Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier is het ook een beetje vaag allemaal met die teststrips e.d. Verpleegkundige zei donderdag dat er van alles 200 zat in de doos en afhankelijk van mijn waardes (als deze goed blijven deze week) moet ik dan ook minder gaan prikken, omdat het volgens haar anders niet meer vergoed wordt. Nu ging ik gisteren mijn priketui bijvullen en ik kwam erachter dat er wel 200 naaldjes in zitten (andere als de eerst testnaaldjes trouwens en zijn een stuk venijniger), maar er zitten maar 100 teststrips in ipv 200. Vraag me af of ik het daar wel mee ga redden dan tot nog uiterlijk 15 weken. Natuurlijk zou ik het anders wel zelf betalen, maar ik zal het dinsdag toch gelijk ook even melden dat het aantal niet klopt.

Vandaag gewoon een uitgebreid paasontbijt gehad met lekkere afbakbroodjes en croissants. Dacht zal ik het gewoon uitproberen, aangezien de waardes zo netjes blijven, of zal ik toch minder eten. Heb nu gewoon gegeten zoals ik normaal ook zou doen en de waarde was daarna gewoon 5.2, dus erg netjes gelukkig!

2. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik had zowel bij de 1e als 2e zw-diabetes. ben de 2e zw-schap gewoon weer naar de verloskundige gegaan en omdat het met een dieet goed te doen is mag ik ook bij de verloskundige blijven.

3. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    bij mij zaten er ook 100 strips in de verpakking. Ik wist het al met 18 weken dus had er niet genoeg aan. Heb 2 potjes bij gekocht via internet.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik prik nu minder. Insuline spuiten blijft gewoon 4x per dag. Daar heb ik ook meer dan genoeg spullen voor. Maar ik prik het minimale wat nodig is bij insuline.

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb denk ik echt wel 1000 naalden en strips gehad ofzo, mega pakket vol! Gek dat dat zo verschillend is...

Ik had vorige keer geen diabetes dus geen ervaring met t weer hebben bij volgende zwangerschap..

5.2 na afbakbroodjes jeetje dat wil ik ook!!!!!

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Sparky, Zo komt het bij mij ook over... Alsof je over de rug van je eigen baby en je eigen gezondheid je gelijk wilt halen.
    Je zegt zelf dat je nu soms helemaal niet weet hoe je waarde is doordat je moet bezuinigen op het prikken. Maar dat lijkt mij echt niet verstandig als je insuline spuit Ʃn zoveel schommelende waardes hebt? :(

Kijk het is jouw baby, jouw gezondheid, jouw keus, maar ik denk dat je verkeerd aan het bezuinigen bent. Ik moest door mijn eigen risico ook alles "zelf betalen", maar no way dat ik daardoor dacht, nou dan prik ik maar wat minder en dan gok ik het er maar op. Dan neem je het naar mijn idee niet serieus. Ik snap dat het vervelend is dat je zorgverzekeraar tegenstribbelt, maar je kunt de strijd toch voortzetten zonder onnodig risico te nemen wat betreft je gezondheid?

Ik wil je er niet op aanvallen ofzo, ik bedoel het niet rot, maar ik vind het echt een verkeerde bezuiniging.

Lunap, ik heb alleen bij mijn jongste dochter zw.suiker gehad, maar de verloskundige vertelde mij dat de kans bij een volgend kindje heel erg groot is dat je het weer krijgt. Ik mag, als ik weer zwanger zou zijn, gewoon naar de verloskundige voor controles, maar omdat mijn dochters erg groot waren en vooral de tweede, moet ik dan beter in de gaten gehouden worden en aan het einde liever wel overgedragen worden aan de gyn. Ik moet ook verplicht in het ZH bevallen, maar dat is omdat de jongste klem zat tijdens de bevalling en een volgend groot kindje dat zomaar ook zou kunnen gebeuren.

Cat2, gefeliciteerd! Alles goed gegaan? Ik heb straks nog een keer nacontrole bij de internist. Dat is ongeveer 3,5 maand na mijn bevalling. En verder dan de nacontrole bij de verloskundige in het ZH gehad.

Engeltje, ik heb nog niet eens heel veel hoeven prikken, maar ik heb het met dat aantal zeker niet gered. Heb 1x bijbesteld. Volgens mij ook weer 200, waarvan ik er nu nog wel aardig wat over heb. Achteraf zonde, want heb het zelf moeten betalen en nu zit ik er mee. Ook al zijn het misschien nog maar 50 stuks. Misschien ook maar eens op marktplaats zetten :)

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nogmaals, ik vind het heel anders om achteraf een rekening te krijgen van het eigen risico. Als ik daar moeilijk om zou doen had ik überhaupt niet eens kunnen beginnen. Het is heel wat anders als ze je zeggen dat je je portomonee maar moet trekken omdat je anders gewoon lekker niks krijgt. Het gaat om het principe.

En dat ik niet weet wat mijn waardes tussen de maaltijden doen maakt niks uit volgens de diabetesverpleegkundige want ik voel hypo's feilloos aankomen en die zijn veel slechter dan wat verhoogde waardes volgens haar.

Verder ben ik wel klaar met jullie. Jeetje zeg in het begin constant veroordelen op de kleinste dingen die ik zei over bijv eten en nu hier weer gelijk op veroordelen. Ik wens jullie een fijne zwangerschap en laat het hierbij.

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik denk dat jij nog niet helemaal begrijpt hoe gevaarlijk zwangerschapsdiabetes is!En dat komt vooral doordat je in het slechtste ziekenhuis op dit gebied zit.Alleen al de dingen die ze jou wijsmaken. ..ongelofelijk!Hoge suikers zijn voor je baby juist het gevaarlijkst!
    En ik ben het met de rest eens,dat je onnodige risico's neemt Door niet genoeg je suikers te controleren,zeker met jou wisselende waardes.En ik denk dat dat komt omdat je gewoon echt de verkeerde info van je ziekenhuis krijgt.Ze zijn daar gewoon heel erg laks,en dat merk ik ook aan jou antwoorden,en wat jij aan informatie opnoemt.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Volgens dit ziekenhuis zijn de hypo's idd gevaarlijker dan verhoogde waardes die onder de 10 blijven. En dat blijven ze bij mij de afgelopen weken. Ze vinden dan ook dat het goed gaat. Dat ik nu minder prik is ook in opdracht van hun. Ze verwachten nog steeds dat als ik morgen weer een telefonische afspraak heb dat ze dan meer weten over de vergoeding. De momenten dat ik niet hoef te prikken zijn momenten die al langere tijd goed gingen, sinds ik dus de hypo's onder controle heb. Nuchter en voor het slapen gaan wissel ik af, de ene dag prik ik nuchter de andere dag voor het slapen gaan. Dat terwijl ik van hun nuchter maar 1x in de week hoef te prikken. Maar omdat hun een nuchtere waarde van 6 aanhouden doe ik daar dus niet aan mee. Nuchter loopt steeds langzaam op bij mij en ik wil optijd de langwerkende insuline kunnen verhogen.

Dat houdt dus wel in dat als mijn waardes veranderen na een tussendoortje wat eerder altijd goed ging ik dat niet direct merk.

10. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Maar ze hebben je nooit verteld dat wat vandaag goed gaat,morgen niet meer goed hoeft te gaan?Ik kan er echt niet over uit...Ze hebben je dus helemaal niks uitgelegd over hoe zwangerschapsdiabetes werkt en wat de consequenties kunnen zijn?Hoe gevaarlijk het kan zijn?Dat je je eten echt drastisch aan moet pakken?En dat he met insuline spuiten dagelijks contact hebt met de diabetesverpleegkundige of internist?En dat je vanuit het niets ineens op 20 kan zitten zonder dat je weet hoe het komt? (Lang leve de hormonen)...

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Uhh.... een internist heb ik nog nooit gesproken. Heb wekelijk telefonisch contact met een diabetesverpleegkundige. Ik weet alleen dat ik door moet gaan met datgene wat werkt qua voeding. Dat ik niet koolhydraatarm mag eten ivm de insuline maar de juiste hoeveelheid koolhydraten moet vinden. En de gyn zegt dat mijn waardes (tussen de 4 en 9 normaal gesproken) totaal niet zorgwekkend zijn. Dat mijn baby in 4 weken tijd 8 weken gegroeid is qua buikomvang is ook normaal want dat past gewoon in het beeld van suiker. Woensdag weer een officiƫle groeiecho. Dit is alles wat ze steeds herhalen. Ik hoef mij nergens zorgen om te maken en zolang ik de baby goed voel gaat het ook goed. Mijn waardes zijn volgens hun niet zorgwekkend en daar heb ik het mee te doen. En ja, ik heb dit sinds een paar weken geaccepteerd omdat ik het niet meer trok dat ik de enige was die mij zorgen maakte en geen van de artsen dat deden. Dus ik heb mij toen neergelegd bij hun mening omdat hun de artsen zijn en ik niet.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Sterker nog, ik heb zelfs nooit een gyn gesproken. Afspraken zijn bij een verloskundige, arts assistent of co-assistent. Gyn wordt telefonisch benaderd tijdens de afspraken indien hun het nodig achten.

13. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Sparky ik denk dat niemand je veroordeeld hoor! Qua eten heb ik ook wel dingen geprobeerd doe niet handig waren, maar ja als je t niet probeert weet je t niet.

denk dat het meer is dat de dames bezorgd zijn. Wij krijgen namelijk hele andere berichten. Hier bijv wordt ik ondanks uitblijven insuline waarschijnlijk op een gegeven moment j geleid als t buikje meer dan 2 weken voor gaat liggen (dus uit verhouding ook). En om te voorkomen dat ik teveel schommel omdat dar idd niet goed is voor t kindje. En dan zit ik vaak nog onder de 8!! Ondanks dst het erg goed Ging in t begin ben ik 2 keer bij internist geweest. Das weer de arts boven diabetesverpleegkundige dus wel erg van belang! En een gyn houdt je kindje in de gaten. Ik ben ook bij vk maar ben nu 2 keer ook bij gyn geweest gewoon omdst ze dat belangrijk vinden!!

Nogmaals het is dus niet om je af te katten of te veroordelen maar gewoon bezorgdheid en de lakse manier hoe t ziekenhuis en je verzekeraar met de situatie om gaan!!

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb ook even terug gelezen en zie dat ik ook niet vermeld heb dat ik nu minder prik in opdracht van de diabetesverpleegkundige. Het was dus niet mijn eigen beslissing.misschien dat dat wel zo over kwam.

Ben nu hard aan het nadenken om over te stappen. Er zit hier 1 ander ziekenhuis in de buurt. Maar als ik dan hoor dag sommige gewoon doorlopen tot de 40 weken ondanks insuline word ik daar ook niet vrolijk van. Ik wil namelijk echt niet onder deze omstandigheden langer dan 38 weken doorlopen.

Naar een ziekenhuis verder weg gaan is gewoon geen optie. We hebben maar 1 auto en vriend moet thuis komen van zijn werk elke keer als er wat is. Mijn eerdere bevallingen gingen super snel dus als het zich spontaan zal aankondigen haal ik een ander ziekenhuis nooit.

Niemand van jullie heeft zeker ervaring met het Deventer Ziekenhuis?

15. cat2

cat2 Niet meer actief

Hoi beebiebeeb, ik ben ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging.
    Ons meisje is echt een ukkie. Ze woog 2650 gram bij de geboorte. Geen grote baby dus.

ik heb niets meer gehoord over nacontrole. Echt slecht. Ik zal er zelf achteraan moeten denk ik.

16. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Niemand veroordeeld je, we hebben het juist goed met jou en je baby voor! Jij bent juist diegene die zich op dr teentjes getrapt voelt.

In een ander topic benoem je zelf dat je minder gaat prikken en dat je binnenkort moet stoppen met insuline omdat dat dan op is. Ik verzin het niet.

Ik heb met regelmaat contact met de internist, moet er vrijdag weer heen.

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dat is het principe, als ik niks meer heb om te meten mag ik geen insuline meer prikken. De woorden van de diabetesverpleegkundige. En ja, zoals hier net ook al gezegd prik ik inderdaad minder, in opdracht van de diabetesverpleegkundige omdat het bijna op is. Op deze manier kan ik rekken totdat ze een oplossing gevonden hebben.

Ik heb nergens gezegd dat als het zover komt ik dan maar gewoon helemaal stop.
    En dat jij gelijk zelf je eigen voorraad koopt omdat je aan de 1e 100 niet genoeg hebt moet je zelf weten maar je hebt recht op meer. Ik laat mij niet zomaar naaien door een zorgverzekeraar,dat hebben ze al vaak zat gedaan. Ik wil dus zekerheid dat er alles maar dan ook echt alles aan gedaan is om het vergoed te krijgen, zoals bij anderen ook gebeurd. En als ik dus minder prik, wat de opdracht is, heb ik langer de tijd om dat voor elkaar te krijgen. En volgens hun loopt mijn kind hier dus geen extra risico door. Maar goed, dat ik als "leek" op dit gebied niet weet dat mijn artsen hier geen gelijk in zouden hebben is natuurlijk wel heel kwalijk he ;)

18. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    vind ik wel heel erg ja, dat dat jou geadviseerd is. Dit terwijl ze ook al geconstateerd hebben dat je baby 4 weken op groei voor loopt.

19. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik koop trouwens zelf omdat ik nog amper van mijn eigen risico heb gebruikt. Ik heb recht op meer, maar dan moet ik zelf eigen risico betalen. En ik ben goedkoper uit door zelf dan maar te kopen, vandaar.

20. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ze loopt nu 2 weken voor op groei. Ze was tot aan 26 weken kleiner. Ze liep 2 weken achterop ongeveer p15.

Deel Deze Pagina