Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Op zich kan je ook met dieet prima uit eten. Laat bv het stokbrood vooraf staan. Eet geen frietjes bij het hoofdgerecht. En alleen een toetje Als je denkt dat je dat kan hebben. Of kies een kaasplankje. Of laat het toetje staan. Dan moet het zeker kunnen hoor!!

Mijn internist zei ook 1 a 2 keer uitschieter is geen probleem. Marja ik zou er niet bewust om gaan snaaien. Al moet ik zeggen dat ik mezelf soms ook echt wel even wat zoetigheid toesta haha. Idd net als met paaseitjes. Aan eentje heb je gewoon niet genoeg :D

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    @ Carro: eens een uitschieter kan gebeuren, maar met mate uit eten kan ook ;)

Het verschilt per persoon ook waar je erg op reageert. Als je (door te checken met bloedsuikercurvedag) erachter komt dat je bijv. op pasta minder heftig reageert als op aardappels kan dat helpen in de keuze van wat je eet.
    Daarnaast kun je natuurlijk brood als voorafje laten staan, niet teveel suikers erbij drinken en een ietwat verantwoorder toetje kiezen.

Voordeel van uit eten gaan vind ik dat je vaak niet aan één stuk door eet, vaak zit er wel tijd tussen je gerechten waardoor het wat kan zakken.

3. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Fijn dat de CGT goed was! Moet je i.v.m. groei nu vaker naar ziekenhuis?
    Wat balen dat je suikers zo schommelen, kan me indenken dat dat (behalve voor je kleintje) ook voor jou vervelend is!

4. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Scheelt een hoop als je zelf een beetje weet wat wel en niet werkt he, merk dat bij mij daardoor het iets minder stressen is rondom eten.

5. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Gelukkig dat je geen zwangeschapsvergiftiging bleek te hebben, maar zo'n virus is ook flink vervelend! Beterschap!
    Hier blijft mn weerstand ook kwakkelen.. heb nu ook weer een koortslip.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Néé over 4 weken weer en dan weer een groei echo. Maar met de grootte gaan zeEniks doen want ik word ivm de insuline sowieso met 38 weken al ingeleid.

De schommelende suikers is zeker vervelend. Ik heb het spuiten echt over voor de kleine maar het is erg deprimerend als het niet (voldoende) werkt. Maar morgen weer meer spuiten dus Hopelijk dan meer onder controle. En overdag blijven eten want dan heb ik sneller hypos. Nu hopen dat het in de praktijk ook zo werkt.

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Met uit eten gaan at ik altijd vooral veeel vlees of vis. Voor- en hoofdgerecht. Een paar frietjes en wat groente of sla erbij moet kunnen. Toetje zou ik schrappen, maar ik was en ben ook niet zo'n toetjesliefhebber. Kijk ook uit met soep, dat is vaak ook echt een no go! Verder gewoon water bij het eten, dat zet ook niet aan. :)

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hey dames, hier gisteren een ctg gehad en nu weer aan de ctg ivm een hypo. Hoop niet dat ik elke dag voor een ctg moet met die schommelende waardes van mij.

9. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Oh echt sparky moet je dan gelijk aan ctg?? Jeetje idd met jouw waardes zal je daar een dagtaak aan hebben...

10. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    uit eten is altijd wel lastig. Als toetje kan je wel kaasplankje doen. (al vind ik dat niet echt een toetje) anders vragen of ze ipv een grote coupe 1 bolletje op een bordje willen doen. 1 bolletje kan vaak wel.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Moet nu elke keer aan de ctg als de waardes onder 3,5 en boven 7,8 komen en als ik de kleine ook maar iets minder voel als de dag ervoor.
    Als ik de waardes niet snel stabiel krijg volgt een opname.
    Heb het gevoel de controle compleet kwijt te zijn.
    In ieder geval proberen meer koolhydraten te eten over de dag om geem hypo's meer te krijgen. Gisteren 2 hypo's gehad tussen de maaltijden door. Mijn waardes stijgen snel om vervolgens keihard te dalen.

12. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    je bent er maar druk mee.. kan me voorstellen dat je de controle beetje kwijt bent. Jouw waardes vliegen ook echt alle kanten op!

Ik heb vorige week 5 keer hoge waardes gehad. Deze week niet meer te hoog maar wel 4 keer rond 3.5. Bel met de verpleegkundige en die vind het allemaal netjes. mmm okeee. prima hoor op zich natuurlijk als ze zich niet druk maken maar ik vond het niet echt denderende uitslagen. maargoed, als zij zich niet druk maakt dan ik ook maar niet toch?

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier vinden ze waardes onder de 3,5 echt onacceptabel. Helemaal met insuline gebruik.
    Hier ben ik er achter dat ik toch echt aardig wat koolhydraten weg moet eten tussen de maaltijden als ik geen hypo wil krijgen. Moet eigenlijk minimaal elke 2 uur eten en dan ook echt iets van fruit, brood, beschuit, ontbijtkoek... alleen al als tussendoortje. Tot nu toe goede waardes vandaag.

Wel word ik steeds banger. Als ik de reactie van de gyns zie op de schommelende waardes en waneer ik allemaal al niet moet bellen voor een ctg vraag ik mij serieus af of dit wel een gezonde situatie is. Een premature geboorte is nooit leuk maar jeetje... soms wens ik dat de bevalling spontaan begint en dat de kleine in ieder geval geen last meer heeft van mijn schommelende waardes.

Ik hoop met heel mijn hart de waardes onder controle te kunnen krijgen, maar oh wat word ik hier onzeker van.

14. KimmyCalypso

KimmyCalypso Actief lid

13 mrt 2015
    124
    3
    18
    NULL
    3e boompje na Arnhem
    #1774 KimmyCalypso, 13 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2015
    Hallo allemaal,

Mijn naam is Kim en ik heb diabetes. Ik ben nu 7,5 week zwanger. Allemaal heel nieuw: onze eerste keer.

Ik heb een pomp waar ik dagelijks insuline mee krijg. 14 jaar inmiddels. Ik heb zo jullie verhalen eens gelezen allemaal en ik trek 1 conclusie: diabetes is :x

Mijn bloedglucosewaardes zijn veeeeel beter dan 'normaal'. Normaal ben ik heel erg aan het schommelen (van 3,0 naar 18 en weer terug.. hele dagen en nachten lang). Nu met de zwangerschap ben ik 8 x daags aan het testen (minimaal) en nog steeds is het voor 'zwangerschapsbegrippen' een ramp. Voor mij echter is het écht een stuk beter haha.

Voorbeeldje:
    (ochtend / middag / avond / voor het slapen)
    eergisteren: 4,3 / 7,1 / 7,6/ 10,4
    gisteren: 6,8 / 12,2 / 4,6 / 5,0
    vandaag: 2,7 / 9,4 / 8,5..

Al met al.. een ramp voor zwanger zijn. Echter zo goed zijn mijn waardes nog nooit geweest :) haha

Ik ga ondertussen het topic nog verder lezen. Jullie verhalen interesseren me.

Ik lees over onder de 3,5 en boven de 7 :$ ik heb moeite om juist ertussen te blijven... Uit eten is voor mij altijd een ramp geweest. Komt vooral omdat de koolhydraten dan heel lang doorwerken. Dus opzich heb ik na het (uit) eten goede waardes, maar in de nacht ga ik langzaam omhoog.
    Waar ik bang voor ben (erg bang) is dat al die verschillende waardes de groei van de foetus tegenhoudt of erger: misvormingen ontstaan.. pff

15. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Jeetje Kim jouw waardes zijn in geen verhouding met de onze!!
    En jij hebt er ook nog eens van begin af aan mee te mAken.. Ik kreeg er pas mee van doen bij 24 weken.

Krijg je nu een apart behandelplan?

16. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Welkom Kim!
    Pfoe lijkt me lastig voor je om je waarden goed te krijgen, wel fijn dat ze waarschijnlijk direct met je mee zullen kijken!

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Welkom Kim! Succes de aankomende tijd. Goed dat je goed in de gaten gehouden wordt. Hoewel alles bij jou toch echt een stuk anders werkt dan bij zwangerschapsdiabetes vind ik het gezellig dat je mee kletst. Je angsten zou ik goed bespreken met je gyn. Het risico is idd groter als je al diabetes hebt voor de zwangerschap maar ze zullen je extra in de gaten houden en begeleiden vermoed ik. Ze zullen er alles aan doen risico's te beperken.

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hey dames, hoe gaat het met jullie?

Hier gisteren ctg gehad ivm te hoge waardes en net weer ivm hypo. Word er niet goed van! En elke keer maar weer op en neer naar het ziekenhuis. Dat is niks voor een autist als ik. Ben compleet de controle kwijt en daardoor constant bang en gestrest.

19. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ach arme sparky je hebt t ook echt niet makkelijk met die waardes van jou!
    Gisteren had ik 9.3. Nog nooit zo hoog gezeten!!!! Had last van buik en flink onrustig gevoel, bah. Maar nog weer strenger aan dieet. Omdat waardes zo goed bleven liet ik het wat gaan maar dat is dus echt geen optie

20. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    vanavond patat gegeten. heb niet geprikt maar merk dat het geen goed idee was, maar ik had er zooooo een zin in.
    Ik heb sindsdien enorme dorst, verder merk ik niks maar die dorst zegt genoeg. ik blijf drinken.

Deel Deze Pagina