Google eens op hypo en hyper. Waarschijnlijk heb je dat gehad. 3,2 is mega laag en geeft je idd klachten. Hele lage waarde is trouwens ook niet goed voor de baby. Kaas en cola zitten bijna geen koolhydraten waardoor je suiker omhoog gaat. Kaas en bijv plak vleeswaar zjjn goede dingetjes om te eten als je erge trek hebt en niet wilt dat het effect heeft op je suiker. Soms heb je van die snaai momenten en dan is dat lekker om tussendoor te nemen. Brie is trouwens ook lekker en goed te doen op brood of tussendoor. Ik heb bergen brie gegeten waardoor ik nu een beetje anti ben. Haha Welke gyn/verlos heb je gehad? Kan je iig zeggen dat dr beekhuis niet fijn is. Kan he echt adviseren om daar niet bij te lopen. Nadeel van zh zijn de vele gezichten die je ziet. Ik heb mega mega veel verschillende gezien.
Ik had een wat jongere dame. Verloskundige. Naam weet ik niet eens meer. Was een hele vriendelijke dame. Ik voelde mij idd echt niet lekker door die lage suiker, maar ik had geen idee dat het daardoor kwam. Anders had ik wel even iets genomen waardoor het echt even omhoog zou gaan. Nu wel wat extra avondeten genomen in hoeveelheid. Dus ben benieuwd zo. Mag nu zo prikken.
Voor het eten 3,2. Na het eten 9,7. Heb hutspot gegeten en 1,5 schep meer dan een normale portie. Omdat mijn waarde dus zo laag was. Morgenochtend telefonische afspraak met de diabetesverpleegkundige.
Als het laag ik moet je direct op dat even iets nemen om het omhoog te helpen maar als het net voor het eten was zou ik zeker geen schep extra nemen. Van t eten gaat t natuurlijk al omhoog . Hutspot heeft natuurlijk aardappels maar ook in wortels zitten geloof ik koolhydraten toch? Het is ook heel lastig om een weg te vinden en jij lijkt best heftig te reageren. Hopelijk wil het beetje stabiliseren!!
Ik heb net gekeken. Zelfs met schep extra zat ik ver onder de hoeveelheid koolhydraten als ik gisteren met de nasi at. Maar toch een stuk hogere waarde. Ook bijna 2 punten hoger dan de aardappelen, rode kool met appeltjes en hachee van maandag. Ik zal het morgen wel horen. Snap er zelf niet veel meer van.
Toch geeft de koolhydratentabel aan dat er 10 gram koolhydraten per 100gram inzit en 26 gram koolhydraten per 100gr nasi die ik gisteren at.
Stamppotten zijn ook not done. Bal gehakt trouwens ook niet. Mocht dat eens op je menu staan. Veiligste is aard, vlees en groente. Bah
En wij zijn echte stamppotten eters... 1 van de weinige dingen die de kinderen goed eten. Dat gaat dan een heeeel gedoe worden de aankomende 15 weken.
Wow, dat is echt een mega stijging! Als je waarde zo laag is dat je er last van hebt, kun je ook goed een tabletje dextro nemen. Ik kreeg een rolletje bij mijn priksetje van de diabetesverpleegkundige. Dat zijn snelle suikers en niet gelijk te veel. Je moet dus wel een tussendoortje met koolhydraten nemen, want als je iets met heel weinig neemt, krijg je dus die lage waarde.
Ja idd. Misschien toch middags een extra broodje of stuk fruit? Nu was ik ook de middag weg. En daardoor wat eerder gelunched. Maar dat flauwe en trillerige gevoel kwam al heel snel na de lunch. Ik zal het morgen wel horen. Ik dacht dat ik vanwege de lage waarde van voor het eten niet zo hoog uit zou komen, niet hoger dan de afgelopen dagen na het avondeten. Maar dan blijkt wel dat ik er nog te weinig van weet. Morgen staat zuurkoolstamppot op het menu. Maar dan zal ik voor mijzelf voor het stampen opscheppen met beperkte aardappelen. Dat ik dus minder aardappelen binnen krijg dan met gestampte zuurkool. Ik heb gezien dat in zuurkool zelf weinig koolhydraten zit dus dan zou het zo moeten kunnen toch?
Die tabellen zijn niet heilig in de zin dat iedereen er precies een leidraad aan heeft. Want in brood zit bijv minder dan pasta maar 2 gewone boterhammen doen mijn waardes al stijgen terwijl ik van past bij wijze van drie borden op kan. Qua koolhydraten zit ik dan op een veeeel grotere hoeveelheid maar toch kan ik t qua suikerwaarde wel goed hebben. This dus ook maar net hoe je lijf ergens op reageert!
Sparky, ja dat is slimmer idd om dat zo te doen. Aardappels met mate en dan gewoon wat meer zuurkool. En een lekker groot stuk rookworst erbij dan natuurlijk!!! Mmmmm ik was en ben gek op rookworst haha. Neem wel de normale variant en niet de magere!! Die heeft meer koolhydraten zag ik toen!
Ja we eten rookworst erbij maar dat lust ik niet heb nog wel een stuk gerookt ontbijtspek. Ga daar maar wat extra van bakken voor mij alleen haha. Zag dat daar ook niet veel in zit. Het zak toch puzzelen worden. Tot nu toe van elke avondmaaltijd een te hoge waarde gehad. 7,9/8,4/9,7. Vandaag nog gekeken naar koolhydraatarm brood maar de supermarkt en bakkerhier hebben het niet. Op de markt wel dus als het nodig is kan ik dat woensdag daar halen. Nu over op grof volkoren van de bakker Volgens de bakker moet daar al minder in zitten dan in supermarktbrood. We zullen zien.
Ow lekker zuurkoolstamppot, helaas een no go voor mij Vandaag bij schoonzus gegeten, zat na anderhalf uur op 5.9, toch maar eens vragen wat zij anders doet dan ik Al moet ik wel zeggen dat ik de witlof uit de oven heb laten staan, de worteltjes na de laatste keer ook, en voor komkommer, peultjes, beetje aardappelen en vlees ben gegaan. Had nog een lekker toetje ook, dus opzicht ben ik tevreden. Sparky succes morgen met het telefoontje. Ik weet niet of je na het vroege lunchen de rest van de middag niets meer gegeten hebt? Dat is echt bijna niet te doen, nou ja niet te doen, hier althans niet. Ik neem als ik weg ga altijd een banaantje mee, of een crackertje, anders red ik het avondeten niet.
Ik heb altijd standaard iets in m'n tas. Flesje water en biscuitjes ofzo. Als ik tussendoortjes oversla wordt mijn na-de-maaltijd-waarde ook relatief hoger. Te laag bloedsuiker is indd geen aanrader. Wat een gepuzzel hè met die waarden.
Vind het zo bijzonder dat die waarden zo per persoon verschillen. Qua warm eten kan ik bijvoorbeeld alles eten, anderzijds moet ik met brood echt rekening houden. Vreemd toch.
LoveShineALight dan ben ik zo jaloers op jou! Alhoewel ik ook geen 3 boterhammen moet eten, maar dan nog is de reactie daarop niet zo erg als op een avondmaaltijd.
Ik had het zooo graag andersom, ben een echte broodeter maar nog een week of 5; dan zijn wij 2 er hopelijk af!
Ik heb na de lunch nog wel een koekje gegeten en later een stuk kaas. Maar ik had beter voor nog iets met koolhydraten kunnen kiezen geloof ik, maar wist toen nog niet dat dat vervelende gevoel van de lage suiker kwam. Vandaag de dag begonnen met een nuchtere waarde van 5,0 die wordt dagelijks lager Nu 2 volkoren boterhammen met oude kaas en komkommer gegeten en thee gedronken. Hiervoor at ik tarwe. Gisteren 6,7 na 2 boterhammen zonder melk erbij dus ben benieuwd. Hoop op een mooie goede waarde.