1e echo eerder dan de intake

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Milou1990, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    Net gebeld met de verloskundige. wij hebben 3 oktober onze intake gesprek bij de verloskundige. maar helaas zijn we er net achtergekomen dat mn man moet werken is bij jullie allemaal jullie man mee geweest?
    ik ben dan volgens de verloskundige ongeveer 9 weken zwanger. nu waarschijnlijk 5 weken:)

alleen nu moet ik nog een echo maken waarschijnlijk een keer savonds maar hebben jullie ook de echo eerder gehad dan de intake?

2. tiktak15

tiktak15 Actief lid

20 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    I had two scans at St Lucas Andreas before I saw midwives. There is no issue with it

3. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Bij me oudste dochter heb ik een keer een vroege echo gehad ivm eerdere miskraam en tweede afspraak de intake en dan die zelfde avond een echo .. Bij me jongste meisje had ik eerst een intake en bij dit kindje eerst een echo gehad dus ja het kan wel en ben ook weleens alleen geweest voor controle omdat vriend werkt maar wat betreft de intake vragen ze ook naar ziektes etc misschien dan toch handig dat je man mee gaat maar wat niet gaat gaat niet, gefeliciteerd met je zwangerschap ! :)

4. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    De eerste afspraak bij de verloskundige was juist om met een echo vast te stellen of er daadwerkelijk een vruchtje met kloppend hartje te zien was(rond 8 weken). Tweede afspraak was pas officieel de intake en gelijk termijnecho, rond de 11 weken bij mij.

5. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Bij deze zwangerschap al drie echo's voordat ik de vk zag met 11 weken. Geen probleem. Manlief is toen ook niet mee gegaan, maar dit is wel onze tweede en hij moest thuis blijven om op de kleine te passen. Bij de eerste was hij wel altijd aanwezig omdat hij dat leuk vond. Succes!

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    hier maken ze tijdens de intake een echo en mijn vriend is altijd mee geweest. bij dochter eerste keer rond 6 weken echo, bij mijn MA* met 10 weken een echo en deze zwangerschap weer met 6 weken een echo en dan dus ook meteen de intake.

7. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Heb je een echo bij de intake?
    Ik wil echt geen echo alleen, aangezien er bij de (eerste) echo niet altijd goed nieuws is.

Daarnaast stelt de verloskundige ook vragen aan de man, dus ook daarvoor is het handig dat hij erbij is. Aangezien je afspraak nog even duurt zou ik proberen een andere afspraak te maken waarbij je samen kunt. Daarnaast worden ook de verschillende onderzoeken besproken waar je al dan niet samen voor kiest.

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Proficiat.

Hier is ML nog nooit mee geweest naar de vk... dat kan ik prima zelf;)
    Met de echo gaat hij wel mee, als hij kan.
    Laatst een week lang, elke dag CTG's gehad, dan gaat hij ook niet mee. We kiezen voor rust voor onze dreumes, en hij blijft dus bij haar.
    Overigens, vorige zwangerschap ging ML ook alleen mee naar de echo's en ben ik alleen naar de controleafspraken gegaan.

Dat vind ik zelf ook wel zo prettig.
    Gewoon even kunnen zeggen hoe 't is, zonder dat er een bezorgde man over je heen hangt:D

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn vent ging ook altijd mee. Tuurlijk kan je het prima zelf maar vind het ook getuigen van betrokkenheid. Het ging immer ook om zijn kindje. Alleen op het laatst ging hij niet meer mee naar elke afspraak omdat ze toen niet meer in de avond konden en ik oo de dag ging tijdens mijn verlof en op en neer reizen geen optie was vanwege de afstand.

Hier doet de Vk echo en intake ineen. Eerst maken ze de echo. Dit firn ze om 2 redenen; stress van de ouders direct wegnemen of alles wel goed zit en intake heeft weinig nut als het niet goed is. Dan word het een heel ander verhaal. Vond het eigenlijk vrij logisch dat het zo ging.

10. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier ook eerder de echo gehad dan intake, uiteindelijk de intake nog later verzet ivm extra werken. Vind de echo's ook belangrijker dan de intake eerlijk gezegd, vind zoiezo erg overdreven hoe vaak ze wel niet willen dat je komt zeker in het begin.

11. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Wij hebben de eerste echo in het ziekenhuis gehad. Daarna pas intake bij de vk. Deze deed ook nog wel een echo.
    Bij de controles van de vk gaat manlief niet mee. Bij alle echo's is hij wel aanwezig.

12. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn man is deze zwangerschap nog niet mee geweest naar de controles. Andere zwangerschappen ook (bijna) niet.
    Maar als we echo's hebben probeert hij zoveel mogelijk mee te gaan.

Ook had ik deze zwangerschap eerst een echo en daarna de intake.

13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hier precies hetzelfde. Mijn man is wel meegeweest bij de eerste echo, maar niet bij de termijnecho of controles. Dat hoeft van mij ook niet. Met de 20-weken echo gaat hij wel weer mee.

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Hier ook met 8 weken echo gehad om te kijken of het hartje klopte. Man is mee geweest.
    Rond de 11 weken is de intake en nog een termijnecho. Mijn man gaat dan niet mee. Ik heb mijn moeder gevraagd.

Bij de eerste is manlief ook alleen mee geweest met afspraken met echo. Rest deed ik zelf. Ik kan makkelijk door de weeks ivm onregelmatig werken hij niet. Vind het dan sonde om vrij te moeten vragen elke keer.

Nu probeer ik wel een keer een afspraak te maken dat dochterlief mee kan. Die is ook heel benieuwd.

15. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

We hadden met 7+4 de eerste echo en daarna met de termijn echo de intake

Deel Deze Pagina