Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Ja dat begrijp ik wel, maar mijn meisje is blijkbaar echt de laatste weekjes nog zo mega gegroeid want eerder was zij steeds helemaal gemiddeld.. en dat je grote kinderen maakt, moet toch ook een oorzaak voor zijn? Ligt dat dan alsnog aan je eten of..?

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Volgens mij is dat deels toch ook genetisch? Net als dat sommige mensen lang worden en andere kort (of dik of dun) en dit dan ook doorgeven?

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hoe is die met Hilly trouwens? Weet niet op welke dag ze zouden beginnen, maar ben benieuwd hoe het verloopt.

4. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja moet hilly niet deze week naar ziekenhuis om inleiding te bespreken?? Hopelijk begint t alsnog gewoon vanzelf.. Bijna van de suiker af iig :)

Ik heb kaiserbroodjes op, 2 en ik zat op 6.4. Mijn lijf blijft me verrassen !!

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ha jongens! Terug van overleg met de gyn en de inleiding is voor vrijdag gepland... Spannend!!! Dit weekend hopelijk van de suiker af :D

6. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Dat is over drie dagen al, waahhhh bijna!! Heerlijk meid!!!

Over drie dagen heb ik ook weer een mooie hobbel genomen, want dan mag ik toetreden tot het grote nog 10 weken aftel topic ;)

Zodra je de 30 weken gepasseerd bent gaat t toch wel opschieten vind ik. En ik moet nog zooooveel doen.. Hopelijk is de verbouwing over een weekje klaar, dan kan ik hier stof gaan ruimen.

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ah wat fijn hilly! Vrijdag is echt een fijne dag om ingeleid te worden vind ik! Hier 2x nl. :)
    Lekker het weekend erachteraan, kraamhulp voor de doordeweekse dagen en als die weg is, waarschijnlijk manlief lekker thuis het weekend! Spannend hoor,:ik hoop echt voor je dat het allemaal vlotjes gaat verlopen!!

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hilly,wat spannend en fijn! Nog even en dan heb je je ventje in je handen. Ik ook op vrijdag ingeleid. Ik vond het ook fijn. Weekend was familie vrij dus iedereen kon echt snel komen. Heb familie ver weg wonen.

Beeb, ben ook wel benieuwd wat ze gaan zeggen over de grote van de baby. Bij mij was de kleine juist normaal. Maar 3450 met 41 weken. Totaal niet zwaar. Terwijl ik wel echt te zwaar ben. Stiekem hoop ik dat ze me vriends lijf heeft. Die is lang en slank.

Lana, 10 weekjes alweer! Spannend. Ik vond het ook speciaal dat ik de 30 weken passeerde. Hopelijk word het geen 12 weken voor je. Of word je eerder ingeleid?

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Owja vrijdag mijn laatste test dag. Ik heb geen idee of ik nou zelf moet bellen naar de internist of dat ik nog bericht krijg... Dat hebben we eigenlijk niet besproken.

10. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    had vanavond na het eten van een flink bord tagliatelle met roomsaus, een uur daarna 5.6 Was best wel verbaasd.

11. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Nanda prik jij altijd na een uur al?

Vooralsnog niet over inleiding gesproken. Maar ik hoop geen 12 weken nog te lopen :D

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Miek, ik heb bij mijn eerste (en enige) afspraak met de internist gelijk een afspraak meegekregen voor zo'n 3 maanden na de bevalling. Vlak daarvoor moet ik dan bloed prikken, zodat die uitslagen ook binnen zijn. Heb jij niet iets soortgelijks dan?
    Ik hoop trouwens ook dat mijn meiden het lijf van mijn vriend hebben. Ik ben dan wel vrij slank, maar moet er wel op letten. Mijn vriend kan bij wijze van spreken 10x per dag friet eten en blijft superslank! :D

Nanda, dat is zeker niet hoog!! Misschien was je waarde daarvoor ook al erg laag? Of je hebt gewoon geluk en kan hier heel goed tegen! :)

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Grrrrr vanavond zelf frietjes gemaakt uit de oven, denk dat is ongeveer hetzelfde als aardappeltjes en weer eens wat anders. Gewoon met een stukje vlees, komkommer en worteltjes...zit ik na 2 uur op 8.2.
    Denk dat ik het maar opgeef met nieuwe dingen proberen en gewoon elke avond of pasta of een standaard prak ga eten.

14. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ja, ik prik altijd na een uur. Vlgs mijn db-verpleegkundige is dat de nieuwe periode. Bij mijn 1e moest ik ook pas na 2 uur prikken.

15. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Sylvia, worteltjes zitten ook veel suikers in he. Dus de combi van friet én wortels was denk too much. Al reageer ik ook heel sterk op patat.

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Idd wortels zijn niet best. En was je vlees ook wel zonder korstje/paneermeel etc?

Frietjes zijn ook wel hetzelfde als aardappelen, alleen eet je er snel veel van.

Al moet ik zeggen....in mijn koolhydratentabel van de dietist stond dat ovenfriet slechter was dan gefrituurd.. :(

17. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Beeb, ik hoef alleen 3x een dagcurve bij te houden.maar heb helemaal geen afspraak. Volgende week maar eens bellen na mijn laatste prikdag

18. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ohh oke, bij mij willen ze die hb1ac waarde weten. Als die te hoog zou zijn, ben ik de sjaak :) verder stelt het denk ik weinig voor hoor..

19. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ovenfriet slechter? Grrrr sjee...want een tijd geleden aten we natuurlijk bij mijn ouders patat uit de frituur en toen had ik hem laag..van de worteltjes wist ik ook niet, en vlees was gewoon een normaal lapje zonder gekke dingen of laagjes.

Nou ja, vanavond boontjes, aardappeltjes etc gegeten, kijken of het zo wat lager is....anders denk ik toch dat ze de insuline gaan verhogen.

20. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Werd hilly morgen ingeleid? Zoja, ontzettend veel succes en liefde en geluk. Geniet heerlijk van je zoontje op je buik!!

Deel Deze Pagina