Zat er ook appel in de rode kool? Dat kan soms net de druppel zijn.. Ik kreeg ook hele voedingslijst. Toch wel handig om te hebben inderdaad!!
Ja zat er een heeel klein beetje in. Rode kool was ook uit pot, geen idee of dat uitmaakt. En had melk erbij, 1 mok. Morgen nasi, ben benieuwd wat het dan is. Klopt het dat de waardes zoveel verschillen per ziekenhuis? Voor de GTT test gelden hier bij beide ziekenhuizen waar je uit kunt kiezen andere waardes. De ene mag nuchter niet hoger dan 5,3 en 2 uur na drankje niet hoger dan 6,7. Het ziekenhuis waar ik zit heeft als nuchtere waarde max 6,2 en 2 uur na drankje 7,8. Dat verschilt best veel toch?
Ja klopt. Ik mocht na drankje niet hoger zitten dan 7.6. Nuchter moest ie onder 5.3 zitten. Met prikken moet ik nuchter alsnog onder 5.3 zitten. Na eten moet ik na anderhalf uur prikken en dan moet t onder de 6.8 zitten. Maar scheelt idd voor bijna alle dames hier welke waarde je moet hebben en wanneer je precies moet prikken!
Welkom Sparky Leuk om al die waardes te lezen, al verschillend het echt wel, ook de info verschilt. Waarom zou jij bij 38 weken alsnog insuline moeten gaan spuiten? Je bent nu 31 weken, dus kan toch zijn dat je het netjes houdt, of juist dat je eerder moet spuiten? Ik vind jullie trouwens beide nog netjes hoor, met 8.1, hier zat ik met de test echt op 12 nog wat. Ze snapten geloof ik niet waarom ik er normaal nooit last van had. De internist denkt echter dat mijn weerstand en alle andere kwalen er heel erg veel mee te maken hebben...hopelijk ben ik er vanaf na de bevalling.
Hoi lana, ja hier is het weer anders. Ik moet na anderhalf uur prikken en dan moet ik onder de 7,8 moeten blijven. Raar ja dat het zo verschillend is.
Vandaag trouwens contact gehad met het diabetes plein, en moet in de avond 5 eenheden gaan spuiten. Heb nu voor de tweede avond op een rij dat ik boven de 10 zit 2 uur na het avond eten. Heb het idee dat ik er niet heel erg makkelijk vanaf ga komen...hoe zitten jullie nu allemaal? (de spuiters onder ons) Heb het idee dat ik dramatisch hoog zit.
Ik geloof dat je er 2 door elkaar haalt ik hoef niet te spuiten met 38 weken en ben zelf pas 25 weken. Ik weet dat mijn waardea veel hoger kunnen, maar ben heeeel blij dat dat niet zo is. Vind de vingerprik al doodeng steeds. Moet niet aan insuline denken.
Ja sparky ik moet ook niet denken hoor aan insuline . Heb jij wel ook zo n aparaatje waar je de afstand kan wijzigen Hoe diep het naaldjè gaat. Ik ben ook geen 38 weken en hoef gelukkig nog geen insuline te spuiten.
Las ik het dan zo verkeerd? Ik las dat de verpleegkundige had gezegd dat het 50/50 kans is dat het blijvend is of terugkomt als je het hebt tijdens zwangerschap (bij mij werd trouwens gezegd dat dit veel minder was) en dat er kans was dat je met 38 weken alsnog insuline moest prikken. Gaat lekker fris zo hahaha. Mijn vriend geeft de insuline, alhoewel hij al 1 keer te laat thuis was, en toen werd ik zo trillerig dat ik uiteindelijk met een aanloop die spuit erin geduwd heb zodat ik gewoon kon gaan eten. Buiten dat, eerlijk is eerlijk, vind ik het nog steeds eng, heb blauwe plekken, en vingers met blauwe vingertoppen. Het elke dag 7 keer prikken in vingertoppen vind ik echt bagger, ze zijn zo gevoelig en dan ook nog blauw rodig. Dus hou mezelf voor dat het voor maar 1 doel is, en goed doel, maar ben zo blij als ik straks te horen krijg dat ik er vanaf ben. Ga vanaf morgen dieet veranderen en kijken of ik daarmee de waardes omlaag kan krijgen, aangezien deze stijging toch niet ideaal is.
De OGTT kan met verschillende hoeveelheden suikersiroop zijn en dan gelden mogelijk andere waardes? Ik moest iig anderhalf uur na de start van de maaltijd onder de 7 zitten en nuchter onder de 5.3. Ik ben rond 26w af en toe insuline erbij gaan gebruiken en vond dat in het begin echt Heel Erg. Maar dat bleek onwijs mee te vallen. Ik kon gewoon redelijk normaal eten en dan corrigeren met insuline. Voelde heel fijn om iets te kunnen doen aan uitschieters. Kleine doet het echt super! Alle controles (ook suiker) pico bello. En ook meteen ijzersterk ad borst
Angel, ik heb idd ook een aparaatje waar je de afstand kan verstellen. Die verpleegkundige zei dat hij op 3 moest maar ik heb hem op 2 gezet en dan komt er ook gewoon bloed uit. Dus laat hem daarop staan. Sylvia, fijn dat je vriend dat normaal doet. Ik hoef het hem niet te vragen mocht het zover komen. Hij is nog een grotere schijterd dan ik op dat gebied. Hier ging de verpleegkundige er overigens wel vanuit dat de kans groot is dat ik nog over moet op insuline omdat ik nog ruim 14 weken te gaan heb en het erger kon worden volgens haar. Maar daar denk ik maar even niet aan. Is bij jullie de kleine ook hyper als je suiker hoog is? Hilly, gefeliciteerd en fijn dat het zo goed gaat!
Net gebeld door de vk. Ze gaan mij doorsturen naar de gyn. Als uiteindelijk de waardes met een dieet goed blijven dan kan ik terug naar de vk.
Hee meiden, een tip die ik toen weer van een van de andere meiden hier kreeg was, Mijn Eetmeter van het voedingscentrum gebruiken. Een site waar je kan invullen wat en hoeveel je gegeten hebt. Ik vond het handig om te zien hoeveel koolhydraten ik ongeveer op had zodat ik de volgende keer ongeveer weet hoeveel ik er kan hebben.. Een heel handig overzicht! Sparky, zoet beleg en normale frisdrank kan je wel schudden ja ik kon wel 1 boterham met gewone hagelslag eten met een bak yoghurt erbij, misschien dat jouw dat ook lukt. Light frisdrank kan ook, maar ik hou daar niet van. Ik dronk nog wel eens een glaasje fristi of taksi zonder toegevoegd suiker. Dat ging ook wel. Chocolade ging hier ook wel, meestal savonds een paar uur na het eten. Dan kon ik er iets meer van nemen omdat er toch geen hoofdmaaltijd meer daarna kwam. Wel even opletten dat je dan smorgens wel weer mooi laag zit. Beweging is ook erg belangrijk als je vaak hoog zit he! Als je veel beweegt, verbruik je meer energie en dus zijn je waardes (sneller) lager. Ik heb een hometrainer hier staan en heb wel eens flink gefietst omdat ik een hogere waarde had! Haha! Het werkte wel, want hij was gauw weer netjes de internist raadde mij ook aan om dagelijks te gaan wandelen, maargoed daar had ik niet zoveel puf voor. Een hometrainer vond ik ideaal
De dietisenverpleegkundige zei dat light frisdranken ook niet goed zijn. Ik heb het gecontroleerd en in cola light e.d. zit geen suiker maar wel aardig wat koolhydraten nog. Cristal clear , 7up licht en spa rood ofzo zouden wel kunnen. Ik ga eerst maar eens het zoet beleg enzo helemaal bannen. Kijken wat mijn waardes dan doen. Bewegen is hier alleen lastig. Zit met behoorlijke bekken instabiliteit en mag ook niet veel ivm voorweeen. Nu heb ik dagelijks 1-2 voorweeen maar dit waren er meer en mag niet meer worden.
Nuchter 5,5 Ontbijt: 3 snee tarwebrood, 2x halvarine, 2x achterham, 1x smeerkaas en 1 glas melk. 1,5 uur na ontbijt: 8,9 Boven 8 moest ik gelijk bellen.. dus denk dat ik dat zo maar even moet doen. Of eerst wachten en de lunch 2 brood eten? En kijken wat de waardes dan doen?
Eetmeter was mijn tip toen. Ik was het al helemaal vergeten. Haha. Dat klopt. Dat werkt super. Vooral als je even weg bent en niet weet of het goed kan gaan. Zo ontdekte ik ook dat worteltaart en cake gewoon kan als tussendoortje. In de winkel vulde ik het in en zag meteen of het te hoog of te laag zit. Hilly, fijn dat alles goed gaat!! Hoe bevalt het normaal eten. andere dames. Ik herken zo jullie gevecht met de maaltijden en waardes. Zo rot om het te hebben! Knuffel voor jullie
Sylvia ik heb het terug gelezen ik weet nu waarom je het dacht ik had het een beetje verkeerd opgeschreven Ik bedoelde dat ze zowiezo met 40 weken in zouden leiden als het zo lang zou duren.maar mocht ik in nu en een paar weken wel insuline nodig hebben dan met 38 weken inleiden. Maar het lag dus niet aan jouw Liefs