Hey hilly! Leuk wat van je te horen! Wat balen dat je zo lang met jezelf hebt zitten tobben!! Nu weer een beetje fit? Moest jij ook een dagcurve prikken voor de internist? Ik weet dat eigenlijk niet. Weet alleen dat ik bloed moest prikken... Ik mag begin mei pas. Eerder was er geen plek. ben wel benieuwd ook wat mijn hb1ac waarde nu is Jouw zoontje was idd ook geen inimini! 4 kg is netjes toch! 55 cm, wow dat is ook lang! Mijn dochter was ongeveer 53cm. en dat vond ik al lang! Geniet maar lekker van je mannetje!!
Mijn excuses dat ik in het begin zoveel informatie kreeg, en vooral verschillende informatie, dat het mij blijkbaar niet gelukt is om op alles te reageren. En ja, ik ben zwanger en heb waarschijnlijk last van mijn hormonen. Als je dan zo word 'aangevallen' op datgene dat de diabetesverpleegkundige mij oplegt te doen word je echt niet vrolijker. Maar goed, dat is uitgelegd na het bericht wat jij gequote hebt.
Bij die lengte was 4kg keurig zeiden ze Ik moest idd dagcurves prikken, maar dat was ik vergeten Mijn Hba1c was 35, dus op dat vlak alles goed. Benieuwd naar jouw uitslag!
Hallo Dames. Ik ben weer terug van een weekendje weg en moest veel bijlezen zeg!! Wat moeten er veel van jullie prikken zeg. Ik ben gisteren weer in het zh geweest en moet nog niet prikken. Gesprek met de dietiste gehad en gekeken naar hoe mijn dagen er qua eten uitzien. Die zien er opzich goed uit, maar er moet nu ivm de waardes wel ritme in komen. Maar het is niet zo lastig als ik in eerste instantie dacht en dat scheelt weer. Ik mag zaterdag als ik mijn verjaardag vier ook gelukkig een stukje boterkoek. Ze wil alleen dat ik meer melk binnen krijg. Ik ben echt geen melkdrinker(brrr) dus nog geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Verder heb ik trouwens ook niet met een gyn te maken. Ik heb gesprekken met de klinisch verloskundige en verder echo's....
Ben net terug van het gesprek met de gynaecoloog. Ze willen toch niet gaan inleiden, gezien de vorige keer is de kans heel klein dat het deze keer wel zal lukken. Ze hopen dus dat mijn lichaam het zelf gaat doen, mocht hij er bij 41 weken nog niet zijn dat wordt het een keizersnede. (Mocht op die dag blijken dat ik toch wat ontsluiting heb en mijn vliezen gebroken kunnen worden, dan willen ze dat nog wel doen) kleine lag ook niet meer in mijn bekken helaas dus was nog niet goed ingedaald.... ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, max nog twee en een halve week iig! 😊 Over de grootte maken ze zich nog geen zorgen, wordt nu geschat op 4000 gr bij 40 weken. Verder zijn alle waardes ook goed, daarom willen ze het niet eerder halen.
Spannend Cécilia! Hopelijk komt je zoontje gewoon lekker uit zichzelf en kun je normaal bevallen. Heb je er anders ook wel vrede mee? Ik lust ook absoluut geen melk, maar eet sochtends vaak een schaaltje yoghurt met cruesli, tussen de middag ook altijd wel een plak kaas op brood en soms savonds nog yoghurt of kwark.
Ik ben dol op melk. Maar combineer ik melk met een boterham of at is flakes dan zit ik laatste tijd steeds te hoog. Spannend Cécilia! Mijn kaart is vandaag doorgefaxt en ik moet volgende week op gesprek voor uiterste datum. Hier heb ik niet altijd goede waardes en bovendien eet ik steeds minder om de waardes wel netjes te houden. Ben deze week ook iets afgevallen dus ga beetje inboeten op mijn eigen energie. Eerst zouden ze me volgende week pas doorverwijzen en week erna gesprek maar dat doen ze nu dus eerder. Ik hoef niet vroeg al ingeleid te worden, maar hoop niet dat ze me overtijd laten gaan. Ben bang dat ik straks weer futloos de bevalling in ga net als vorige keer. Toen had ik er echt niet de kracht voor, en dat zou ik enorm zonde vinden. Nu voel ik me namelijk over het algemeen nog erg goed!
Ja bij mij voornamelijk door wat ik op brood eet. Maar mn dietsite wilde eigenlijk dat ik ong 500 ml op een dag aan melkproducten binnen krijg. Dat lukt me echt niet.
500 ml zuivel? Daar kom ik ook echt niet aan hoor! Hier is 300 het advies en dat vind ik zelf ook meer als genoeg!
Ik vind die light chocolademelk prima te drinken! Ik kom trouwens ook niet aan 500 ml volgens mij. Engeltje: zou het heel jammer vinden als het toch weer een keizersnede wordt, maar heb ook niet zoveel keus als het niet vanzelf begint. Uiteindelijk natuurlijk toch het belangrijkste dat onze kleine man gezond en wel ter wereld komt. Lana spannend! Ben benieuwd wat voor plan ze voor je gaan maken. Denk ook niet dat ze jou zolang zouden laten door lopen hoor, nu je waardes zo schommelen. Dat het bij mij zo stabiel is gaf wel de doorslag om voorlopig nog niks te doen. (Had zelf max 40 weken ook wel fijn gevonden, maar aan de andere kant geeft het me nu nog wat extra tijd om toch nog gewoon te bevallen.)
volle heeft met het vetgehalte te maken. niets met suiker. van optimel heb je ook chocomel, daar zit minder suiker in.
ja! donderdagavond heb ik gezondigd met een (gedeelde) grand dessert. ik prikte net iets te hoog, 6.8 waar ik 6.7 mag max maar he die ene tiende was het toetje waard haha gisteren ook weer uit eten geweest maar toen na de borrelhap alleen een salade op. nadien naar de ijssalon geweest maar dat was nadat we een half uur gefietst hadden dus toen was mn waarde alweer mooi laag om ook een ijsje aan te kunnen. kwam na 1.5 uur op 6.2 uit. Ik was dus niet ontevreden dit keer eet smakelijk vanavond!
Zo dat klinkt goed zeg, lekker hoor! Ik heb het vanavond maar op een suikervrij ijsje gehouden moet nog prikken, want we waren pas na negen uur klaar.