Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    32.2...ik begin de zenuwen te krijgen pfffff.
    Suiker was weer wat hoger, vanmorgen opeens 5.7 met wakker worden, terwijl ik de dagen hiervoor onder de 5 zat.
    Zenuwen? Verkoudheidje? Pech?

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik weet even niet meer zo snel wie het nou vroeg, maar ik heb Calci-Chew D3 gekregen...blijkbaar heb ik een kalk en vitamine D tekort.

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oke ik heb vandaag 2x geprikt..

Nuchter 4,6. Prima, maar mét zw.suiker mankeerde er ook niets aan mijn waardes. Dus dat zegt niks..

De lunch... 2 witte broodjes met vleeswaren, 1 grote croissant met hagelslag en 2 grote glazen versgeperste sinasappelsap. :D met andere woorden; een suikerbommmm :D
    Waarde na 2 uur 5,6!

Ik denk wel dat ik er dus vanaf ben!
    In de zwangerschap kon ik uberhaupt geen wit brood verdragen en zat ik na 1 wit broodje al over de 6,5.

Toch wel een opluchting, ik kneep hem net wel een beetje voor het prikken en zat al excuses te zoeken in de trant van, ja dit was ook wel weer een heel erg overdreven koolhydraatrijke maaltijd. :D

4. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Maar je waardes mogen sowieso toch hoger zijn na zwangerschap? Heel netjes hoor!!! Wel opluchting kan me voorstellen :). Ik heb ook net wit brood op. Het is geen prik dag dus ik speel even dovemannetje. Voor die ene keer.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik snap niet dat je dat kunt... Ik zou echt in de stress schieten tot en met.. En ik ben blij dat ik insuline heb om me door momenten v zwakte heen te helpen..

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @beeb heerlijk voor je!!! Ik ben er ook bijna vanaf! :D

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Ik snap wel wat je bedoelt.. maar ik heb ook echt wel eens een keer een beetje gesmokkeld. Dan wist ik dat een bepaalde maaltijd vast en zeker iets teveel ging zijn.. maar dat wilde niet zeggen dat ik dan niet alsnog in de stress schoot :) Het scheelt natuurlijk wel of je na je smokkelwaar op een waarde van 7 zit, of een waarde van 12. Al kan ik 7 natuurlijk ook niet helemaal goed praten.
    Heel soms was de lekkere trek gewoon sterker dan mijn verstand en tja iedere gek heeft z'n gebrek denk ik dan maar :)

Ik heb ook wel eens gedacht, wat is slechter.. ik met een waarde van bijv. 7,5 en na een uur onder de 7 of iemand met een waarde van 12 en na een tijd door insuline spuiten ook weer onder de 7?

8. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ja, ook ik smokkel wel eens op mijn prik-vrije dagen.
    En dan niet als een idioot, maar idd een x een witte boterham. En ik heb een keer als tussendoortje een glas sinaasappelsap gedronken. Ik had er zooooo zin in!

Wat heerlijk dat je waardes weer goed zijn!

9. cat2

cat2 Niet meer actief

Even een vraag want ik snap het nog steeds niet helemaal. Ik heb vandaag 2 witte broodjes met boterhamworst op. Dat zijn toch ook veel koolhydraten dat witbrood? Waarde was 5.6. Dat is prima. Ik ben er blij mee. Maar ik vraag me nog altijd af hoe het dat die test te hoog was. Ik heb nog nooit boven de 7 gehad en die 7 was ook 1 keer.

Het prikken gaat nu goed. Ik vind het nog steeds eng door prikangst en soms hou ik mijn ogen dicht op moment van prikken, maar het gaat wel.

beebie fijn dat je suiker nu weg lijkt te zijn!!

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Beebie wat lekker! Lijkt me zalig om er van verlost te zijn!

Ik kreeg vandaag van mijn oude oma een tosti, super lief, alleen vergist in alles bij elkaar, dus zat te hoog. Balen natuurlijk maar stond er niet eens bij stil, het is zo lang geleden dat ik een tosti op had dat ik enkel maar zo zo wat een verwennerij dacht...spijt natuurlijk.

11. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik at ook wel eens dingen waarvan ik wist dat de waarde hoger zou zijn. Bij mij zeiden ze dat het niet erg is als dat 2 a 3x per week zou gebeuren. Prettig voelt het niet altijd.

12. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik kan prima een tosti eten, ik moet er alleen geen ketchup of curry op doen.

13. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ketchup mag je onbeperkt staat er op mijn lijstje, grappig hoe iedereen weer anders reageert op bepaalde dingen he?!

Ik was bij mijn ouders en die hadden niet anders. Niet eten is ook geen optie en tja dan maar wit brood. Ik heb zo goed als geen uitschieters en de internist was totaal niet onder de indruk van mijn ene uitschieter. Hij zei dat kan best een of twee keer per week, als je t maar niet te vaak laat gebeuren. Voelde me overigens ook gewoon prima vanmiddag dus denk niet dat ik te hoog heb gezeten. Ik denk dat het wel een beetje aan de mate van suiker ligt, ik heb t etiketje gekregen door de verkeerde uitslag maar het is niet dat ik er extreem last van heb. Qua avond eten kan ik eigenlijk alles hebben pasta, patat, lasagne.... Met lunch moet ik voorzichtiger zijn en niet teveel tussendoor maar dan nog heb ik op twee keer na niet boven zeven gezeten..

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je kunt ook preventief al insuline spuiten. Dan kun je dus 'zondigen' én je waarde wordt niet te hoog. Dat lukt niet altijd, soms overvalt iets je en ga je er hoger door dan je dacht... Maar bijv met uit eten gaan ofzo kan ik van te voren alvast een of twee eenheden insuline spuiten. Dat vind ik prettiger dan te hoog gaan en niks kunnen doen of helemaal nooit zondigen. Want laten we eerlijk zijn: wie houdt dat nou vol?

15. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Haha ja dat is waar, af en toe jezelf een keer iets toestaan maakt t makkelijker vol te houden dan alleen heel streng zijn!

Heb net trouwens ook stukje taart op op verjaardag maar wel een cake variant (had hier gelezen dar die beter zouden gaan :D) en ook dat viel gelukkig goed!

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Als je dan insuline kúnt spuiten voordat je waarschijnlijk te hoog gaat, dan lijkt me dat idd fijn dat dat kan ja!
    Ik vond het ook wel frustrerend dat ik niks kon doen áls ik dan een keer te hoog zat. Zeker omdat ik me dan ook gelijk goed ziek voelde. Maarja het was niet anders en ik was gelijk weer voor een poosje genezen! :D

Maargoed het is ook maar net hoe je ergens op reageert. Zit je net boven de 7 of zit je écht een heel stuk hoger. Dat maakt wel verschil vind ik.
    Lana zit misschien minder hoog qua waarde na een witte boterham dan jij of een ander na diezelfde boterham, dus dan is het niet gek dat zij zich minder druk maakt :)

Niet zondigen...nou dan ben je echt van steen hoor! Haha! Dat zou ik pas echt knap vinden als iemand dat kan :)

Cat2, waarschijnlijk kan jouw lijf toch een hoop koolhydraatrijke dingen aan! Maar uit de glucosetest bleek dat je toch niet óveral tegen kan.. Gelukkig kom je niet vaak boven de grens uit, dan hoef je daar ook niet zo veel voor te laten. Het kan nog wel wat meer gaan schommelen, dus dat het nu super goed gaat, is geen garantie voor over een paar weken helaas.
    Ik denk dat je gewoon moet proberen blij te zijn, dat je ondanks de zw.suiker, je toch zoveel kunt eten! :)
    Van die stempel zw.suiker kom je helaas niet meer af. Dus goede waardes of niet, je bent de sjaak ;) nu en waarschijnlijk eventuele volgende zwangerschappen ook nog eens!

Ik zat vd week mijn bevallingsverslag te lezen. Bij het advies voor een volgende zwangerschap stond... Extra groeiecho's, de groei extra goed in de gaten houden, OGTT's (uhhhh zien jullie ook die 'S erbij staan...mag ik zeker meerdere malen die ranzige test doen?!?!?! Blehhhhhh), bij gelijke groei zeker eerder inleiden en verplicht bevallen in het ZH.

Nou lekker vooruitzicht hoor. Nu weet ik niet of een derde zwangerschap ooit gaat gebeuren, maar toch.. Echt zonder poespas zal het iig niet zijn. (Al kan het natuurlijk altijd nog vervelender, maar toch)

17. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    echt? in ketchup zit anders best wel wat suiker. Als ik de ketchup weg laat zit ik ook gelijk een stuk lager.

18. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik heb bij mijn 1e geen bevallingsverslag gehad. Is dat nieuw?

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik bedoelde meer dat ik niet weet of ik zou durven te zondigen als ik die insuline niet had. Zelfs met de insuline vind ik het mega-spannend en raak ik erg gestressed van te hoge waardes.

Nu in deze laatste fase mijn suikers heel raar doen en soms ook niet reageren op de insuline vind ik het helemaal lastig...

20. cat2

cat2 Niet meer actief

Dat is erg ja beebie ogtt's. Het klopt wel als je die stempel eenmaal hebt dat je er niet meer vanaf komt. Dat is ook erg.

Deel Deze Pagina