Vergoeding poliklinische bevalling & CZ

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noatje, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben verzekerd bij CZ, en lees nu op de site dat bij een poliklische bevalling maximaal 180,0 vergoed word...

    Ik vroeg me af met wat voor bedrag ik straks rekening moet houden....
     
  2. Niet meer actief

    Nee ligt eraan welk pakket je hebt bij CZ.. ik ben aanvullend verzekerd met TOP en voor mij wordt de poliklinische bevalling 100% vergoed..
     
  3. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb basis & jongeren (was natuurlijk niet voorebereid)
     
  4. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    hier ideal pakket...
    en ook 100 % vergoeding.... ook zonder medische indicatie....

    had voor de zekerheid nog even gebeld.... zou ik als ik jou was ook even doen.......

    Oja.... moet ik wel dit jaar bevallen, want volgend jaar kon het allemaal weer anders zijn...
    Ben 3 januari uitgerekend dus ik kijk in november (wanneer de nieuw voorwaarden komen) even of ik dit jaar het kind nog moet "opwekken" of met gekruiste benen moet blijven zitten tot januari :)
     
  5. Niet meer actief

    Hahahahahaha ramona ben benieuwd hoe je dat wil gaan opwekken ;)

    Volgens mij is het met het jongeren pakket inderdaad max. 180,- vergoeding..
     
  6. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als je niet aanvullend bent (ben ik ook niet) dan moet je rekenen op 300 euro wat je zelf moet betalen.
    Voor mij wel een reden die ik mee laat wegen bij de keuze of ik wel/niet thuis ga bevallen.
     
  7. Niet meer actief

    Zoiets inderdaad San, geloof dat het bijna 500 kost waarvan er dus 180 vergoed worden :)
     
  8. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jah maar ik zie het niet zitten om in een huis met nog 5 mensen te bevallen (woon bij me schoonouders en jongste zwagertje is 13)
     
  9. Niet meer actief

    haha nee idd dat zou ik ook niet willen.. dan moet je wel rekenen op 300 euro inderdaad
     
  10. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Die heb ik ook.. Ik lees met je mee!
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een normale en door de verloskundige begeleide, bevalling in het ziekenhuis kost rond de 750 euro.

    Als er een ruggenprik wordt gegeven is er sprake van een medische bevalling, onder begeleiding van de gynaecoloog en met inzet van een anesthesist en een team verpleegkundigen die hierbij assisteren. Al met al nemen te kosten van deze bevalling al gauw toe tot 2000 euro.



    Een normale bevalling zonder medische indicatie kost zon 500 euro, dan heb je ALLEEN de bevalling zelf, dan komt de opname erbij, het huren van de verloskamer (ja ook dat moet je betalen, als je bevalt op een kamer waar nog iemand ligt scheelt dat de helft, tis maar wat je wilt) de VK, (de eventuele anesthesist) de eventiele dagverpleging, de gebruikte verbandmiddelen etc etc etc

    http://www.nza.nl/13755/14184/CI-1044_T ... stell1.pdf

    Op pagina 8 en 9 zie je de tarieven die zijn vastgesteld door de NZA.

    Je bent dus wel meer kwijt dan 300 euro.
     
  12. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ja maar als het medisch is dan word het toch gewoon 100% vergoed?
    Tenminste dat is bij mij wel zo!
     
  13. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik dacht dat dingen als ruggenprik, verbandmiddelen e.d. dan wel vergoed werden....


    Is er niemand die al een keer poliklinische bevalling heeft moeten betalen?
     
  14. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Simpelste is om je pakket te verhogen naar aanvullend, dan heb je ook geen gedoe dat je straks een rekening krijgt die je niet kunt betalen op het moment dat ie op de mat valt, en de kosten van aanvullend tegenover de daadwerkelijke rekening valt in het niet.

    Daarbij je kindje zal net zo verzekerd zijn als hoe jij verzekerd bent, en het lijkt mij niet meer dan logischt dat je wilt dat je kindje straks goed verzekerd is.

    De daadwerkelijke kosten zullen toch altijd iets verschillen per ziekenhuis, maar op een eigen betaling van pakweg 400-500 mag je dan wel rekenen als het een niet medische bevalling wordt. (tel uit je winst)
     
  15. Niet meer actief

    Devilschase dat klopt niet wat je zegt... niet al die dingen hoef je zelf te betalen.. Bij ons in het ziekenhuis hebben we ook zo;n lijsten liggen met o.a. de huur van de kamer etc. dit betekent niet dat dit in rekening van patient gebracht wordt...

    Zou betekenen dat bevallen in het ziekenhuis duizenden euro's kost... daarvoor ben je als je sowieso alleen al basis verzekerd bent al ingedekt..
     
  16. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    De vk en verband en dat soort spul hoef je ook niet zelf te betalen.
     
  17. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb het nagevraagd, mijn antwoord van gisteren was dus geen gokje ;)
     
  18. Niet meer actief

    Je berekening klopt idd ongeveer wel San :)
     
  19. 10uss

    10uss Actief lid

    28 nov 2005
    246
    0
    0
    Ben ook benieuwd hoe dat gaat met eigen bijdrage..... Bij mij hebben ze een grote cyste gezien bij de 8 weken echo dus die wil de gyneacoloog in de gaten houden. Maar hij vertelde ook dat ik mag kiezen of ik bij hun blijf of naar de verloskundige ga.
    Bij de gyneacoloog beval je automatisch in het ziekenhuis, zou de dat ook een eigen bijdrage hebben?
    Wie weet dit?
     
  20. Niet meer actief

    Dat weet ik ook niet.. denk dat je aan je gyn moet navragen of het nu op medische gronde is dat je in het ziekenhuis moet bevallen (volgens mij niet.. maar weet het niet..)
     

Deel Deze Pagina