Hai even een random vraagje. Wat missen jullie het meeste wat je niet mag hebben tijdens de zwangerschap? (Alcohol, Filet American, Brie) en noem maar op!? Het gene wat ik enorm mis, en wat ik als eerste ga eten als ik bevallen ben is een broodje filet american!! Oh god, wat mis ik dat! Kwijl loopt uit me mond als ik het voor me zie! Wat heerlijk!
Brie mag je gewoon hebben hoor. Als het maar van gepasteuriseerde koemelk is gemaakt en niet van rauwe melk. Ik mis vooral de zalm en de carpaccio!
bij de andere 2 niets gemist of naar verlangt..... maar zou nu zo (lekker ouderwets knullig) kunnen genieten van een advocaatje met slagroom
Broodje rosbief! Mmmmm met peper en zout, beetje mayo en rucola. Oh en Tiramisu mjam! En een wijntje mis ik ook wel eens...
Normaal at ik deze dingen maar heél sporadisch maar nu heb ik er elke dag zin in... gerookte zalm, filet american en rosbief.. hmmm *kwijl*
Als ik ga lunchen mis ik toch wel de carpaccio die ik normaal altijd neem. Broodje filet speciaal van de slager is wat ik wil zodra ik ben bevallen (dus hoop dat dit niet in de nacht is haha) en ik had laatst inene trek in een wieks rose biertje, iets wat ik normaal NOOIT drink.. Ben meestal van de borrels, maar daar heb ik echt geen behoefte aan
Ah steak tartaar, eet ik normaal minimaal 1 x in de week dus zo'n zin in. Zo jammer dat je in nl niet gewoon getest wordt op listeria en toxoplasmose. Anders wist je gewoon of je alles kon eten of niet. Gezien mijn rauwe vlees verleden, kan ik het ws allemaal gewoon eten, maar ik loop het risico maar niet
Helemaal niks... Het gaat maar om 9 maanden. Sushi kan ook vegetarisch, vlees kan worden doorgebakken etc.
Koosie: de Wiekse rosé is er ook in de alcoholvrije versie. Zat in de Felicitas Zwanger doos, die smaakt wel lekker. Ook een aanrader is Jilz alcoholvrij trouwens. Ik wist eerst niet dat carpaccio ook niet mocht, heb die op het menu gehad van mijn trouwdag (kleine amuseportie hoor). Zo rond de elf weken was dat, maar alles nog goed met de baby dusver. Wat ik wel mis is gerookte zalm... Ik haalde het voor de zwangerschap regelmatig in huis (voor de terugplaatsing nog) en nu mis ik het echt! Heb ook tegen mijn man gezegd dat ik dat als eerste wil eten als ik bevallen ben. Ook hier een enorme speekselaanmaak als ik er alleen al aan denk...
ik mis al het rood vlees en sushi over het algemeen mis ik dat ik niet hoef op te letten wat ik eet. wat ik niet ga missen is dat al het eten anders smaakt. ik denk ergens trek in te hebben en als ik het dan eet dan geeft het geen voldoening
Mmmm lekker... een biefstuk a la schoenzool... Ik ben het het dus niet mee eens. Natuurlijk kàn je vlees doorbakken, maar dan is het echt niet meer te eten helaas... Wat is mis? Gerookte zalm, rosbrief en leverworst/pathe/leverkaas... En een rood wijntje zou ook wel lekker zijn! Ik kreeg trouwens van een bekende de opmerking dat alcohol inderdaad niet goed was tijdens de zwangerschap, behalve rode wijn. Dat zou ik gewoon mogen... ben er verder maar niet op in gegaan...