Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Oh jeetje sylvia wat een onverwacht Baby nieuws!!!!! Van harte gefeliciteerd :) hopelijk knapt hij snel op!!!! Geniet er van..

2. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Jemig, van harte gefeliciteerd!

Kwam het door de suiker dat hij het niet lekker meer had in je buik?

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik blijf het verschil per ziekenhuis zooo raar vinden. Als ik net als Sylvia soms na het eten nog op 10 uit zou komen moet ik direct 3eh bijspuiten en de volgende dag de eh voor die maaltijd verhogen. En bij waarde boven de 8 al beginnen met extra bij spuiten. Hier willen ze zulke hoge waardes echt absoluut niet zien. Zooo raar dat het ene ziekenhuis daar 'lakser' mee om gaat dan de andere. Net als dat mijn ziekenhuis dan weer hogere nuchtere waardes aanhoudt. Je zou toch denken dat er landelijk dezelfde richtlijn moet komen?

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Gefeliciteerd met jullie zoon!! Dat zal wel even schrikken geweest zijn! Gelukkig is hij er nu uit en kunnen ze hem beter in de gaten houden. Hoe gaat het nu met jou?
    En wat bedoel je met dat ie last heeft van de suiker? Hij krijgt zeker bijvoeding om zijn suiker op pijl te houden of bedoel je dat niet?

5. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Sylvia, gefeliciteerd!! Heel onverwachts voor jullie. Ik hoop dat alles goed gaat met je en je zoontje.

Ik heb mijn waardes besproken met de internist. Ze zijn goed. Ik hoef verder geen andere test te doen. Dat is lekker.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Fijn miek!! Byebye zw.suiker!!!! :)

Ik heb pas begin mei de afspraak, maar voorzie geen problemen eigenlijk.. Heb nu vooral de hele dag door honger en soms zelfs tot trillen aan toe. Ik vergeet soms wat te eten of neem er geen tijd voor.. Slecht he. En dat met al die goede voornemens tijdens mijn zw.schap ;)

7. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Herkenbaar. Haha. Ik ben begonnen met gezonder eten en dat lijkt mega veel op het suikerarm eten. Haha. Ik hoop dat ik de kilo's eraf krijg.

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja dat geloof ik. Ik hoop het ook voor je! Moet je nog veel kilo's? :)

Ik hoef er nog maar 2/3 kilo af voor ik op mijn oude gewicht zit. Ik weeg nu rond de 70 kilo. Met de borstvoeding gaat dat als een speer hier, want normaal val ik niet zo makkelijk zo snel af. Helaas is de borstvoedingstijd over een maand alweer voorbij hier vanwege het werken.
    Ik zou graag onder de 65 kilo komen te zitten, maar dat is me nog niet vaak gelukt. Ik wil ook nog een beetje kunnen 'genieten' (lees: af en toe lekker snaaien haha).
    Ach je moet wat te wensen hebben. Ik klaag verder niet :) ik ben ook wel benieuwd hoe die buik van mij er uberhaupt uit gaat zien op den duur na een tweede kindje.. Hij is nu best slap, ik kan zo mijn navelpiercing een half rondje draaien, lekker los velletje nog zegmaar!

9. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Ik zit wel in Zaandam en daar zei de gynaecoloog dat ze met exact 40 weken gaan inleiden als je zwangerschaps suiker heb.en als je insuline moet spuiten met 38 weken.wel raar he dat dat ook al overal anders is.:(

10. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Bij menzis kun je een betaal afspraak maken dus in termijnen kan dat bij jouw niet .is toch veel in 1 keer toch.

11. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Sylvia hartelijk gefeliciteerd met je zoon.
    Hopelijk zijn jullie allebei snel er van af. Geniet lekker van hem.

Beebiebeeb tegen mij zei de diabetesverpleegkundige dat als je suiker te hoog is je kindje er aan gaat wennen en als het geboren is er van moet afkicken misschien bedoelt Sylvia dat.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Je baby maakt extra insuline aan als de bloedsuiker te hoog is tijdens de zwangerschap. Na de bevalling is de bloedsuiker weer laag maar maakt het toch nog even teveel insuline aan, voordat het systeem door heeft dat het niet meer nodig is. De kans op hypo's neemt hierdoor erg toe.

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Sylvia: gefeliciteerd met jullie zoon! Tsjonge dat was zeker wel even schrikken. Hopelijk knapt hij snel op.

14. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Bevallen mama's moesten jullie beeb sowieso worden geprikt na bevalling?

Vandaag bevalling besproken en ik kon volgens t protocol gewoon thuis bevallen want prikken was überhaupt niet nodig als de beeb niet boven de lijn ging groeien.

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja, dat bedoelde ik met bijvoeden. De baby kan zijn suiker niet omhoog houden/krijgen en alleen borstvoeding is dus niet genoeg, aangezien dat de eerste dagen maar druppels zijn. Daarom krijgen sommige baby's dan kunstvoeding erbij.

Hier was het zo dat de baby's bloedsuiker alleen getest werd als ze boven de 4000gram wegen. Mijn dochters waren 8,5 en 9 pond dus die zijn allebei geprikt. En allebei hebben ze bijvoeding gekregen omdat hun bloedsuiker te laag bleef. Mijn oudste kreeg het maar 1 dag en mijn jongste kreeg het 4 dagen. Al kan dat natuurlijk ook omdat de tweede keer mijn borstvoeding langzamer op gang kwam...

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Lana, dat was hier ook zo idd. En als de baby dan alsnog erg groot is, kan de verloskundige volgens mij ook prikken. Volgens mij werkt dat prikken net als bij ons, alleen bij die kleintjes prikken ze in de hiel..

17. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben er nog steeds niet uit waar ik wil bevallen. Maar dit speelt vooralsnog niet mee.

Al lag de beeb steeds achter op termijn (paar dagen maar hoor), maar nu leek ze toch voor te gaan lopen. Dus ze groeit harder dan de termijn. Maandag groeiecho.. Overigens zat t hoofdje vorige keer wel nog heel erg achter. Zelfs op p1 lijn. Zag ik vandaag op papieren van de vk. Ik snap niet waarom er dan geen alarmbellen zijn gaan rinkelen???? Maandag maar even afwachten maar als t zo blijft dan gaan ze me maar mooi weer terug verwijzen.

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nee volgens de internist kan je de baby niet op dezelfde manier testen als ons.. de bloedsamenstelling is anders en moet dus echt in het ziekenhuis onderzocht worden volgens hem.

Hier geldt ook dat ze sowieso ook prikken bij de baby als je als moeder insuline hebt gehad en dit wordt door de kinderarts gedaan. Ook als de baby dus niet groot is. Als je geen insuline prikt wordt het wel in de gaten gehouden maar niet perse door de kinderarts zelf, tenzij daar reden voor is zoals bijv een hoog geboortegewicht.

Wij krijgen woensdag rondleiding enzo in het ziekenhuis. We zouden eerst thuis bevallen maar dat mag ik nu dus niet meer ivm de insuline.

19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Sparky, hier testte ze mijn dochter gewoon met een prikje en een druppeltje bloed op een teststripje in een apparaatje. De bloedsuiker moest boven de 3,0 zijn en dat gaf het apparaatje aan hoe hoog het was. Dit werd meerdere malen per dag gedaan.

Lijkt me niet echt anders dan wat ik zelf deed.
    Mijn verloskundige zei toentertijd dat zij dat ook konden

20. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja vk kan het ook zei ze al, alleen qua tijden is het voor hun soms lastiger in te plannen. Dus dan is ziekenhuis wat praktischer. Maar vooralsnog lijkt het dus nog niet nodig

Deel Deze Pagina