Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hilly dat kan ik me voorstellen hoor. Ik Heb alleen nog nooit eenmaal extreme waarde gehad vandaar. Benieuwd of dat zo blijft natuurlijk was anders zal ik ook zeker direct mn eten weer aanpassen!!!

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hilly, nouja nog een paar dagen en dan ziet de wereld er weer heeeeel anders uit meid! :)

Nanda, het bevallingsverslag is wel vanuit het ziekenhuis, niet van mijn verloskundige thuis. Het is een overdrachtverslag voor de verloskundige die aan het kraambed komt en er zat een exemplaar bij voor de kraamhulp. Diie laatste blijft bij jezelf achter, en zat in mijn kraamdossier. Als je thuis bevalt heb je dat denk niet, omdat de kraamhulp en de verlsokundige er dan zelf bij zijn.

3. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    oh ok, ja ben bij de 1e ingeleid he. Dus in het ziekenhuis. Jammer dat ik die niet heb gekregen.

Heb overigens nu voor de 2e keer DB maar moest geen meerdere GTT's. Is denk alleen maar nodig als bij de eerste test de waardes goed zijn. Enige verschil is dat ik m nu veel eerder heb gehad. Met 18 weken. Bij mijn 1e met 28 weken geen GTT maar bloedafname.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Oh ja Beeb, ik verheug me er zo op! Gisteravond na het avondeten (indiase kip met rauwkost en een stukje naanbrood, ging 2w geleden prima) 8.9.. Nou meteen insuline natuurlijk en na een uur nog steeds 8.6, dus weer bijgespoten. Dat bedoel ik met: soms reageert het dus niet eens op de insuline die ik spuit.
    Tsja, dan word ik echt verdrietig. Ik moest ook huilen. Ben het zó zat! Mijn man snapt er niks van dat ik er zo verdrietig van word... Maar ik ben er dan zo klaar mee! Ik wil gewoon normaal kunnen eten. Ik wil dat mn lijf voorspelbaar reageert en dat als ik iets eet dat goed ging, het de volgende keer ook goed gaat. Want dat vind ik zo spannend... 'Zal het deze keer wel gaan of niet?' Ik kan dus ook niet een keertje niet testen... Juist omdat het zo onvoorspelbaar reageert...
    En ik wil vooral niet langer bang zijn dat de baby er risico's door loopt...

En ik hoop dat ik ook zo'n bevallingsverslag krijg!

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Maar als je niet test als je zondigt, hoe weet je dan of je waarde niet extreem gaat? Oprechte vraag, want ik kan dat dus niet loslaten.

6. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Tot nu toe heb ik wel gevoeld als ik wat hoger zat. Heb tot op heden wel steeds getest maar hoef nu nog maat 1 keer per week. Gisteren na de boterham nog wel getest maar dat was na 2.5 uur dus niet echt betrouwbaar. Zat toen in de 5 dus ga er vanuit dat ik dan na 1.5 niet extreem heb gezeten.

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hilly wat balen dat je er zo verdrietig van word, maar ook zo begrijpelijk! Het is ook zo'n machteloos iets, althans, zo ervaar ik het, de ene keer denk je oeps en dan zit je goed, en dan ben je "braaf" en zit je opeens te hoog.
    Nog maar een paar dagen, en dan zal je alsnog moeten testen en in spanning zit, maar dan is de baby eruit, en is die ongerustheid in ieder geval weg.

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Zij heeft geen insuline, dus als ie te hoog is, kan ze er toch niks meer aan veranderen.. Soms kun je jezelf dan maar beter van de domme houden.... Tenminste zo dacht ik er toen over. :)

Hilly, als de baby eruit is, hoef je je daar iig geen zorgen meer over te maken en de oorzaak (placenta) is dan ook weg. Je zult je een heeeeel stuk geruster voelen wat het eten betreft!!!
    Ik moet er wel bij zeggen dat de zorgen om je kind blijven, alleen is het nu buiten de buik :D ik wil je niet ontmoedigen, maar de zorgen blijven dus..
    Drinkt ie wel genoeg? Waarom huilt ie nou? Heeft ie het niet te koud? Is het niet te warm? Waarom kan ik nou niks doen aan die krampjes? Enz enz...

De zorgen beginnen bij het zwanger worden, en dan tot de dood jullie scheidt.. :)

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Ja wat gek idd, ik heb hem toen ook bij mijn oudste dochter gekregen.
    Ik vond het ook heel fijn om naderhand terug te lezen hoe de inleiding nu precies gegaan is. Allebei mijn bevallingen zijn voor een groot deel zo langs me heen gegaan! Ik bedoel, ik wist gewoon een hele boel stukken niet meer (precies)! Het heeft mij geholpen met het verwerken. :)
    Er staat echt precies op de minuut in beschreven wat ze hebben gedaan, hoe ik me voelde, hoe de baby het deed, hoe lang alles geduurd heeft enz.

Ik zou zeker vragen in het ZH of ze er misschien voor jezelf ook eentje willen uitdraaien!! (Zeg het even tegen je man, je gaat het zelf geheid vergeten :))

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hahaha klopt, zorgen om de baby blijven, en die zijn pfffff.
    Bij mijn dochter stond ik ook steeds boven de wieg, en boven het ledikant, de eerste keer dat ze uitsliep werd ik wakker vanuit mezelf (niet meer gewend haha) en rende als een gek haar kamer in :S
    Baby lag prinsesjes heerlijk te slapen en zich van geen kwaad bewust.

Dit keer een babyfoon met camera gekocht, gewoon als geruststelling :)

11. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Uk heb ook eentje met camera. Koop er nu eentje bij die op zelfde basis station aangesloten kan worden. Ideaal vind ik t!!!

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ja dat wilde ik ook doen Lana, onze dochter is 4 en wil nu ook graag alleen boven spelen.
    Misschien overbezorgd maar vind het wel fijn om dan zo nu en dan een kijkje te kunnen nemen, ook als ze straks met vriendjes en vriendinnetjes boven zit.

Na een prakje van vlees, boontjes en gebakken aardappelen en een smoothie toe zat ik na anderhalf uur trouwens op 6.0!
    Heel erg blij mee want die avond piek was het moeilijkste onder controle te krijgen.

13. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Jaa de zorgen blijven als de baby er eenmaal is. Het zijn wel andere zorgen. ik denk dat het bij moeder zijn hoort. ook mijn moeder maakt zich wel eens zorgen om mij. terwijl ik best volwassen ben. (denk ik ;) )

verslag heb ik ook gehad, maar bij mij stond er geen advies. ik hoop wel dat ik de volgende keer weer zon goede begeleiding krijg bij de zwangerschap. voor elk dingetje was ik er welkom en kreeg ik elke keer een echo. ik hoop wel dat de 2e zwangerschap met minder zorgen gaat en ik er meer van kan genieten. en ik hoop zo geen suiker te hebben. maarja... eerst maar eens heerlijk genieten van mijn kleine meid.

Vervelend dat jullie flinke schieters hebben met producten. ik had dat ook wel eens, maar dan wel met verklaarbare producten. zoals friet, roti, alle foute producten die afgehaald zijn.

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh nee ik heb geen babyfoon met camera. Heb ik toen bewust niet gekocht, omdat ik dacht dan ga ik alleen maar elke keer ongerust op die camera zitten kijken! Ik heb trouwens thuis nooit een babyfoon gebruikt. Als mijn dochtertje huilde, hoorde ik dat vanzelf beneden. En als ik ongerust was, dan ging ik gewoon boven kijken. En dat panische leer je dan vanzelf af als je tig keer naar boven moet lopen ;)

Ik moet wel zeggen dat ik nu bij de tweede zoveel relaxter ben.. Wilde ik mijn jongste niet graag alleen laten en nam ik haar op een gegeven moment vaak mee naar beneden en legde ik haar in de box. Mijn jongste leg ik na de voedingen (die ik meestal in mijn bed geef) weer lekker terug in haar wiegje en dan ga ik weer naar beneden. :)

Hoe groot is de kans eigenlijk dat je bij een volgende zwangerschap weer suiker hebt? Best heel groot toch?

Miek, bij jou is verder qua baby alles normaal verlopen, dus een volgende keer zal het niet anders gaan dan bij ieder ander. Wel zal je sowieso weer een suikertest moeten doen, en daaruit zal blijken hoe verder..

15. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    net groeiecho gehad. Buikje en benen liepen 2 dagen 'voor', maar dus keurig op schema eigenlijk. Het hoofdje liep 2 weken achter. Ik denk dat de meting ook niet helemaal nauwkeurig was, want 2,5 week geleden in het ziekenhuis was het hoofdje 26.2. Nu 27.3. Dan zou het in 2,5 week maar net ruim een week gegroeid zijn. Gemiddeld kwam ze dan ook uit op 28.5. En dat was helemaal in lijn met de vorige metingen. dus hier geen zorgen vooralsnog over een extreem grote suikerbaby!

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Beebiebeeb: ja ik lees veel berichten dat je weer een grote kans hebt op suiker maar heb er geen ervaring mee.

Lana: fijn dat het geen extreem grote baby is.. dat stelt je wel gerust neem ik aan.

Ik heb vanavond ook een groei echo. Twee weken terug liep het 1 weekje achter dus we zijn erg benieuwd.

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Fijn dat de echo goed was lana!!

Cocko, veel succes vanavond!

Ik ben inmiddels aan mijn lijstje vragen opstellen begonnen voor de verloskundige bij de na controle. Ik vraag me oprecht af hoe het kan dat mijn meisje zo'n reusje was/is terwijl de groeiecho's allemaal super gemiddeld waren en de suiker onder controle. Wat had ik dan in godsnaam nog kunnen doen om mijn kind niet zo groot te laten worden?! Ik ben heel benieuwd of er een antwoord op is.. :)

18. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    sommige mensen krijgen gewoon flinke babies. een vriendin van mij had 2 zwangerschappen zonder suiker maar toch 2 flinke kinderen.

19. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht

Ja ik vraag me dat ook wel af. Hebben ze t dan over t hoofd gezien en zo ja hoe kan dat? Als je antwoord krijgt moet je het nog maar hier laten weten :)

20. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Vanmorgen ook een groei echo etc gekregen, en tot nu toe is hij ruim 2 kilo en loopt op alle fronten gemiddeld, behalve zijn lange benen, maar dat was bij onze dochter ook al zo (paps heeft stelten haha)
    Dus geen grote baby hier tot nu toe (zucht hihi)
    Overigens wel medicatie verhoging voor mijn bloeddruk gekregen, die was gestegen, maar verder was ze heel erg positief.

Vanavond soep gegeten en opeens weer te hoog, na het eten 7.8 dus baal er wel van, een kommetje soep zal je niet veel van hebben dacht ik....tomaatjes...paar balletjes...snif...ben zo gek op een kommetje soep.

De eerste lag gerust boven te slapen, en zat ik beneden, had wel een babyfoon want anders hoor je het in dit huis bijna niet, of pas als het op volle toeren gaat :D
    Met camera lijkt me echt fijn.
    Ik maakte me meer zorgen of ik haar zou laten vallen als ik de trap af zou lopen ofzo, dus heb haar opgesloten tot ze kon lopen (grapje :p)

Deel Deze Pagina