Ja opzich niet erg natuurlijk, maar het is zo raar als je normaal altijd alles mager enzo eet Cake is dus ook een goed tussendoortje? Ik vind zelfgemaakte cake altijd zo lekker, maar dacht eigenlijk dat zal wel superslecht zijn! Ik had tussen de middag trouwens 2 kaiserbroodjes op en toen had ik 7,4 dus dat is not done hier helaas!! Voortaan maar weer bruine boterhammen
Die broodjes heb ik laagst ook gehad en dat ging ook niet goed. Wel jammer want die zijn zo lekker. Ja cake was een van de tussendoortjes die ze aanrade. Bij de ah heb je ze per 1 verpakt. Ideaal voor onderweg.
Ohh lekker, thnx voor de tip! Jaaa ik eet ook graag pistolets enzo maar helaas, liever 3 boterhammen dan 1 broodje, dat is toch meer voor mijn gevoel
Verse worteltcake van de ah gaat ook goed. Ligt vaak bij de verse broden en koeken. Zitten 3 stuks in zon verpakking.
Hoe gaat het dames? Hier een aantal dagen al mooie waardes. Zelfs gister op mijn verjaardag. Gado gado gegeten en als toetje worteltaart. Waarde was 6,9. Dus net goed.
Fijn dat het stabiel is miekielief! En nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Hier heb ik mailcontact gehad met de diabetes verpleegkundige. Ik moet tot maandag dagelijks 5x prikken. Nuchter, na de maaltijden en voor het slapen. Maandag moet ik naar een internist en die gaat dan kijken hoe of wat verder. Ik hoop dat ik dan wel wat minder mag prikken Mijn hoogste waarde de afgelopen dagen was 6,1 (zonder mijn uitprobeersel) en gemiddeld zit ik na een flinke maaltijd niet hoger dan 5,5. Best netjes toch? Ik zit alleen een beetje met het prikken voor het slapen. Als ik om 6u ga eten, prik ik rond 8 uur. Als ik daarna niks meer eet en om 9u ga slapen hoef ik toch niet nog een keer te prikken?! En als ik om half 9 bijvoorbeeld thee met een stroopwafel neem en dan om 9u ga prikken omdat ik naar bed ga, is die waarde toch niet reëel??? Leggen jullie me dat eens uit
Vraagje, heeft er iemand ervaring met pannenkoeken? Is zeker ook best veel koolhydraten? (Om het dan nog maar niet te hebben over de suiker of stroop )
Ik denk dat ze er niet vanuit gaan dat je al zo vroeg naar bed gaat. Maar dat terzijde. Het is nuttig om te weten hoe laat en met welke waarde je bent gaan slapen, zodat ze kunnen kijken hoe zich dat verhoudt met je nuchtere waarde de volgende ochtend. En zolang jij maar goed noteert wat je nog hebt gegeten en gedronken voor dat prikken en hoe laat dat was, maakt dat niet uit. Ik moet soms vroeger prikken dan anderhalf uur, omdat ik bijv een vergadering in moet. Dus dat noteer ik dan gewoon en dan snappen zij ook wel dat die waarde dan dus iets hoger is, dan hij was geweest als ik keurig op tijd had kunnen prikken.
Als je ze maakt van witmeel, dan absoluut. Als je ze maakt van volkorenmeel, speltmeel of kastanjemeel, dan zou dat nog wel eens uit kunnen maken. En suiker/stroop is pure geraffineerde suiker, dus ja, dat gaat heus een effect hebben
Ik ga pannenkoeken niet proberen. Vind dat ook niet zo lekker. Dus dat scheelt. Je kan er altijd bijschrijven dat je tussendoor niks hebt gegeten en de tijden. Je waardes zijn erg netjes. Dat is fijn!
Hoe is het met jullie baby's? Kunnen ze zien dat je suiker hebt? Door meer vruchtwater of grotere baby? Hier iig niet. Hoop dat het zo blijft.
hier eten we vaak pas 18.00 uur of wat later en ik lig vaak optijd op bed dus ik prik alleen 2 uur na het eten en daarna niet meer Hier heb ik zelf al een paar pannenkoeken gegeten 2 stuks in de middag met poedersuiker en stroop en mijn waarde was na 2 uur 5.4 het is gewoon een kwestie van uitproberen
Oke verdeelde meningen over pannenkoeken dus.. Ik verwacht niet veel goeds hoor, maar mijn ouders wilden pannenkoeken gaan eten met de kids en kleinkids en ik vroeg me af of ik dat nou wel moet gaan doen. Ik geef er ook echt helemaal niks om namelijk, dus vind het het eigenlijk ook niet waard eet ik liever een frietje Oke voor het naar bed gaan prikken, doe ik dan maar alleen als ik nog wat eet oid. Ik ga niet een uur later nog eens prikken als ik verder niks op heb en de waarde was al laag...mijn nuchtere waardes zijn tussen de 4,0 en 4,7 dus zie daar ook geen reden voor eigenlijk.. (Zie onderschrift, beeeeetje eigenwijs ) Ik heb pas 1 groeiecho gehad en daar was alles hartstikke gemiddeld. Hoofdje wel ietsje kleiner en buikje ietsje groter, maar niet noemenswaardig, en dat had mijn dochtertje toentertijd ook en toen had ik geen suiker. Ik ben benieuwd ik krijg volgende week donderdag weer een echo. Het vruchtwater was gemiddeld. De gyn had het over 6 cm op de echo en als je echt suiker hebt is dat rond de 10 ofzo? Iig ook nog niks van te zien, en hopelijk blijft dat zo!
Vandaag was ik weer een beetje verrast door mijn waardes...positief welliswaar! Om 16u een saucijzenbroodje op, om 17.40u. was mijn waarde 6,2. Toen om 18.00u rijst (nasi) met groenten, pindasaus, kip en wat kroepoek gegeten en om 20.00u was het 6,4! Net nog binnen de lijntjes Wel een hoop calorieen denk ik, maar ik kom nog steeds niks aan, dus ga er maar vanuit dat het niet erg is En mmmmm dat saucijzenbroodje was lekker joh hihi Hoeveel kilo zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ik zit nu op 9 kilo. Bij mijn dochter zat ik nu wel op een kilo of 13 rond deze termijn!
Hier ook zoiets. Was in tussentijd wel 3 kilo afgevallen door de suiker. Maar nu weer 2 erbij. Ik ben wel blij dat het niet zo heel veel is.
Hoi Meiden, ik lees stiekem mee voor het geval dat... Maandag moet ik de test met het zoete drankje doen omdat ik veel vruchtwater en de baby een iets groter buikje had bij de 20 weken echo. Nou is mijn vraag aan jullie of jullie die test vervelend vonden. Ik hoorde van een moeder een school dat ze helemaal niet lekker was geworden na het drankje! Hartkloppingen, oorsuizen, zweten een soort hypo dus... Heeft iemand hier dit ook zo ervaren?
Ik vond de smaak erg mee vallen. Ik hoorde dat het erg ranzig zou zijn. Ik vond het erg meevallen. Erna was ik niet misselijk of dergelijke. Mocht je dat wel zijn dan mag je daar liggen. Je moet het dan wel aangeven. Ik moest daar blijven,dus 2 uur wachten. Neem wel iets mee om te doen.
Hier helaas ook na ophoging van insuline weer te hoge waardes. Denk ook dat de stress enorm mee werkt. Zit met 3 cm ontsluiting, had 2 dgn lang erge pijnlijke harde buiken om de 4 minuten en flinke voorweeën en ook de slijmprop verloren. In het ziekenhuis dachten ze ook dat de bevalling begonnen was. Was echt ff schrikken. Heb volledig bedrust toegezegd gekregen. Maar vanaf maandag sta ik er weer alleen voor met de kids naar school brengen en halen en alles zelf doen omdat manlief weer moet werken. Dus kans zit er alsnog in dat ik te vroeg beval Al die stress zorgt ervoor dat hij niet snel zakt Hier ben ik nog steeds 8 kilo lichter dan voor de zwangerschap en komt gewoon niets meer aan. Uk was wel weer goed gegroeid met nog geen 32 weken op de groeiecho alweer 3030 gram en zo`n 46 cm. Maar ja zolang die suikers maar niet onder controle zijn blijft ze enorm groeien