Spannend Nanda, hopelijk een mooie echo morgen. Hoe groeit jouw baby tot nu toe? Sparky hoop dat je die machtiging krijgt, zou toch te gek zijn anders. Alsof je niet al genoeg aan je hoofd hebt! Lana dat is een hoge waarde zeg na het ontbijt! Maïs bevat wel veel suikers, dus kan goed zijn dat het daardoor komt. Hopelijk vind je een alternatief waarbij je waardes mooi laag blijven. (Ik ontbijt altijd met volkoren beschuit en/of crackers. Misschien is dat wat voor je? )
Nou ze is qua groei echt exact gemiddeld. Het hoofdje iets kleiner dan gemiddeld. Dus het was helemaal prima. Erg blij mee.
Fijn Nanda! Hier, krijg echt geen vergoeding meer van de zorgverzekeraar. Machtiging van de arts weigeren ze gewoon.
Fijn Nanda! Jeetje sparky dat is wel heel erg vervelend zeg! Had ik niet verwacht.... Hier vandaag ook weer echo gehad, mannetje is zijn eigen lijntje blijven volgen. Zit daarmee qua grootte nu dus op ruim 39 weken pfff.... Omdat alles verder goed gaat met mij (bloedwaardes prima en normale hoeveelheid vruchtwater) willen ze niet te snel ingrijpen, omdat dat toch de kans op een kunstverlossing/keizersnede vergroot. 40 weken zal wel de max zijn. Volgende week gesprek met de gynaecoloog, dan gaan we een plan maken. Ben benieuwd! Net nog even een domper. Had zo'n zin in een koekje voor bij de thee, dus een recept gevonden voor chocolade havermout koekjes met stevia. Het rook hier heerlijk, maar bah wat was dat vies! Die smaak van stevia overheerst en is echt niet lekker dan maar weer een crackertje
Oh dat is balen! Stevia is ook echt heeel sterk van smaak. Zo had ik laatst chocoladecake met zoetstof en amandelmeel. Maar die amandelmeel zorgde er voor dat het gewoon niet lekker was. Zo jammer
ik was vandaag voor een hartonderzoek in het ziekenhuis (volledig los van zwangerschap). echoscopiste keek even voor de grap naar de baby maar hij meende iets levensbedreigend te hebben gezien dus alle toeters en bellen gingen af en direct door naar gynaecologie. Na ruim 2 uur onderzoeken bleek er niets aan de hand (pffff maar man wat een stress!!). Nu ik er toch was gelijk even de suiker met de gyn besproken, omdat ik daar verder niet onder behandeling ben natuurlijk. Groeiecho gehad en de baby lag 1 week voor (begon met 1 week achter). Maar de gyn zag daar geen bezwaar in, aangezien mijn dochter ook weekje voor liep. Zolang ik insuline vrij kan blijven (met diabetesverpleegkundige vannochtend afgesproken dat ik bij extreme waardes maandag bel en anders vrijdag contact) ik gewoon bij vk kan blijven en er geen aanleiding is voor inleiding. Al laten ze me dan niet verder lopen dan de uitgerekende datum; dus met 39 weken gesprek in ziekenhuis. dus echt nog maar 5 weken te gaan!
Hallo Meiden Mag ik mee komen kletsen. Ik heb vandaag te horen gekregen dat m'n waardes na de tweede x prikken te hoog zijn. Ik liep al bij de vk maar moet nu weer terug naar het zh. Daar hoor ik woensdag meer. Het was ook te mooi om waar te zijn. Maar ik kon t wel raden toen ik in 4 weken tijd 4 kg aan gekomen was. Je ziet er verder weinig van bij me. Heb een bescheiden buik in vergelijking met mn vorige zwangerschap. Ben ook niet super dik. Ik hoop dat t met alleen dieet op te lossen is.
Helaas welkom Toonie. Hoop ook dat je het met dieet op kan lossen! Hier vandaag weer een korte echo tussendoor gehad omdat ik er was voor klachten die konden wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Gevraagd of ze het buikje op wou meten. 4,5 week geleden zat het buikje op 24 weken (2 weken achter) 2 weken geleden op termijn en nu 2 weken voor en dus op 32 weken. In 4,5 week tijd dus 8 weken gegroeid!! Volgende week weer een officiële groei echo.
Welkom Toonie, balen dat je ook zwangerschapsdiabetes hebt. Hoever ben je in de zwangerschap? Hoop dat het lukt met een dieet idd. Aankomen zegt volgens mij niet alles hoor, ben deze zwangerschap veel minder aangekomen vergeleken met de vorige en toen had ik nergens last van. Val nu trouwens weer af met dat dieet, hebben jullie dat ook? Wij gaan zaterdag nog een keer met z'n tweetjes uit eten, zo zin in nog even wat tijd voor elkaar. Vind het alleen wat eten betreft best lastig nu, heb het idee dat ik bijna niks mag of door de zwangerschap of door de diabetes. Hebben jullie nog tips? (Behalve brood en toetje laten staan)
Welkom toonie. Wat waren je waardes? Hier lijkt het weer te stabiliseren gelukkig. Gisteren uit eten geweest. Ik heb vooraf een salade met geitenkaas en tomaat genomen. Hoofdgerecht kippetje met gegrilde groente en toe wat kaas. Ging prima voor de waardes! Frietjes paar voor de smaak maar t bakje verder doorgeschoven aan de andere dames (helaas haha) Hier lag t buikje ook achter en volgende echo op termijn en nu weekje voor. Maar had met hoofdje dat die in 3 weken 6 weken gegroeid was. Soms os t niet allemaal even nauwkeurig gemeten heb ik t idee!!
Lana, fijn dat het uit eten gaan goed is gegaan. Cecilia, hier ook even afgevallen met dieet, nu kom ik langzaam wel aan. Hier overigens ook veeeeeeel minder aangekomen dan de vorige zwangerschappen waarbij ik geen (bewezen) diabetes had. Hier gaat het aardig, blijf insuline verhogen (nu 6-2-4-6) maar geen gekke schommelingen meer vind ik. Behalve als ik stress heb dan zakt mijn insuline alsnog als een tierelier! Dus dat maar zoveel mogelijk vermijden.
Ik was bij 24 weken 6 kilo aangekomen, nu ben ik bijna 36 weken (en dus 12 weken verder) en weeg ik nog steeds hetzelfde. Was eerst afgevallen tot +4,5 kilo en nu schommel ik al weken tussen 5,5 en 6. Kindje wordt al bijna op 3 kilo geschat dus ik denk niet dat ik veel last hou van extra kilo's na de bevalling enige voordeel van zw. Sch.diabetes
Hoi Hoi Wat m'n waardes waren weet ik niet. ben weer zo'n muts om t vergeten te vragen. Nuchter was t iig nog wel goed. Morgen hoor ik meer. Tja ik was ook in 4 weken tijd 4 kg aangekomen ik ben nu bijna 26 weken en in totaal al 12 kg. Maar goed. Zoals ik al zei ik je kan t niet aan me zien. heb een bescheiden buik.... Lana dat is wel een fijn vooruitzicht Sparky ik herinner me jou nog van andere topics, maar ik ben even weg geweest Maar fijn te lezen dat je ook zwanger bent.
Fijn dat het bij jullie even rustig is dames! Lana bedankt voor de tips voor het uiteten gaan! Bied weer perspectief!
Goedenavond dames Nou ik ben in het ziekenhuis en moet blijven. Vannacht dacht ik dat ik in mijn bed plaste .maar het bleef maar komen .dus ik dacht oké ik bel even naar het ziekenhuis daar kreeg ik een ctg en het was inderdaad vruchtwater.ben nu 36.5 dus ik moet blijven tot hij er is.vind het allemaal zo spannend. Hoe gaat het met jullie.
Angel wat spannend!! Succes met de bevalling. Hier voorlopig minder prikken dus ook minder overzicht. Probeer er niet teveel aan te denken. Insuline gaat steeds in rap tempo omhoog maar binnenkort raken de meet benodigdheden op dus wat er dan gebeurd weet ik niet. Verder voel ik mij met vlagen (eerder aanvallen) heel grieperig. Hoofdpijn, misselijk buikpijn.. maar dat trekt dan na een paar uur weer weg. Woensdag weer een officiële groeiecho.
oh angel wat spannend!! succes sparky prik je minder omdat je spullen bijna op zijn? welk priksetje heb jij ook al weer? mijn waardes gaan steeds meer schommelen. ipv na een week moet ik nu as wo. na 5 dagen alweer bellen. als ze blijven schommelen komt er overleg internist en gyn. ben benieuwd. aan insuline beginnen ze niet meer na 35/36 weken. dus blijft t schommelen dan gaan ze misschien eerder inleiden. ben nu de 36 weken voorbij, dus het liefst nog een week of 1 a 2 blijven zitten en dan mag het wat mij betreft ook wel komen!