet denk dat dat uitmaakt. @Nanda Natuurlijk zijn de richtlijnen die je vanuit je ziekenhuis krijgt leidend, maar in de praktijk heb ik gemerkt dat sommige etenswaren een latere piek geven en die mis je dan. Dan denk je dat je 'safe' zit en dat is dan helaas toch niet zo. Ik wilde je dat alleen maar meegeven, maar kan me ook goed voorstellen dat je je gewoon houdt aan de voorschriften van je db vpl.
Ik heb de dia verpl 1x gezien. Alleen op de dag van de test. Daarna een aantal keer gesproken via telefoon. En internist 1x via de telefoon. Mega weinig. Ik heb mijn uitslagen nooit hoeven door geven. Diëtist alleen via de telefoon gesproken. Volgensmij 2x. Dat was een geweldige vrouw. Alles ging telefonisch omdat ik met de enkels zat.
GavdverdAmme, ik laat me een keer gaan tijdens de lunch (ik had een keer geen koolhydraat brood bij me en was bij mijn ouders) door gewoon brood te eten en een crackertje. Maar dom dom dom drink ik het sapje wat mijn moeder me voorzette en die zat boordevol verse sap en bananen en kiwi. Dat is natuurlijk al een doodzonde op zich maar in combi met het brood maakte het 8.8. Zat net na drie uur nog op 6.9. Voelde me de hele middag beroerd. De rest van de dag waag ik me niet aan koolhydraat producten haha