Cecillia welkom! Jammer dat je je ook moet melden hier. Maar ik zie dat je wel al een aardig eindje onder weg bent dus wat dat betreft hoef je geen ellelange weken te vogelen met waardes en aangepast eten! Maar hopelijk krijg je het wel snel onder controle. Ik mag dinsdag weer naar de internist. Benieuwd wat ie vind van mn waardes. Heb best wat te hoog gezeten maar vooral 2 weken terug. Laatste dagen okk twee keer maar dat was van de verboden PPP voedsel lijkt dom dat ik t at maar eerder ging t gewoon prima met waardes in de 5. Nu rond de 9 opeens. Ben weer iets strenger voor mezelf en ik zit gelijk weer maar op nog geen 5.5. Erbij. Toen ik het hoorde met 24 weken was ik 6 kilo aangekomen maar door dieet weer wat er af. Kwam er heel gestaag bij en na 10 weken dus uiteindelijk weer terug op de 6 maar nu dus weer iets minder. Zo benieuwd hoeveel ik uiteindelijk aankom (en wat mijn gewicht zal zijn na de bevalling )
Bedankt meiden! Heb idd nog maar een paar weken te gaan, daar ben ik wel blij mee. Er gaat wel een hele nieuwe wereld voor me open nu, komt best veel op je af zo ineens. Nou ja eerst maar eens de eerste afspraak afwachten. Hoop dat jullie het ook allemaal goed onder controle kunnen houden en straks prachtige gezond baby's op de wereld kunnen zetten!
Nou meiden heb een stuk terug gelezen om een beetje te weten waar jullie staan. Er komt echt nog wel veel bij kijken hè en per persoon is alles ook weer zo verschillend. Ik heb vanmorgen telefonisch contact gehad met de diabetes verpleegkundige. Morgen afspraak met de internist en de diabetes verpleegkundige, maandag naar de diëtist. Ze gaf aan dat ze gezien mijn termijn niet heel veel meer voor me kunnen doen. Ik moet in ieder geval proberen zoveel mogelijk suikers te schrappen, om de groei van de baby af te remmen. Mocht hij wel zo door blijven groeien dan wordt ik waarschijnlijk eerder ingeleid. Spannend allemaal!
Hoi dames, Onze echo was helaas niet goed. De gyn zei dat het zakje niet was gegroeid sinds de 6 weken echo en ik zal in een week een miskraam krijgen. Vind het heel jammer. Onze eerste keer dus helaas niet goed. Vandaag had ik al ergere krampjes dan normaal en ook weer bloedverlies. Het bloed is weer donkerrood/bruin en ik hoopte op het beste, maar mocht helaas niet baten. Ik hoop dat ik er zonder al te veel pijn / krampen vanaf kom en we gaan gewoon voor ronde nr 2 Allemaal heel veel succes met jullie zwangerschappen en hoop dat jullie er allemaal van gaan genieten. Liefs, Kim
Cecilia, spannend. Komt nu ineens veel op je af he? Uitslag op zwangerschapscholestase was goed, geen verhoogde waardes. Vandaag helaas weer een hypo. En krampen. Had ook vochtverlies maar dit bleek afscheiding te zijn. De krampen waren op de ctg te zien en moet nog rustiger aan doen. Ik doe al nauwelijks iets. Meeste huishouden doet vriend al en naast de kleine dagelijkse dingen fiets ik alleen van en naar school. Morgen komt schoonmoeder om dochter naar school te brengen. Hoef ik haar alleen te halen. Maar ja, dat kan ook niet elke dag.
Nou zeg dat idd! Moet nu ook allemaal ineens heel snel want ja zoveel tijd is er niet meer. Moet wel zeggen dat ik bijna uitkijk naar morgen, omdat ik hopelijk dan wat meer duidelijkheid krijg. Fijn dat de uitslag goed was, maar wat balen dat je diabetes zo moeilijk over controle te krijgen is. Lijkt me ook heel lastig om zo weinig te kunnen en te mogen. Gelukkig krijg je wel de nodige hulp. Sterkte meid!
Kim wat verdrietig. Kan dat door je diabetes komen of 'gewoon' pech? Sterkte in ieder geval! Cecillia het is idd wel fijn als je de eerste afspraken hebt gehad.. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent!!
Nou start (prik) pakket is binnen. Het prikken valt me mee gelukkig. Het is nu een kwestie van proberen de boel onder controle te krijgen dmv dieet. Mocht dit niet lukken, dan zullen ze niet meer overgaan op insuline, maar de kleine man eerder halen. Hetzelfde geldt op het moment dat hij zo hard door blijft groeien. Spannend allemaal hoor, dacht dat ik net als vorige keer weer flink over tijd zou gaan, maar kan nu ineens snel gaan allemaal. Nu dus maar alles in orde maken thuis, just in case!
Cecilia, fijn dat je in ieder geval geen insuline meer krijgt. Succes met het prikken! Hier gisteren patat gegeten. Na 1,5 uur 5,5. Na ruim 3 uur toen ik naar bed ging 8,7. Vet eten wordt minder snel opgenomen en dit was het bewijs. Voortaan maar de patatjes laten staan.. gelukkig eten wij dat niet vaak.
Zo Sparky idd zeg, wat vet doet Pff.. Hoe was hij vanochtend nuchter dan? Ik snap er helemaal niks van.. bij mij zijn de waardes de laatste weken erg goed. De diab.vpl zei dat richting de bevalling de waardes vaak zakken. Maar ineens zijn ze best hoog. Vd week na het warm eten (paar kleine stukjes aardappel, 4 opscheplepels snijboontjes en een klein stukje vlees: 7.5). Gisteravond na veel sla, water, en een klein beetje nasi 8.4. Terwijl ik dat altijd gewoon kon eten en de waarde altijd goed was. Ook nuchter is ie ineens hoger. Eigenlijk na elke maaltijd is het hoger dan dat het was. VInd het zo gek, iemand hier een verklaring voor? (ben 39 weken vandaag)
Cocko, geen idee hoe dat kan. Meestal zie je dat de stijging doorloopt tot ongeveer 36 weken en daarna meer kan gaan schommelen. Nuchter was 6,0. Ietsje hoger dan normaal en de grens van de richtlijn van dit ziekenhuis. Daarna ontbeten met kellogs volkoren flakes. Afgelopen week in diverse combinaties geprobeerd en 1 x 7,5 met fruit erbij geprikt en verder nette waardes. Vanmorgen direct na het eten even naar het dorp geweest dus wat extra beweging gehad. En na 1,5 uur prikte ik 10,1!!!! Snap er echt helemaal niks van. Direct daarna nog een keer geprikt en dat was 9,8. Dus besloten 2 eenheden bij te spuiten. Gelukkig geen hypo gehad. Ik snap die hele hoge waarde echt niet. Ik ben niet gestrest en ook gewoon fit. En gisteren had ik nog een waarde van 6,0 met hetzelfde eten..
Sparky: schommelen jouw waardes zo erg terwijl je hetzelfde hebt gegeten? Wat raar idd. Heb er ook geen verklaring voor Hoe snel is jouw waarde weer acceptabel na de insuline dan? Ik ga zo lunchen, ben heel benieuwd wat mijn waarde straks is. Anders ga ik toch even de vk bellen, want ik heb er gewoonweg geen verklaring voor. Net als jij geen stress en voel me fit.
Cocko mijn waardes schommelen ook meer. Tot 30 weken keurige staatjes en daarna begonnen de uitschieters. Omlaag en omhoog. Dingen die de ene keer goed gaan geven de andere keer een kak waarde. Hormonen veranderen met de dag en daarmee ook hoe je lijf reageert!
Ja hier heb ik vaker onverklaarbare hoge of lage waardes. Na insuline bijspuiten heb ik snel een hypo.. dus dit keer na 30 minuten weer een banaan gegeten en toen is het goed gegaan. Heb niet geprikt want ik voel een hypo heel snel aankomen tegenwoordig. Nu weer geprikt omdat ik ga lunchen en is 4,4. Prima waarde normaal. Vorige keer dat ik moest bijspuiten zat ik op 10,7 en na 1 uur op 3,0. Maar zonder bijspuiten zakt mijn waarde ook heel erg snel. Het zijn echt pieken en dalen.
Lana: ja dat klopt, maar na 36 weken gaan ze in principe weer omlaag (aldus de diab.vpl) en dat was ook echt zo. Tot woensdag ging het goed, en ineens gaat het zo. Heb nu geluncht, dus als ie straks boven de 7 zit, ga ik gewoon even bellen met de vk. Sparky: zo dat gaat hard dan met die insuline! Spuit je dan een hele eenheid of kun je dat ook halveren? Ik heb geen idee hoe of wat, want ik spuit geen insuline. Wel heel vervelend voor je zeker, die gigantische schommelingen.
Boven 8 = 1 eh bijspuiten boven 9 = 2 eh bijspuiten boven 10 = 3 eh bijspuiten. nu dus een keer extra geprikt omdat 10,1 zo op het randje zit. 2e keer 9,8 dus 2eh bijgespoten. Ben benieuwd naar je waarde na de lunch.
Oke, tsjonge zeg wat een toestand eigenlijk, elke keer dat spuiten Nou was m'n waarde weer heel goed, snap er echt niks van. 5.3. nou ja, ben er alleen maar blij mee maar t maakt me ook wel wat onzeker.