Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ha dames! Lang geleden :)

Hier gaat alles inmiddels behoorlijk goed. Nog niet echt een ritme met de kleine man, dat is wel vermoeiend. Daarnaast ben ik bijna 5 weken ziek geweest. Ik kreeg alles achter elkaar: verkoudheid, griep, oorontsteking etcetera. Daardoor voelt het als achter de feiten aanlopen...

Omdat de kleine in het begin erg snel gewicht verloor moest ik van de VK gaan bijvoeden. Inmiddels geef ik dus BV en FV gecombineerd. De kleine man doet het daar super op.

Ik vind het heerlijk om weer alles te mogen eten.

Morgen voor controle naar de internist. Heb wel bloed laten prikken, maar ben vergeten om een dagcurve te prikken. Echt stom van me, maar het is nog een beetje wazig in mn hoofd ;) :(

@Sparky ik heb alles bijgelezen en ook ik vatte het op als dat jij vanwege de kosten maar minder ging prikken... Ik heb op een gegeven moment ook insuline moeten spuiten. En controleren deed ik al sinds 13w. Ik had dus ook meer nodig dan 'de machtiging'. Enorm gezeik, maar weet je.. Ik dacht alleen maar 'zak erin, ik koop het zelf wel'. Mooi niet dat ik risico's ga nemen met de gezondheid van mijn kind.

Over mijn zkh: ik had om de 3w controle. De ene keer de diabetesverpleegkundige, de andere de internist. En voor de zwangerschap bij de gyn. Ze nemen geen enkel risico en willen toch echt dat je tijdens de zwangerschap onder de 7 blijft. Toen ik tegen het einde van de zwangerschap erg ging schommelen werd het managen wel lastig, maar dankzij vooraf insuline spuiten én wanneer nodig achteraf bijspuiten ter correctie is het goed gegaan.

Jurre was 55cm en 4kg schoon aan de haak. Een groot kind dus, maar niet vanwege de suiker. Hij heeft duidelijk de bouw van zijn opa met lange armen en lange benen.

@alle zwangeren die nu met de diabetes zitten
    Sterkte, want het is K. Dat gedoe met controleren en prikken en opletten en onzekerheid en zorgen... Bah bah bah. Maar! Het is voor de goede zaak en als je kleine er is ben je er vanaf.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heb net even heel veel terug gelezen in dit topic en dat is best leerzaam moet ik zeggen... Valt wel op dat er veel verschillende adviezen zijn zeg, dan zie je door de bomen het bos niet meer af en toe zeg!

Kan me dan ook goed voorstellen dat het je even teveel wordt spark. De meeste adviezen die anderen hier krijgen zijn zo afwijkend van wat jouw zh zegt. En zo te lezen heb je ook een flinke verandering moeten doormaken wat je dieet betreft, pittig!
    Denk wel dat iedereen echt het beste met je voor heeft hier hoor en ook met jouw beebje natuurlijk. Het is alleen wel vervelend als je denkt het allemaal goed te doen door op te volgen wat t zh tegen je zegt en vervolgens hoor je hier dat t eigenlijk niet helemaal klopt... Denk wel dat je er idd goed aan doet om ergens anders een second opinion aan te vragen en hopelijk wordt je dan beter door t zh begeleid! Het klopt idd dat 2 weken voorlopen op groei binnen de perken is, maar dat je kindje binnen een korte tijd 4 weken vooruit gegroeid is, is wel behoorlijk veel en dat kan wel echt met te hoge suikerwaardes te maken hebben, of in ieder geval door te grote schommelingen.
    Hier is trouwens ook de regel dat als je aan de insuline bent en je kindje groeit te hard, dat je dan met 38 weken ingeleid wordt. Groeit je kindje normaal en moet je wel insuline spuiten, dan is dat met 39 weken en hoef je geen insuline en groeit je kindje normaal, dan mag je tot uiterlijk 41 weken doorlopen hier.

Hier blijven de waardes tot nu toe nog steeds vrij stabiel. Kom ik boven de 6 uit (maar onder de 7) dan heb ik ook wel iets gegeten dat dat het verklaard. Ik geniet nu dus ook gewoon van de lekkere hapjes die bij de Pasen horen en prik 4 x per dag om het in d'e gaten te houden en dat gaat tot nu toe gewoon goed. Morgen moet ik de verpleegkundige weer bellen en ben benieuwd wat het advies dan verder wordt!

Zijn er hier trouwens meiden die bij de eerste een ks hebben gehad? Ik ben namelijk best wel benieuwd hoe het dan aan het einde verloopt.
    Stel mijn waardes blijven zoals het nu is en de kleine wil niet komen uit zichzelf voor de 41 weken, dan is het normaal dus inleiden. De kans op het scheuren van het litteken is dan echter wel een stuk groter en daarom wordt er liever voor een ks gekozen. Ik hoop alleen zo dat dat niet hoeft! Wil zo graag normaal bevallen omdat de ks zo traumatisch is geweest en omdat t normaliter ook gewoon beter is voor zowel m'n ukkie als voor mij! Natuurlijk kies ik voor een ks als t risico echt te groot blijkt, maar pfff zie er echt een beetje tegenop hoor!

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ff ego.. inmiddels gekkenhuis hier met spugend kindje. Maar ben net in het ziekenhuis geweest voor ctg ivm weinig leven. Ctg was heel mooi. Gelijk een officiële groeiecho gehad en daar kwam iets heel anders uit dan de snelle buikmeting die maandag gedaan is. Buikje loopt 1 week voor. Over het algemeen genomen komt ze uit op exact 32 weken en 1941 gram. Vruchtwater is ook mooi gemiddeld. Als ik deze aanhoudt wat door een gediplomeerde echoscopiste is gedaan met betere aparatuur dan is ze in 5 weken tijd 7 weken gegroeid. Al een heel verschil met 4 weken tijd 8 weken groeien. Omdat de andere meting echt een vluchtige meting tussendoor was door een co-assistent hoef ik daar niet naarte kijken. Die mmeting was ook niet vastgelegd. Al met al wel iets gunstiger dan eerst gedacht. Ze drukte mij op het hart dat ik echt moest bellen elke keer als ik minder leven voel. Ook als ik met de doptone het hartje hoor of als ze wel reaheerd als ik dat uitlok maar verder heeeeel rustig is. Nou was ik dat sowieso wel van plan want ik ga nu liever 10x voor niks op en neer dan 1 x te weinig.

4. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Fijn dat het goed gaat met je meisje Sparky!

Engeltje ik ben bij de vorige ingeleid, dit is uitgelopen op een spoedkeizersnede, mocht het nodig zijn willen ze me deze keer wel weer inleiden, maar dan zonder hormonen begreep ik. Dus met ballonkatheter en breken van vliezen. Donderdag heb ik gesprek met de gynaecoloog en hoor ik hopelijk meer. Hoop heel erg op een vaginale bevalling deze keer!

5. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    Lana lekker uit eten weer deze week, geniet ervan! Als het me nog lukt gaan wij zaterdag ook weer, etentje voor mijn schoonmoeder omdat ze met pensioen gaat.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sparky: vervelend dat je haar minder voelde, gelukkig was alles goed en waren de metingen nu ook een stuk gunstiger! Beterschap met je kindje!

@ cecilia: ben benieuwd hoe alles bij jou nu gaat verlopen dan. Zal voor je duimen dat het deze keer een "normale" vaginale bevalling wordt! Heb je al iets van voortekenen of nog niet?

Hier vandaag een bbq gehad, naja bbq..... Had dus voornamelijk vlees verwacht en wat salades en stokbrood erbij, maar het was voornamelijk pastasalade en stokbrood met 1,5 stukje vlees. Duurde ook nog erg lang voor t vlees klaar was, dus dan grijp je dus al snel naar stokbrood en pasta. Vond het nu ook erg lastig wanneer ik precies moest prikken. De afgelopen week steeds de starttijd van het eten aangehouden en dan anderhalf uur later geprikt. Nu 1 uur en 3 kwartier aangehouden, maar denk dat ik te snel had geprikt en/of net teveel pasta heb gegeten, want het was nu 7.4.... Mn eerste uitschieter dus :( Nu is het nog niet hoog, maar baalde er wel een beetje van. Voor de zekerheid nog een x een uur later geprikt en toen was het netjes 4.5 gelukkig.

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik moet een uur na ik gegeten heb meten.
    We hadden vanavond tortillawraps met oa tortillachips en mais er op. had na een uur 7.5. Viel me eigenlijk nog mee voor wat ik gegeten heb. Ik mag max 7.8 zitten na een uur dus nog binnen de perken. Al zit ik over het algemeen niet zo hoog.

2 dagen terug had ik sla, beenham en krieltjes met een paar scheppen appelmoes. Dat was niet handig. Zat na een uur op 9.3
    Ik reageer sowieso heftig op aardappels maar die appelmoes hielp natuurlijk ook niet mee.

8. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    Er zit dan inderdaad wel verschil in hoe we moeten meten. Ik moet anderhalf uur nadat ik klaar ben met eten prikken en mag dan niet boven de 6.7 uitkomen.

Engeltje, ik heb nog niet echt duidelijke voortekenen. Wel behoorlijk last van het indalen gehad, kleine ligt iig in mijn bekken dus dat is fijn. Bij de vorige nooit voorweeën oid gehad, ben benieuwd hoe het nu zal gaan!

9. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    Hilly Dank je wel! Fijn te horen dat jullie ventje het goed doet.
    Het is idd een spannende tijd, al mag ik nog niet klagen hoe het bij mij gaat. Zal toch heel blij zijn als ik de kleine straks gezond en wel in mijn armen heb.
    Succes bij de internist morgen!

10. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik prik ook 1.5 uur na laatste hap en moet dan onder 6.8 zitten.
    Gisteren na de brunch waar ik heel netjes al het lekkers had laten staan 8.4. S avonds dacht ik stik erin (oké alsnog wel maat proberen te houden maar wel toetje op met slagroom en vruchtjes) en wat denk je wat, 4.7. Gekke dingen die hormonen.

Catherine nog van harte! Ik las er helemaal overheen. Sorry!

Hilly ben je niet benieuwd naar je waardes? Ik hoop zooooo dat t goed is. Ik ga maaltijden in t voren koken maar dat zijn voornamelijk pasta gerechten enzo hahaha

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik moet 1,5 uur na de eerste hap prikken en dan onder de 7.0 zitten.

Lana, hier van het weekend chcoladetaart gehad ivm verjaardag zoontje en dacht vast veel bij te moeten spuiten. Maar daar reageerde ik echt minder op dan bijv aardappelen. Gek kan dat soms toch zijn he.

Hier eind van de middag gesprek met de diabetesverpleegkundige. Ben benieuwd of ze nu idd meer te weten zijn gekomen.

12. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik reageer in de ochtend en middag heftig op brood en ander zetmeel.

Frietjes doen t ook niet voor mij en chocolade moet ik heel beperkt mee zijn. 3 paaseitjes hooguit om voor t naar bed gaan nog onder de grens te prikken.

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier vanmorgen weer 6.0 geprikt nuchter. Had ik al wel zo'n vermoeden van want gisteren was het 5,3 maar wel 2 uur later dan normaal. Dus vanavond de langwerkende weer omhoog. Ben zo wel benieuwd. Gisteren het laagste ooit na ontbijt geprikt. 5,3. Nu exact hetzelfde gegeten en kijken wat het nu doet. Normaal zitten de goede waardes bij mij tussen de 6 en 7.

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Net de diabetesverpleegkundige gesproken en gisteren heb ik idd gewoon te vroeg geprikt. De rest van de waardes waren allemaal prima en ik mag nu 2 dagen in de week gaan prikken ipv 7 dagen! Zo fijn :) Zodra ik merk dat ik wel boven de 7 uit ga komen moet ik natuurlijk direct contact op gaan nemen en krijg nog wel extra groeiecho's natuurlijk, maar voor nu ziet het er hartstikke goed uit!

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Fijn!

Hier dus exact hetzelfde gegeten als gisterochtend. Gisteren 5,3 en nu 7,9. Echt exact dezelfde maaltijd. En vandaag nog meer beweging gehad ook tussen het eten en prikken.

16. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    bij mij verschilt het ook hoor, ook al eet ik exact hetzelfde. Wel of niet meer bewegen maakt bij mij ook geen zak uit. Al heb ik momenteel de conditie van een oma dus ik beweeg niet veel. Maar als ik uitgebreid het huishouden heb gedaan maakt niks uit. Stom.

Van de ene kant kijk ik er naar uit dat de baby geboren is, want dan heb ik mijn eigen lichaam weer terug. Maar goed, er komt waarschijnlijk geen 3e dus ik kan daar nog heeeeeeeel lang van genieten. En het idee dat er 'ineens' een baby bij is in ons gezin ben ik ergens ook nog niet aan toe. Laat maar lekker zitten tot een week of 40, dan is het wel mooi geweest.

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Oh nou ik ben het helemaal zat. Ookal is dit mijn laatste zwangerschap. Morgen hopelijk datum vastzetten van inleiding. Kan niet wachten!

18. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik ben bij mijn 1e ingeleid en ik vond dat zo erg dat ik dat noooooit meer wil.

Maar snap wel dat jij het zat bent, bij mij is het allemaal aardig stabiel met een dieet.

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik kijk totaal niet tegen inleiding op. Nou waren mijn spontane bevallingen ook met weerstorm en de laatste zelfs met persweeen vanaf 3cm zonder pauzes ertussen. Ik verwacht wederom geen adempauze haha.

Hier...... alle gedoe voor niks! Zorgverzekering is overstag. Maar nu blijkt de machtiging niet te kloppen die de diabetesverpleegkundige heeft gestuurd. Veel te weinig info. Dus nu met spoed een nieuwe machtiging regelen en dan kan ik weer bestellen! Vanaf vandaag dus ook weer 7X prikken. Straks telefonisch gesprek met de diabetesverpleegkundige.

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Maar je kunt toch alvast naaldjes e.d. kopen en die later declareren bij je zorgverzekering als ze toch besluiten het wel te vergoeden? Dan hoef je toch geen onnodig risico te lopen?
    En wat staat er in je voorwaarden van de verzekering dan? Staat er niet gewoon duidelijk het aantal of het bedrag wat het maximum is??? Dan zou daar toch geen onduidelijkheid over moeten zijn?

En over dat je klaar met ons bent....tsjee last van je hormonen ofzo? Dit is een forum hoor :( En dit is een topic waar jij toch ook vragen stelt? En wij daar antwoord op geven of een reactie op jouw bericht geven? Sorry, we zullen volgende keer eerst vragen wat jij wilt horen ;)

Dit is gewoon hoe wij het zien, en wij krijgen/kregen zoals eerder gezegd toch meer of andere adviezen die strenger zijn o.i.d. En dus zijn de dingen die jij zegt misschien in onze ogen zorgwekkender dan jouw verteld is?

Verder heb ik gemerkt toen ik soms op jouw berichtjes reageerde hier in het begin, dat je die reacties ook vaak negeerde. Tja dan vraag ik me af in hoe verre je echt iets wil weten of vragen of dat je alleen maar wilt mededelen...

Ik hoop voor jou dat het iig allemaal goed afloopt en ik wens je dan ook oprecht een gezonde baby toe..

Deel Deze Pagina