Ik heb eigenlijk weinig te melden, ik zit de laatste weken eigenlijk steeds heel netjes. Ik heb het aardig onder de knie. vlgs de internist zijn dit nu wel de weken van er op of er onder omdat het rond de 28-30 weken nog wel eens wil stijgen, dus ben benieuwd. Vandaag weer prikdag. net nuchter 4.3. Heb een schaaltje corn flakes (die met de minste suikers) met ongezoete melk genomen. over 45 min prikken.
Lidl heeft minder suiker snelle jelle's in het assortiment gekregen, mijn moeder neemt een pakje mee om te lezen en proberen. Ben benieuwd, beetje afwisseling soms zou wel lekker zijn.
ja die heb ik altijd in mijn tas, die voorverpakte ontbijtkoekjes van lidl. zat na een uur op 6.2. Valt me erg mee, aangezien ik een flinke kom had genomen.
He ik baal nu echt.. had een nuchtere waarde van 5,8. 2 volkorenboterhammen met vleeswaren gegeten en thee zonder suiker erbij gedronken. Precies zoals de andere keren. En nu toch een waarde van 7,4. En dan heb ik ook nog aardig wat trappen gelopen enzo in de tussentijd. Komt dit nu door de verhoogde nuchtere waarde?
Dat zou goed kunnen sparky. Waarom probeer je geen koolhydraat arm brood? Scheelde bij mij echt wel! Die van de hoogvliet is goed te doen vind ik. Had laatst een andere en die bond ik wat minder. Even uitproberen dus. Nandanovember ik zit dus in die er op of eronder weken haha. Ik had ook van week 24 tot 30 keurige waardes. Een uitschieter maar die kon ik ook plaatsen. Nu in week 31 is t allemaal prut en heb ik al 5 keer een te hoge waarde gehad.
Koolhydraatarm brood kan ik hier alleen woensdags op de markt krijgen. Denk dat ik dat aankomende woensdag maar eens haal. Gekke is dat ik gisteren een fruitshake als ontbijt had met frambozen, banaan, kwark, melk en honing. Daar maakt mijn vriend in het weekend altijd een hele blender vol van. En had er een luchtige cracker met smeerkaas bij Had een hoge waarde verwacht ivm het fruit en melk maar die waarde was mooi. Ook 1,4 hoger dan nuchter maar toch netjes binnen de waardes. En nu neem ik een ontbijt wat de afgelopen keren gewoon heel goed gegaan is en is de waarde weer te hoog. Wat een gepuzzel zeg!
balen, Lana! bij Aldi en Lidl verkopen ze ook spelt. ik lust ze beide maar vind van de lidl het lekkerst.
Sparky: drink je naast de thee bij het brood ook nog water? Want ik drink in die anderhalf uur na het eten echt veel water en mijn waardes blijven daardoor wel goed. Misschien is dat nog een idee of doe je dat al?
Ja ik drink ook water. 2 grote glazen vol gehad, 1 bij het eten samen met de thee en 1 in het uur er na. Net weer de diabetesverpleegkundige gesproken want had een telefonisch gesprek vandaag. Ze is van mening als ik nogmaals met dergelijk ontbijt boven de 7 prik ik ook voor het ontbijt insuline moet prikken. de lunch blijft uitermate goed gaan. Net zelfs 4,9 geprikt dus echt mooi laag!
Misschien dat het soort vleeswaren mee speelt? (geen idee hoor) Hier was het ook de hele dag door netjes, en ochtend en avond verhoogd, denk dat het ook mede komt omdat ik meer bezig ben op de dag, en minder in de ochtend (op gang komen) en in de avond (bijkomen) Sinds ik smorgens 2 eh spuit heb ik nette waardes en is het enkel nog in de avond te hoog. Denk dat ze binnenkort de avond eh omhoog gaan zetten.
Het vleeswaren van vanmorgen heeft 1 gram koolhydraten per 100 gram en van gisteren 2 gram koolhydraten per 100 gram. Dus daar mag het verschil ook niet in liggen. Ben benieuwd wat de oorzaak wel is. Sylvia, moet jij niet zelf eenheden omhoog zetten? Of kom je niet aan de 8,0? Hier moet ik bij 8,0 bijspuiten en daarna dagelijks 1 eh meer spuiten.
Dames, jullie vergeten dat er ook andere dingen meespelen dan alleen het geen wat jullie eten he.. Allereerst zijn het de hormonen die heel erg meespelen. De hormonen breken je insuline af dus als die meer gaan opspelen, vallen je waardes ook anders uit. Dit kan per dag verschillen als het tegen zit.. Emoties, vermoeidheid, ziekte en lichaamsbeweging spelen ook een rol inderdaad, dus ook dat kan schelen. Er is niet altijd zelf wat aan te veranderen.
Spelt brood geeft bij mij ook nog gewoon hoge waardes. Moet echt koolhydraatarm brood hebben.. Veel water drinken helpt ook wel idd!!
Meiden, ik zit met een vraagje en misschien weten jullie er iets van..? Vandaag had ik de diabetesverpl aan de telefoon (ben nu 36.2 wk) en ze verbaasde mij met het volgende. Ze dacht nl dat ik al snel, deze week nog, zou gaan bevallen (inleiden) en als dat idd gebeurt ik haar dan moest bellen. Prima natuurlijk maar waarom inleiden met 36 wk? De waardes zijn nu goed, de baby ligt gemiddeld qua groei. Mijn vk zei de vorige keer dat ze het wel fijn zou vinden als ik zelfs overtijd zou gaan, gezien de gewichten van onze andere kindjes (1900, 2750 en 3270 gram). Maar mijn vraag is nu: wordt je idd ingeleid bij bv 38 weken als je zw.diab. hebt? Of wachten ze ook wel gewoon de bevalling af? Ik krijg zulke tegenstrijdige berichten te horen van bv diab.verpl en vk.. Wat denken jullie ervan? Of zijn er die inmiddels ervaring hebben?
Wat stom. Genoeg dames hier die na uitgerekende datum zijn bevallen. Met insuline leiden ze vaak eerder in maar toch niet met 36 weken lijkt me! En als je kindje niet voor loopt is daar op korte termijn toch ook geen aanleiding voor?
Ik vond het ook al zo gek! Toen ik bij de gyn was zeiden ze daar dat met insuline gebruik idd eerder werd ingeleid. Maar zonder insuline willen ze toch wel de uitgerekende datum proberen te bereiken.. Maar ik werd er toch een beetje onzeker van, want ik hoor telkens weer iets anders. Ik hoop maar dat ik spontaan beval, dat lijkt me maar het beste en meest makkelijke
Cocko ik snap het ook niet, hier spuit ik insuline en heb afspraken staan tot 8 april (7 april uitgerekend) natuurlijk grijpen ze in als het moet, maar nergens hebben ze gezegd met 38 weken leiden we je in want je spuit insuline. Sparky ik mag niet zelf mijn eh verhogen, mag enkel vlak voor het eten spuiten, dus als ik na een uur te hoge waardes heb dan is het pech, want als ik dan bij zou spuiten dan zou het weer kunnen droppen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik met wat andere zaken zit, zo word ik gecontroleerd op eiwitten in de urine vanwege zwangerschapsvergiftiging bij de eerste, nu zijn ze al twee keer iets tegen gekomen maar niet zoals de eerste keer, en niet constant. Daarnaast krijg ik bloeddruk verlagers, en die zijn net weer verhoogd naar de 750 mg omdat 500 mijn onderdruk niet meer onder de 90 hield. Dankzij de BI kan ik op sommige momenten niet meer lopen, en helaas doet mijn lichaam niet enkel aan BI maar alle gewrichten door mijn hele lichaam rammelen (dus mijn polsen doen pijn, schouders, enkels, knieën) Door alles, en ook de suiker, is mijn weerstand onwijs laag, ik heb kalk en vitamine D tabletten en heb gemiddeld 1 keer per 2 weken een vaginale schimmelinfectie. Al deze dingen schijnen invloed te hebben op mijn suiker, en wellicht dat ik daarom iets andere lijnen aan moet houden. Ik zal het eens navragen want zie wel veel verschil met alles wat jullie verteld word. Ik spuit nu 3 dagen in mijn buik, en vandaag had ik links 9.4, vond ik vrij hoog, dus denk eens rechts prikken, had ik rechts 10.2. Morgen hopelijk meer nieuws.
Hier waren ze gelijk heel duidelijk. Een te grote baby is reden om onder controle van de gyn te blijven. Maar inleiden bij zwangerschapsdiabetes doen ze alleen en altijd bij het gebruik van insuline. Met gebruik van insuline wordt je sowieso ingeleid met 38 weken. Hebben al die lichamelijke klachten invloed op je suiker? Hier ernstige BI (is ook chronisch helaas) zit met rust ivm voorweeen (wat ik gelukkig al een paar dagen nu niet meer heb gehad) en wordt de hele dag door gek van de jeuk wegens eczeem aan mijn handen. En dat laatste wordt met de dag erger door het vele handen wassen voor de vingerprikken.