Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Betaalt Bosman toch? Tenminste, vorige week heb ik iemand van hen aan de tel gehad omdat ik wat vraagjes had, oa over de rekening die bij de vorige zending zat. Toen zei ze dat dat niet de bedoeling was, en dat ik het geld terug kreeg..
    Of mis ik de helft van het verhaal :p

Lana: wat fijn dat als de groei echo goed is, dat je dan minder hoeft gaan prikken. Is wel ideaal zoiets. Al is het ritme idd wel weg, want ik mocht ook minder gaan prikken maar o o, op de 'niet prikdag' (zoals ik hem noem) ben ik soms wel stout met eten.. En dat doe je niet als je moet prikken... Maar misschien lukt het jou wel hoor!

Btw: hebben jullie ook van die zere vingers van het prikken? ;) Dacht dat het onderhand wel over moest zijn maar pff, alsmaar blauwe plekken. Gisteren verkeerd geprikt denk ik, want ik druppelde bloed van keuken naar het toilet :D Toen ik daar aankwam dacht ik: huh wat ligt daar nou...?

2. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Als het niet onder je verzekering valt vergoed bosman t geloof ik. Gaat wel (om geval vam verzekerd) van je eigen risico af maar de bezoekjes aan internist en neuroloog ook (iig neuroloog) dus ik ben er toch al doorheen. Dus voor mij maakt t geen verschil.

Degen die ik aan dr lijn had zei ik lever gewoon on een keer zover je machtiging gaat en dat is uitgaande van dagelijks 5 keer per dag Prikken tot mei. Ik ga dus heel wat naalden over houden

3. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja ik heb ook wel een beetje gevoelige vingers. Heel pijnlijk is t niet maar prettig is anders.

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik had gisteren Bosman aan de lijn, en ik krijg het in ieder geval vergoed van de verzekering.

Blauwe, pijnlijke vingers hier ook. Soms blijft het bloeden en dan loop ik met pleistertjes om hihi.
    Maar het insuline spuiten hoort ook niet te bloeden, en dat doet het regelmatig ook, weet niet of ik het mis doe, maar bloed sowieso altijd snel.
    Krijg blauwe plekken op de plekken waar ik insuline moet spuiten :(

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Vandaag overleg met de gyn. Groeiecho was keurig! Maar, vanwege mn onvoorspelbare suikers gaan ze met 39w inleiden. Ik vind het heel spannend!

6. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Nog maar een weekje te gaan dan hilly!!!

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik ben nog in twijfel of ik online goedkoper zal bestellen of bij Bosman. Ik ben er wel voor verzekerd maar als ik eerst van mijn eigen risico moet betalen dan heb ik er weinig aan dat ik verzekerd er voor ben.
    3 jaar terug bij mijn 1e kon ik alles gewoon afhalen bij apotheek, kostte niks.

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Spannend Hilly! Komt vast goed. Nog even en je kan je kleine wonder vast houden! En daarna geen suiker gedoe meer.

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ohh hilly, nog maar 1 weekje! Spannend zeg! Geniet nog even van de leuke dingen van het zwanger zijn als dat lukt!

Ik snap er weinig van, van die verzekeringen. Ik ben aanvullend verzekerd voor van alles en nog wat, maar hier gaan de prikspullen van mijn eigen risico af, omdat het uit de basisverzekering komt.
    Ik kreeg van bosman wel het startpakket gratis, maar de extra spullen die ik nodig had niet. Ik heb gelukkig niet zo super veel over, anders had ik het nog zuurder gevonden. Zonde van het geld.

Ik heb nog steeds geen prikdag gehouden :D db.verpleegkundige had toch wel gezegd ongeveer een week na de bevalling prikken, las ik net in het emailtje. En niet gelijk erna. Ik ben af en toe nog een emotioneel wrak dus ik wacht er nog even mee. :)

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hilly: spannend joh, nog 1 weekje!

Beebiebeeb: ik snap ook nooit iets van die verzekeringen. Moe wordt je ervan..
    Ik lees nog niet zo lang mee maar begrijp dat jij bevallen bent inmiddels? Nog gefeliciteerd!!

Ik had net ook de diab.verpl. weer aan de lijn, want vorige week was ik nogal overstuur geholpen door de diëtiste. In ieder geval mag ik doen wat ik gewoon deed en blijft m'n suiker dus gewoon oke, zonder insuline. Dit was gewoon even een ruggensteuntje, heel fijn dat ze dat doen!

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hilly wat leuk! Nog 1 weekje, super spannend!!

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Bloeduitslag van vorige week was binnen in het zkh, kreeg telefoon en heb een vitamine D tekort. Morgen even pilletjes ophalen en dan kunnen we weer verder.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja jongens, ik vind het ook reuze spannend... Ben benieuwd of de kleine toch nog eerder zal komen uit zichzelf en zo nee, hoe dat inleiden dan zal zijn...

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Ik kan het je wel ongeveer vertellen, maar ik denk niet dat je er vrolijk van wordt ;);)

15. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    haha inderdaad, ik zeg niks :-x

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Fijn meiden :$:(

:p

17. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Inleiden? In 1 woord: Geweldig!
    Sorry meiden, ik vond het geweldig. Vertel ik er wel eerlijk bij dat mijn lichaam direct na de bevalling weer veranderde in mijn eigen lichaam, dus ik voelde mij echt super fijn en goed.

Kleine dingen blijf je houden, maar ik vond het wel fijn om een dag te hebben waarop ik wist dat ze gingen beginnen. Ook deze keer denk ik ideaal, want dan kan ik oppas etc regelen voor die kleine hihi.

18. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Enige wat ik rot vond aan inleiden was de weeënstorm. Bij mij is het best snel gegaan.

19. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    hihi die weeenstorm had ik ook, maar ben nooit ingeleid ;)

20. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    De weeënstorm was minder, maar die kan je ook krijgen zonder inleiding, het gellen was iets minder, maar ehm tsja...je gaat er in de loop van de dag een klein meloentje uitpersen, dus dat in perspectief hihi.

Wat ik wel irritant vond was dat je moest aangeven of je een ruggeprik wilde. Ik was nog nooit bevallen en had zoiets van geen idee, als het doenbaar blijft wil ik het zelf doen.
    Hun moesten en zouden het van te voren weten, tsja...ik neem ook geen paracetamol in als ik het idee heb dat ik ergens in de aankomende dagen weleens hoofdpijn zou kunnen krijgen :S

Verder werd alles goed uitgelegd en verteld, dus heb het inleiden goed ervaren.

Deel Deze Pagina