Hoi Hoi Afgelopen week een provocatie test voor zwangerschaps diabetes moeten doen. Deze pakte verkeerd uit en was te hoog? ik moet nu 4 x daags bloedsuiker prikken nuchter en na de maaltijden Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn hierrmee? Kon je het met gezonde voeding stabiel houden? Moest je uit eindelijk toch nog aan de insuline? Ben zelf werkzaam als in de thuiszorg als wijkziekenverzorgende! Bloed suiker prikken is voor mij een koud kunstje. Groetjes Jolanda
Hoi! Ik heb bij m'n vorige zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes gehad. Moest ook 4xdd m'n suiker prikken. Ik heb mijn suiker met een dieet goed onder controle kunnen houden. Heb hierdoor geen insuline hoeven te gebruiken. Wel dronk ik veel water en ging elke avond na het eten een stuk wandelen, denk dat mijn suiker hierdoor ook wel netjes bleef. Ik ben uiteindelijk bevallen met 40 wk en 2 dagen en mijn zoontje woog 3260 kg, zelf was ik in totaal 12kg aangekomen. Al met al viel het mij uiteindelijk dus 100% mee!
ma gik vragen hoe snel jij de uitslag kreeg van de test? ik heb vrijdag ook die test gedaan, maar niet gehoord wanneer ik uitslag zou krijgen....