ik denk dat die 10 minuten niet zo erg zijn. insulinepennen zitten maar kleine naaldjes op hoor. Denk net een centimeter.
Avondeten: 2 kleine aardappelen 1 opscheplepel zuurkool (anders was er niet genoeg) 3 plakjes gebakken spek griekse yoghurt na waarde na 1.40 uur: 5,3!! Wel nog honger dus ga nu maar weer wat eten.
Heeft beweging trouwens direct effect? Want ik heb letterlijk moeten rennen en vliegen om nog optijd op zwemles te komen en optijd weer thuis. Jakkes heb er nog krampen van moet eigenlijk rust houden ivm voorweeen.
Ja zeker! Als ik te hoog zat of neig te hoog te gaan dan moet ik me gewoon in t zweet werken dan daalt t veel sneller. En voor t sporten kan ik makkelijk een extra broodje op want die sport ik dan weg qua waarde! Was vandaag op 9 maandenbeurs. Ook in proefhal Hh beurs geweest. Dacht dat ik me nog redelijk had beperkt tot de koolhydraatarme(re) hapjes maar zat erna op 8,0. Oepss
Ok! Dus mocht ik het lichamelijk nog trekken en die dag nog geen voorweeen gehad heb kan ik het best even gaan wandelen na de maaltijd? Leuk de 9 maanden beurs. Daar is de verleiding natuurlijk ook wel erg hoog
Helaas mag ik alleen doen wat strikt noodzakelijk is en kan ik met mijn bbekken daarnaast ook niet veel meer. Maar ik heb goede dagen af en toe. Dan kan ik die dagen wel wat extra wandelingen inplannen. Nu het nog kan
Serieus? Hier niets over gehoord, met de insuline die ik nu spijt, en mijn zwaar wisselende waardes hebben ze alles ingepland t/m de laatste controle op 08-04. Dan zou de kleine er dus eigenlijk al moeten zijn, ze willen me niet over datum laten lopen maar voor zover ik weet mag ik dus voor die tijd natuurlijk bevallen. Sparky, ik kwam hier hysterisch binnen vallen over de insuline, maar het is wel fijn dat er iets is om te helpen. Al vind ik jouw waardes echt super mee vallen, maar zoals Hilly al zegt, het is zo onvoorspelbaar. Vandaag zouden we spaghetti eten, met verse saus. Ik dacht voor ik eet eet ik gewoon eerst een rauwe paprika op, dat vult alvast en dan neem ik gewoon een halve portie. 2 Uur na de eerste hap 9.0.....zit te denken of ik dan toch daarna iets moet gaan doen. Vanwege de bekkenpijn die oploopt gedurende de dag lukt vrijwel niets, en ik mag ook vrij weinig. Door de bloeddruk medicijnen ben ik al slomer, en ik ben nu al weet ik veel hoe lang bezig met wel griep, geen griep, wel, geen etc. Volgens de gyn en internist is mijn weerstand door alles gewoon nul komma nul. Maar baal er wel van, de hele dag zit ik keurig onder de 7, en dan in de avond zo'n pokke opleving
Na 50 minuten nog een keer gedaan: 7.4 Zakt dat nou zo abnormaal snel? Ik heb niets gedaan behalve achter zp zitten en een theetje drinken. Vraagje, hoe lang voor jullie gaan eten spuiten jullie? Doe ik het misschien te kort erop???
Ik vind het wel vreemd hoor die koolhydraten vanmiddag had ik een kaiserbroodje gezond en groene ijsthee en was het 6.8. En vanavond zuurkoolstampot met rookworst en coolbest na mijn idee is dat meer en had ik 5.4.nou ik.heb nu mijn waarden van de hele week door gemaild ben benieuwd wat ze morgen zegt.
IJsthee schijnt wel behoorlijk wat suiker in te zitten heb ik altijd gehoord...maar of dat standaard bij alle ijsthee zo is weet ik dan weer niet.
Sylvia, waren je handen goed schoon de eerste keer? Angel, kaiserbroodje kan ook fout uitpakken. Ik kon daar bijv. heel slecht tegen. Daarbij de ijsthee was het misschien dubbelop niet zo best
Beebiebeeb ik denk het wel, de eerste keer meten had ik mijn handen gewassen, de tweede keer juist niet...ga zo nog een keer meten... Derde keer, uurtje na de tweede keer: 6.0 Heb ook een foto gemaakt van alle metingen en door gestuurd naar de verpleegkundige.
Nou ik heb mijn waardes doorgemaild en ik mag vanaf nu 2 keer per week 7 keer meten per dag.of als ik ergens aan twijfel mag ik meer meten.ben nu benieuwd maandag bij de diëtiste. Sparky hoe gaat het met jouw hoelaat moet je naar de diabetesverpleegkundige.ieder geval heel veel succes. Liefs
Fijn Angel dat je minder mag prikken! Hier nuchter 5,8 en na ontbijt 7,4. Ga mij er maar even niet meer druk om maken en wacht vanmiddag maar af. Ik heb 13.40 uur pen instructies en 14.30 uur groepsbijeenkomst met diëtist en internist enzo.
Sparky, ik denk dat de kans groot is dat je aan de insuline moet als je al instructies krijgt en er al zoveel te hoge waardes tussen zitten, denk ik dat je er niet onderuit komt. Mocht het zover komen, hoop ik dat het je toch een beetje meevalt