Rare klachten

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Elin78, Nov 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Hoi verloskundige,

Ik ben nu 34 weken zwanger en sinds een kleine week heb ik 's avonds veel maagpijn en zuurbranden. Ook pijn recht onder mijn ribben aan de voor- en achterkant. Af en toe ook een heel oncomfortabel gevoel rond mijn maag (mijn buik wordt ook regelmatig hard bovenaan door bewegingen van de baby). Mijn bloeddruk was een week geleden nog laag. De baby beweegt heel erg veel. Die voel ik echt de hele dag.
    Nu vraag ik me af of dit symptomen kunnen zijn van zwangerschapsvergiftiging of dat de baby gewoon hard groeit en tegen mijn middenrif aanduwt. Ik heb geen last van vocht vast houden of andere dingen en de klachten doen zich met name 's avonds voor.
    En gaat zwangerschapsvergifitiging altijd samen met een hogere bloeddruk?

Alvast bedankt weer voor je antwoord.

Groetjes, Elin

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Elin,

waarschijnlijk voel je je al een heel stuk beter als je iets doet tegen het maagzuur, neem rennies, gerust een aantal per dag. Ik denk dat dan ook de pijn rond je ribben verdwijnt. Gaat het niet over of maak je je toch zorgen neem dan contact op met je eigen verloskundige.

Mirjam

Share This Page