Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb de Accu-check performa. En ja ik prik nu minder omdat het bijna op is. Hopelijk hoor ik dinsdag meer. Er is een kleine kans dat de leverancier de spullen wilt vergoeden voor mij. Daar wacht ik nu op.

2. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    jammer volgens mij heb ik een ander.. ik heb nog mega veel..

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik hoop nu gewoon heel hard dat de leverancier wilt vergoeden. En zo niet kom ik met eventueel 2 extra bakjes die het ziekenhuis misschien nog wel toe kan schuiven tot ongeveer 34-35 weken als ik beperkt prik. Maar echt hoogte heb ik niet. Gisteravond na een plak ontbijtkoek een mega hoge waarde en dat heb ik dagen lang als tussendoortje gegeten. Dit was eerder juist een heel goed tussendoortje ivm mijn hypo's maar nu dus waarschijnlijk niet meer. Maar voor de maaltijd mag ik niet prikken nu om te bezuinigen dus ik heb geen idee of dat ontbijtkoek al langer zo slecht valt. Weet wel dat maaltijden gewoon steeds slechter gaan.

4. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Is t dan echt zo duur als je t moet kopen? Want dit is toch ook halfslachtig? Ik prik inmiddels ook weer dagelijks 5 maal per dag en soms ook voor de maaltijd.

Ik kreeg bij eerste contact met boeman toen te horen we sturen gelijk toe tot waar machtiging verzekering gaat. En dat was voor vanaf toen (24 weken) tot bevalling dagelijks 5 maal prikken. Omdat ik een poos veel minder heb geprikt heb ik nub dus nog heel wat doosjes vol!

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier is de max 400 en daar zat ik snel overheen. Sowieso 7x per dag prikken maar ook extra bij hypo's die ik veel heb gehad. Ik was er best snel doorheen.. nou ja heb er nu nog 65-75 ofzo. Dus nu proberen soms 4x te prikken en soms 5x. Normaal accepteerd de verzekeraar een machtiging van de arts als je 4x per dag insuline spuit, maar die van mij niet zeggen ze.

Kosten komen op een paar honderd euro. Helaas veeeel tegenslagen gehad tijdens de zwangerschap op financieel gebied. Die paar honderd extra kan ik nu niet dragen.

6. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Heb even plaatje gezocht maar je hebt hele andere naalden en strikjes dus kan je helaas ook niet helpen.. balen!

7. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Strikjes is stripjes haha

8. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Angel veel succes! Spannend zeg!

Sparky ik blijf voor je duimen dat er een oplossing komt.

Lana wat vervelend dat het bij jou nu ook weer zo aan het schommelen is. Gelukkig zit je bijna in de veilige fase en kan ze komen als het moet!

Hier gaat het goed, vanavond uiteten geweest, tips opgevolgd. Genoten van het eten en waarde was keurig. Echt fijn om nog even met z'n tweetjes weg te zijn geweest.
    Helaas nog niet met duidelijkheid van de gynaecoloog gekregen gister, want ze werd weggeroepen (nadat de afspraak al drie kwartier uitliep...) donderdag in de herkansing.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi allemaal, mag ik met jullie mee komen kletsen?

Ik heb eerder vandaag een topic over zwangerschapdiabetes geopend bij gezondheid en dit topic was mij nog niet opgevallen.
    Hier gelukkig geen hele grote afwijking, maar het schommelt wel wat op de dag. Zolang het binnen de 3.0 en 7.0 blijft, mag het daartussen dan gewoon wat schommelen? Ben sinds eergisteren gestart met meten, dus ben echt een leek nog en hoop van jullie wat te kunnen leren! Hier mijn topic met de waardes erin van gisteren en eergisteren: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/569327-iemand-ervaring-zwangerschapsdiabetes.html

10. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Dat zijn keurige waardes vooralsnog. Ik heb ook weken lang weinig last gehad en keurig tussen de marges gezeten. Daarna sloeg t om bij mij. Maar dat hoeft helemaal niet. So.moge komen er met prima waardes doorheen! Niks zinnigs over te zeggen eigenlijk...
    Welkom hier trouwens :)

Fijn dat het uit eten goed is gegaan! Ik eet do en Vr deze week buiten de deur, hopelijk gaat dat goed!

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dankjewel!!

Vanaf wanneer sloeg het bij jou ongeveer om?

12. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik heb ook de performa. Ik bestel ze via internet, is een stuk goedkoper. Insuline kan je ook via internet kopen. Scheelt ongeveer de helft!
    Het gaat om de gezondheid van jou en je baby toch? En je baby gaat straks ook geld kosten.

13. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    https://www.dvnwinkel.nl/product/2651/accu-chek-performa-teststrips-50st

en ik heb laatst 2 doosjes voor 30 euro + verzendkosten bij deze dame gekocht. Ze verkoopt ook haar insuline pennen. Ze is betrouwbaar. Alleen heeft ze mij wel 7 euro verzendkosten laten betalen en achteraf een mailtje gestuurd dat ik ze bij een DHL punt kon afhalen. Ik heb het er maar bij laten zitten voor die 2 euro.

≥ Accu chek performa suiker teststrips diabetes - Zorg | Verpleegmiddelen en Hulpmiddelen - Marktplaats.nl

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Maar over een week of 7/8 komt waarschijnlijk je baby? Luiers en evt. voeding kosten ook geld he, hoe ga je dat doen dan? Heb je helemaal geen buffertje achter de hand? Of kun je het geld dan niet van iemand lenen? Heel vervelend dat je zo omhoog zit, maar dit gaat natuurlijk wel om de gezondheid van je baby..(maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk..)
    Je hoeft toch ook niet in 1 keer voor honderden euro's te bestellen? Kost het dan nog echt honderDEN euro's voor die laatste 2 maandjes?
    Ik kreeg zelf helemaal niks vergoed, moest alles vanuit mijn eigen risico zelf betalen, maar kan me niet herinneren dat het zoooveel kostte? :(

Sorry, maar ik kan me haast niet voorstellen dat iemand niet een paar honderd euro reserve heeft.. Of kan lenen van iemand? Zeker voor iets wat met je gezondheid te maken heeft...

15. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    mee eens, Beeb

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja dat hebben we wel. En houden maandelijks meer dan genoeg over. Betekend niet dat ik zomaar alles zelf ga betalen. Onze onvoorziene kosten buffer is zo goed als op, we hebben meer buffers. Maar aan insuline kom ik niet tekort en ik wacht eerst af of ik alsnog de dingen kan krijgen. Ik betaal maandelijks een flinke premie en ga niet zomaar accepteren dat ik ineens alles zelf moet gaan betalen omdat mijn zorgverzekeraar weigert te vergoeden ondanks machtiging. Als het helemaal op raakt,wat als eerst bij de strips zal gebeuren, bestel ik die per doosje of Max per 2. Ik weet niet wat de gevolgen zijn van mijn waardes die toch niet onder controle komen. Maar dan wil ik wel zeker weten dat er alles aan gedaan is om gewoon de nodige zorg voor mij en mijn baby vergoed te krijgen. Ik leg mij niet zomaar neer bij "mevrouw, betaald u het voortaan maar zelf"
    En zelfs al hadden we geen andere buffers of ruimte maandelijks dan hadden we mensen om ons heen gehad die het konden lenen en zelfs geven. Maar mijn zorgverzekeraar wijkt hier af van de standaard die alle andere verzekeraars aanhouden. De diabetesverpleegkundige en leverancier gaan hier druk op leggen. Krijgen ze het niet op hele korte termijn voor elkaar is er een kans dat de leverancier het vergoed en daarna alsnog probeert het te verhalen bij de verzekeraar. Maar dan zonder dat ik er 'last' van heb. Volgens hun beide is mijn zorgverzekeraar hier heel erg afwijkend in van de rest want ze hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Juist daarom ga ik er niet zomaar mee akkoord.

Overigens moet ik al het andere ook uit eigen risico betalen. Wat al meegerekend is, dat die volledig op gaat hieraan.

17. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Maar je had het zelf over minder prikken en minder insuline spuiten omdat het bijna op is en je geen geld hebt voor nieuwe.
    Ik zou toch echt niet minder gaan prikken en minder insuline gaan spuiten omdat jij je gelijk wil halen bij je zorgverzekeraar. Je gezondheid en die van jouw baby is het allerbelangrijkst.

18. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hihi beeb je hebt t wel vergoed fan gekregen alleen gaat t altijd eerst ten koste van je eigen risico. Voelt hetzelfde als betalen maar het is wezenlijk anders! Mocht je nog eens zorg nodig hebben dit jaar zal t vast niet van je eigen risico gaan omdat die hoogst waarschijnlijk al op is.

Ik vind ook de beeb en je eigen gezondheid het allerbelangrijkste maar geld dat er niet is kan je ook niet maken. Lenen is een korte termijn oplossing, je wilt niet straks met beeb erbij alsnog in geldnood zitten. Ieder moet daar voor zich een weg in vinden toch?

Bij mij ging t vanaf week 30 wat meer schommelen en rond 33 a 34 was t echt even prut. Nu iets minder uitschieters maar zit nog wel te hoog en te laag zo nu en dan. Vannochtend ook weer 8.4 na een heel degelijk ontbijt. Soms snap ik er gewoon niks van..

19. cat2

cat2 Niet meer actief

Inmiddels ben ik bevallen. Hebben jullie nog nacontrole gehad of zo?

20. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Sorry daar ik zomaar binnen drop maar aangezien jullie ervaring deskundige zijn stel ik mijn vraag hier.

Bij mijn vorige zwangerschap kwamen we er met 31 weken achter dat suiker had, nu was ik ap bevallen voordat wij daar verder iets mee hebben kunnen doen.

Hadden jullie met tweede zwangerschap ook last van suiker? waren jullie meteen onder controle bij de gynecoloog?

Deel Deze Pagina