Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by BeebieBeeb, Oct 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Whoehoeeee!!

Ik heb een goede waarde na het ontbijt!

Nuchter was 5,3

Ontbijt: 2 boterhammen, 1 met halvarine, ham en komkommer en 1 met smeerkaas. En thee ipv melk.

Waarde nu is 6,7!!!

Wel heb ik echt hoofdpijn van het afkicken van de suiker. Ja zoveel at ik helaas... wat zou daar tegen helpen? Extra veel water drinken ofzo?

Nu in ieder geval tijd voor een lekkere beker melk :D

2. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Goedemorgen dames
    Ik zit te denken zou het niet kunnen dat er een fout gemaakt is met die test .ik zit nu te denken heb ik het wel.ik ga nu gewoon eten wat ik normaal zou eten was ik al aan het doen maar ik ga er toch mee door.;)
    En kijken hoe ik dan reageer.hebben jullie ook gedaan dat je iets ging eten om te kijken hoe je daarop reageerd.bv ik wil het toch eens proberen met een glaasje cola .ik mag light maar dat vind ik zo niet te drinken bah.
    Zometeen eens kijken met hagelslag en pindakaas heb er zo trek in haha .

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Angel, hier probeer ik alleen nog maar dingen de andere kant op. Maar als ik bij gewoon eten goede waardes had zou ik het ook eens proberen.

Hier toch een vraagje. Ik heb nu een appel gegeten met melk erbij. Als tussendoortje. Maar kan je die 2 dan eigenlijk wel combineren? In appel zitten natuurlijk ook veel suikers. Durfde het 3e broodje niet aan. Misschien dat ik vanmiddag een extra broodje kan eten als ik echt honger krijg. Ik moet alleen prikken na de hoofdmaaltijd dus of dit teveel is weet ik niet zo goed.

4. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Sparky mooie waarde heb je hoor wat fijn voor je dit.:D

5. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Appel en melk is geen goede combi. Komt voornamelijk door de appel.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Angel, ik heb vaak genoeg dingen uitgeprobeerd hoor! Wel met kleine beetjes tegelijk. Ik prikte dan ook wel vaak vóór mijn uitprobeersel, omdat dat natuurlijk ook van invloed kan zijn.
    Het kan best zijn dat je zw.suiker in lichte mate hebt hoor. Ik had het ook niet supersuper erg.. Maar ik had het wel! Ik heb het eens getest met mijn man. Een flinke suikerbom gegeten, want ik dacht het zal allemaal wel meevallen. Nou ik had echt een te hoge waarde en mijn mannetje had nergens last van! Duidelijk zw.suiker dus. Als ik gewoon normaal at viel het allemaal wel mee, ik moest wel opletten hoor, maar als ik las wat andere meiden niet konden eten mocht ik echt niet klagen! Wees dan maar gewoon blij dat je veel kan eten :)

Sparky, ook al hoef je alleen na de hoofdmaaltijd te prikken, kan je ook gewoon even testen na een tussendoortje als je twijfelt.. Ik heb ook echt veel vaker geprikt omdat ik nieuwsgierig was of graag wilde weten wat iets deed met mijn waarde. Dan wist ik het maar, en hoefde ik niet onzeker te zijn.

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja daar was ik al bang voor. Maar als ik de melk niet meer bij de maaltijd kan nemen, dan moet dat bij de tussendoortjes. Normaal heb ik dan meer speling tussen de maaltijden. Zou ik dan direct na het prikken een glas melk nemen en uurtje later de appel?

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

1 uur en 45 minuten na de appel en het glas melk is mijn waarde 4,5!!

De afgelopen dagen ging de melk bij de lunch goed dus die hou ik er voorlopig gewoon in zolang dat goed gaat.

9. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Angel ik heb t ook wel eens fat ik t me afvroeg omdat ik best wat kan eten. Maar drink ik fruitsappen bij boterhammen gaat t toch mis. Ik heb t dus echt niet erg maar kan niet alles onbeperkt eten.
    Het is wel zo, eens die stempel tijdens je zwangerschap altijd gedurende die tijd de stempel...

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier als lunch 2 broodjes smeerkaas, glas melk en een paaseitje (kon me niet bedwingen). Moest na 1 uur prikken ivm afspraak bij de gyn en had een waarde van 5,4!! Blijf mij verbazen. Kan het zo zijn dat je met een slechte start (hoge waarde na ontbijt) de hele dag sneller hogere waardes hebt?

11. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Wat super sparky dat het los wel goed ging. Wat beeb al zei. Vooral veel uitproberen in het begin en testen wat wel en niet kan. Deed ik namelijk ook. Ik schreef het ook in het boekje als iets niet goed ging. Dan wist ik dat die combi niet gaat.
    Hoe is de groei van je baby? Netjes in curve?
    Ik denk dat je netzo als mij een milde vorm hebt maar het met wat voedingsaanpassibgen prima red.

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Sparky, niet dat ik weet. Wat wel heel goed mogelijk is, is dat je waarde na een uur nog verder stijgt en dat ie dus nog wel hoger of te hoog wordt na bijv. 1,5 of 2 uur.. 5,4 klinkt daarentegen wel heel netjes!!
    Mij werd verteld dat ik 1,5 a 2 uur na de maaltijd moest prikken, omdat je dan de meeste kans hebt dat je de piek te pakken hebt.. Het is wel weer zo dat ieder ziekenhuis daar anders over denkt..

Ook kan het per dag erg schommelen. Gaat het deze week erg goed, kan het volgende week ineens helemaal mis gaan. Vandaar dat je hierna ook zal blijven prikken iedere week. Al is het maar 1 dag per week.

13. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Emoties kunnen je suiker ook bepalen. Dat was bij mij erg het geval.

14. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja dat is zeker waar. Benn je gestrest of emotioneel dan kunnen je waardes daarvan al best uitschieten!!

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ok bedankt voor de info.

Ik heb net een groei echo gehad en de kleine meid is wat kleiner dan gemiddeld. Buikje zat zelfs op 24 weken.

Nu is het bepalend of dat zo blijft en of de suiker waardes netjes stabiel blijven bijeen dieet. Schommelingen was ook niet goed en ook reden om bij de gyn te blijven. Maar net pas begonnen dus hopelijk blijft het mooi stabiel als ik de juiste dingen te pakken heb.

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hebben jullie trouwens tips voor mij? Zaterdagavond ga ik wokken in een wokrestaurant. Nu ga ik uiteraard letten op de hoeveelheden en rijst e.d. vermijden. Mij richten op vlees en groenten.

Maar nu moet ik van de diabetesverpleegkundige prikken 1,5 uur na het begin van de maaltijd. Maar in zo'n restaurant doe je natuurlijk veel langer over je eten dan normaal. Wanneer kan ik het beste prikken?

17. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Wokken: let op saus. Neem idd zoveel mogelijk groente en vlees. Probeer ook met mate te genieten. Je mag best een uitschieter hebben. Zorg dat je waardes verder de dag goed zijn. Drink water erbij.

Bij mij was Julia ook elke X netjes op de lijn. Met 41 weken woog ze 3450. Dat is totaal niet zwaar. Ik hoop voor je dat het ook zo blijft.
    Beval je in het ziekenhuis? Zolang je geen insuline hoeft leiden ze je niet snel in bij de isala.

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Inleiden is idd alleen bij insuline. Ik blijf voorlopig in het ziekenhuis. Ik mag terug als over 2 weken de groei echo net zo goed is en mijn waardes stabiel en laag blijven. Maar ik mag ook daar blijven, dus even goed over nadenken.

Ja saus had ik ook aan gedacht, maar als ik geen rijst erbij pak dan blijft de meeste saus al achter op je bord.

19. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Het vlees wokken ze in saus, daar zou ik mee opletten.
    En geen (stok)broodje erbij doen of teveel frietjes.

Prik anders 1,5 uur na de eerste hap en ook nog eens 1,5 uur nadat je klaar bent?

20. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb weeeeer een vraag.

Voelde mij niet zo lekker en trillerig vanmiddag. Toch even extra geprikt voor het eten. Waarde 3,2. Is dat niet te laag? Ik had er echt last van. En had een uurtje ervoor nog een stuk kaas gehad ter grote van 3 blokjes. En vlak voor het prikken nog een blikje cola light (coca cola heeft dus idd 0% koolhydraten).

Heb nu wat extra eten gepakt en voel mij weer beter. Maar ik snap er niks meer van. Ene dag steeds veel te hoog en nu dit. Waarom is het zo ingewikkeld.

Share This Page