Ik denk het wel te weten Sparky, heb het ook al een paar keer getypt hier, maar je lijkt het niet te willen lezen. Je bent zwanger. En dat betekent een heeeeuleboel hormonen. En die hormonen doen wat ze zelf willen, ondanks dat je die dingen probeert tegen te werken met goed eten en insuline. Ze schoppen de boel gewoon volledig in de war. En je doet zo je best, maar dat helpt gewoon niet altijd bij iedereen...helaas... Ze gaan hun eigen weg
Ja ok daar ben ik over uit. Maar ik heb wel de druk van de gyn die mij steeds verzoekt zeer dringend mijn waardes onder controle te krijgen en in de tussentijd alle controles om te kijken of de kleine er geen last van ondervind heeft afgekapt. Hoe kan ik mijn waardes nou onder controle krijgen als ik elke keer bij gebruikelijke dingen de ene keer goed meet en de andere keer gewoon 9+. Hoe willen ze dan dat ik het onder controle ga krijgen. Ben benieuwd wat de diabetesverpleegkundige morgen zegt en misschien ook maar weer de gyn bellen dat ik op zn minst extra controle wil zolang mijn waardes niet te houden zijn. Maar helaas ben ik niet zo zeker in gesprekken en laat ik snel en makkelijk over mij heen lopen
Even een vraagje, ik ben al een paar dagen niet lekker maar vandaag echt hondsberoerd. overgeven ook, voel me grieperig en heb verhoging/koorts. Ik heb vanmorgen met tegenzin een krentenbol gegeten en vanmiddag een broodje kaas. Is het heel erg als ik mijn avondeten over sla? Heb net wel 2 snoepjes genomen zodat mijn suiker niet te veel omlaag kan kelderen.
Ik zou wel proberen een broodje of plak ontbijt koek ofzo te eten. Als je een hele lage waarde krijgt zal je je vast niet beter boeken!
Nanda, te weinig eten kan voor de baby geen kwaad hoor. Die pakt toch wel van jou wat het nodig heeft en zal van 1x avondeten over slaan echt geen last hebben. Ik zou niet tegen mijn zin bijv. een groot bord Hollandse prak gaan zitten eten als ik kotsmisselijk zou zijn, alleen om mijn waarde hoger te krijgen. Lekker een bouillonnetje of een beschuitje zal misschien beter vallen als je last van je maag hebt.. Sparky, je moet precies dit zeggen wat je hier nu typt. De ene keer eet je iets en is de waarde perfect en de andere keer is het veel te hoog, wat kan ik hier aan doen dan volgens jou? (Gyn) Laat het hem maar vertellen dan! Als je nu volle bak pizza's en patat zou zitten eten, oke... Maar je hormonen heb je niet in de hand!
Nu ook insuline voor de lunch. Mag ook geen vette dingen meer op brood zoals brie. Ik kan het vet icm de koolhydraten niet hebben. Blijkbaar. Blijft dus nog maar weinig broodbeleg over. Vandaag na ontbijt 9,4, voor lunch 3,3 en na lunch 7,8. Gelukkig werkte de extra insuline nu wel, gisteravond deed het niks. Vandaag weer Ctg gehad en die was mooi. Wel een verhoogde bloeddruk van 130/90 (normaal onderdruk 65/70). Bloed en urine onderzoek gehad en daar was niks te vinden gelukkig. Over 2 dagen terug voor de bloeddruk en krijg ik weer een Ctg voor mijn gemoedsrust. Ook mag ik waarschijnlijk vaker op controle komen ipv de gebruikelijke 4 weken die normaal tussen de afspraken in zitten.
Nanda, je gebruikt geen insuline toch? Dan kan het volgens mij niet direct kwaad. Anders proberen wat bescuitjes weg te krijgen tussendoor? Beebiebeeb, vandaag wel een goed gesprek gehad met de vk die onder de gyn werkt in het ziekenhuis. De gyn zelf vind dat er niks aan de hand is zolang ik niet geregeld boven de 10 schiet en geregeld onder de 3. Nu lopen de waardes tegen de 10 en een enkele keer 10,1 ofzo. Regelmaat ga ik waarschijnlijk niet krijgen zei hij maar tussen de 3 en 10 vinden ze acceptabel. Verloskundige zegt dat ik gewoon moet bellen als ik mij zorgen maak en dat ik dan een Ctg kan krijgen. Ook al zegt de gyn dat dat niet hoeft tussen de 3 en 10. Ze zegt dat dat protocol is maar dat hun er ook zijn om mij gerust te stellen. Ook kan ik waarschijnlijk dus vaker op controle komen voor mijn gemoedsrust.
vandaag bij de internist geweest. Mijn waardes waren minder mooi dan tijdens het vorige bezoek. Sommige waren verklaarbaar en dat wat ik dan had gegeten moet ik niet meer doen. logisch ook. Maar er zaten ook paar waardes bij die niet goed verklaarbaar zijn anders dan dat die stomme hormonen er mee aan de haal zijn gegaan. Neem vanochtend, ik at gewoon zoals altijd mijn kommetje volkoren flakes wat altijd een waarde van circa 5,5 oplevert. Nu 8.8. das toch wel een heel verschil!! hij gaf aan dat ik nog het voordeel van de twijfel kreeg maar dat het wel moet stabiliseren anders moet ik alsnog maatregelen nemen (insuline en/of eerder bevallen etc). Net na het eten geprikt en ja hoor, gelijk een te hoge waarde te pakken van 7,5. wel balen zeg. ik hoef niet dagelijks te prikken, maar over paar dagen toch maar weer prikdag inplannen om het beetje bij te houden.
Lastig Lana, hier kan ik toevallig ook van de 1 op de andere dag niet tegen volkoren flakes. Ook ineens mega groot verschil (6.0-10.1). Mag het ook niet meer eten. Hopelijk stabiliseerde het bij jou nog een beetje. Zou zonde zijn om nu nog aan de insuline te moeten.
Ook ik heb zwangerschapssuiker. Vandaag nuchter bloed moeten laten prikken in het ziekenhuis. De meting kwam uit op 3,4 wat blijkbaar te laag is. Ik krijg maandag pas uitleg over deze waardes die vandaag gemeten worden in een dagcurve. Ben alleen heel benieuwd wat het precies inhoud. Iemand een idee? Is het erg als de waarde nuchter te laag is?
Te laag is niet prettig maar voor zover ik begreep niet of minder erg voor de beeb. Ik heb ook wel eens onder de 4 dan word ik wel flauw maar te hoog zitten is minder prettig bij mij. Wat waren je andere waardes?
Wat apart.... Hier bij elke diabetestest in de vorige zwangerschappen een te lage nuchtere waarde gehad, maar ik had geen diabetes. Dit keer juist hoog en nu wel diabetes. Op zich voelt de baby zich ook niet lekker van een bloedsuiker die zo laag is dat je je zelf niet meer lekker voelt. Maar ik had zonder diabetes nooit klachten bij mijn lage suikerwaardes, hoorde dus ook gewoon bij mij. Nu met insuline merk ik de lage bloedsuikers gelijk en zakken ze ook mega mega snel. Op zich wel gek dat ze al een stempel zwangerschapsdiabetes geven bij een heel licht verlaagde nuchtere waarde (3,5 is namelijk al weer heeeel normaal), er zijn alleen richtlijnen voor te hoog bij de diagnose volgens mij. Ben benieuwd naar de andere waardes Carro! Wel spannend.
Hier vandaag weer CTG gehad en bloeddrukmeting. Bloeddruk was maandag te hoog 130/90 en vandaag 130/82. Gezakt dus en onder de grens maar voor mijn doen alsnog hoog dus moet wel klachten in de gaten houden. CTG was weer helemaal mooi. Ook de opdracht gekregen om vast na te denken over welke datum ik graag ingeleid zou willen worden omstreeks 22 mei (dan ben ik 38 weken). Maar mag dus ook een paar dagen eerder of later. Verder weer wat insuline verhogingen gekregen, nu ook aan het spuiten bij de lunch en ontbijt moet weer omhoog. Vanaf morgen dit spuitschema: Ontbijt - 5 eenheden Lunch - 2 eenheden Avondeten - 3 eenheden Voor het slapen - 6 eenheden langzaamwerkend. Voor het avondeten zal ook binnenkort weer omhoog moeten waarschijnlijk omdat ik nu al vaak omhoog schiet. Maar nog niet 2 onverklaarbare dagen achter elkaar. Net wel een waarde van 8,5 voor het avondeten. Waar dat vandaan komt is mij een raadsel. Had wel 2 uur eerder ontbijtkoek gehad, maar dat is dus 1 van de dingen die lang genoeg werkt om normaal geen hypo's te krijgen. Maar ja, ik zal wel weer vaker van die onverklaarbare waardes krijgen ben ik bang Oh het is weer een heel verhaal geworden *oeps*
Sparky fijn dat het ctg goed was en je bloeddruk ook weer beter is. Hopelijk blijft het zo. Wel balen dat je waardes maar blijven schommelen Gek idee lijkt me dat je zelf de datum kunt prikken, maar voor jou heel fijn denk ik om straks een datum hebben om naar toe te kunnen leven. Carro heb je alleen maar nuchter moeten prikken? Hier alles aardig onder controle de afgelopen dagen. Morgen weer groeiecho en gesprek met verloskundige in zkh. Ben benieuwd of ons mannetje nog steeds zo hard groeit, dan zou hij inmiddels op 39 wk zitten. ....
Fijn dat het bij jou onder controle lijkt! Hier zit ik met een mooi probleem. Verzekeraar vergoed Max 400 naaldjes en strips en daar ben ik bijna doorheen. Nog ruim 100 te gaan. Maar ze vergoeden dus niks extra's zeggen ze. Hier ben ik binnen 2 weken doorheen en dan kan ik dus niet meer prikken of ik moet alles zelf betalen. Diabetesverpleegkundige gaat er nu achteraan en hoop maar dat ze wat kunnen regelen.
ik heb voldoende naaldjes gehad om elke dag 5 maal te prikken tot einde zwangerschap. werd wel vergoed, maar ging wel ten laste van mijn eigen risico. wie weet houd ik er straks nog veel over? maar weet niet welk apparaat je hebt. prikte net weeeeeer 9.2 na ontbijt. Had nu nog wel wat flakes maar de helft van normaal en noten en zaden erbij. maar ook dat is t m dus niet. morgen maar brood proberen en dat weet ik of ik gewoon geen ontbijt meer kan lijen of dat het echt aan de flakes lag.
Ik hoop maar dat ze het via een machtiging voor elkaar gaan krijgen. In principe moet ik met die machtiging extra kunnen krijgen omdat ik 4x per dag insuline spuit. Hoop maar dat de verzekering erin mee gaat.
cornflakes hoef ik ook niet te doen, schiet ik ook omhoog ik heb nieuwe stripjes via internet besteld, is de helft goedkoper dan bij Bosman. net als naaldjes, maar die heb ik nog zat.