Die nuchter 5.3 staat echt heel duidelijk in het protocol. De niet-nuchter is idd wat breder te interpreteren, zeker icm met de periode na het eten. Of je 1, anderhalf of 2u na het eten prikt.
Ja gek dat dit ziekenhuis dus anders aangeeft. Ik ben net gebeld door een diabetesverpleegkundige ivm de waarde van vanmorgen. Moet terug naar 2 boterhammen voor het ontbijt maar toch vind ze het te hoog. Gisteravond na het avondeten vond ze ook echt te hoog (7,9) en ze had het al over insuline als de waardes zo blijven. Nu door prikken tot donderdag en dan de rest bespreken. Zitten er alsnog zulke waardes bij moet ik waarschijnlijk daar komen om insuline te leren spuiten.
Spark als ik 3 boterhammen eet ziy ik ook veel te hoog. Ben echt een broodeter dus baalde enorm. Maar ik heb nu koolhydraat arm brood en dan kan ik wel 3 sneetjes op . Fruit moet ik er niet bij eten maar doe ik tussen ontbijt en lunch in. Melk drink ik s ochtends bij mijn granen ontbijt dus die nee m ik dan niet meer bij mn brood. Of ik laat t 3e sneetje vallen. Het is gewoon kwestie van uitproberen maar ik deed t proberen wel over de dagen verspreid 3n niet alle dagen achter elkaar. Net voor lunch geprikt 3.3. Dacht dat is laag nog eens. 4.1. Dus dacht wat stom zo verschil ik doe poging 3 geeft ie 4.8. Lekker apart van dat apparaatje!
Sparky, ik heb net op mijn fles cola gecheckt, en: nul koolhydraten. Man drinkt graag Fanta light. Daar zit wel iets suiker in, maar niet veel. 2%
Wat bij mij heel goed ging: havermout. Heb je meteen ook melk op en je kunt er bijv bosbessen doorheen doen.
zuivel zit in genoeg andere producten naast melk. Eet bijv. yoghurt en kaas. Soms neem ik tussendoor een glas karnemelk met een beetje suikervrije limo. En door sausjes voor avondeten doe ik wel melk. Of dus die alphro soja. De ongezoete versie zit haast geen suiker in. Of je neemt tussendoor een glas melk, ipv bij je hoofdmaaltijd.
nee geen zero, gewoon light. Havermout neem ik dus ook vaak, lekker met rood fruit en bosbessen en een handje zaden. Alleen ik doe er dan de ongezoete melk door.
Ja bij de Aldi hebben ze hele lekkere kwark met fruit. of het mager of vol is maakt vlgs mij weinig uit voor de koolhydraten.
Ja zal wellicht verschillen per cola merk. Dan ga ik wel goed zoeken de volgende keer. Ben gek op cola. Havermout krijg ik niet weg. Net als karnemelk en soya melk. We zullen zien hoe het morgenochtend gaat met 2 boterhammen.
Kwark vind ik dan wel weer lekker! Die ga ik ook maar even opschrijven. Maar als ik alleen kwark eet dan heb ik daarna wel heeeel snel weer honger. Ook al doe ik er van alles door. Ze zei net tegen mij dat ik niet minder mag eten dan ik denk dat ik nodig heb. Dus als ik te snel weer een zwaar hongergevoel heb moet ik meer eten, ook als dat betekend dat ik dan insuline moet gaan spuiten. Hoe zit het eigenlijk met afvallen? Ik vermoed dat ik aardig wat aan kilo's kwijt ga raken als ik zo eet als nu. Voor mij alleen maar goed want ben echt veel te zwaar, maar voor de kleine dan?
Echt? Als ik zo een grote bak kwark van de Aldi op heb zit ik goed vol hoor. Je kan smiddags bij je boterhammen ook een kom groentesoep erbij nemen. Vult ook goed en nauwelijks koolhydraten. Bij mijn 1e viel ik ietsje af, de diabetesverpleegkundige zei dat het niet erg was want de baby kreeg genoeg voedingsstoffen binnen. Dit keer ben ik eerst door de misselijkheid veel afgevallen en nu staat het al een hele tijd stil.
Ik zou dan eerst toch nog even proberen meer met mate te eten... Tenzij je echt liever insuline spuit. Het is natuurlijk beter als je het gewoon zelf kunt oplossen. En als je insuline spuit, is het ook niet zo dat je dan zo maar onbeperkt kunt eten.. Ook kan de zwangerschapssuiker in de loop van de weken nog erger worden, dus bereid je daar ook vast op voor. Meestal schommelt het best wel sommige periodes.. Uiteindelijk doe je het allemaal voor je babytje, en af en toe een uitschieter kan echt geen kwaad. Maar vooralsnog zou ik proberen het insuline spuiten te voorkomen, ik kan niet echt uit je berichtje opmaken of dat nou ook je doel is of dat je het wel prima vindt
Sparky, ik viel heel snel kilo's af. Van de diëtist moest ik vollere producten gebruiken. Ook producten als meer jus en mayo. Dat heeft geen effect op de waarde. Maar wel op het afvallen. Het hielp bij mij. Daardoor was het gewicht stabiel.
Sparky, ook mijn zh. Wat leuk! Aan welke waardes moet jij voldoen? Bij mij was het nuchter onder de 6 en niet nuchter onder de 7. 1,5 uur na het eten. Ik vind de diab verpl die ik elke X sprak in ons zh niet leuk. Raar mens. Internist was wel super aardig en diëtiste die ik had was super.
Het staat mij alleen tegen om zo weinig te eten. Dingen te schappen die je gewoon nodig hebt. Ik ben best bereid aan te passen, heb al heel veel aangepast, maar zomaar heeeel weinig eten en dan goede waardes hebben is fijn, maar dat hou ik nog geen 2 dagen vol en is naar mijn idee ook niet goed. Dan kijk ik liever elke keer welke aanpassingen ik kan doen. Zoals nu mijn ontbijt blijkbaar echt teveel was, morgen dus een broodje minder. Is dat ook nog niet voldoende dan verder kijken naar bijv ander brood ofzo. Dus in stapjes zoeken naar de juiste hoeveelheid. Weet iemand of er ook een landelijke richtlijn is voor de maximale waarde na het eten?