help

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door allwoman, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    we hebben weer spruw...ditmaal wel de daktarin gekregen waar ik bij mijn oudste heel tevreden mee was.
    ik heb zo'n vreselijke pijn aan een tepel,voeden is bijna niet te doen,zit echt te janken dan...vooral het aanleggen is het ergst....
    smeer trouw de daktarin ook op de tepel en tussendoor depanthen.
    volgends de apotheek hebben tepelhoedjes eigenlijk ook geen zin,want de druk komt er toch op.. :cry:

wie o wie weet iets ter verlichting?
    Mijn dochter komt vandaag ook nog eens om de 1,5 a 2 uur...gelukkig gaat het met haar mondje wel een stuk beter.

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ps mijn man is nu toch miconazol halen,ze overtuigden me bij de apotheek eerst ervan dat ik de daktarin ook zelf kon gebruiken omdat daar dezelfde bestanddelen inzitten...

niemand met ene goede tip?:(

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Gentiaan Violet, een natuurlijk middel wat bij mij erg goed hielp.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank je,zal ik zeker onthouden.
    inmiddels ook net tepelhoedje geprobeerd maar mn dochter wou hem niet pakken..ben nu op en ga naar bed..morgen weer een dag!

5. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Jeetje, wat naar dat je zo'n last van de spruw hebt! Ik heb ook 'n keer te lang rondgelopen met spruw en het kan idd extreme pijn doen..
    De daktarin die je kleintje krijgt is orale gel, die werkt idd niet goed op je huid. Miconazol is echt super, je voelt vrijwel meteen verlichting. Smeer het wel vrij dun, na de voeding, niet afspoelen. Geen andere middeltjes gebruiken, daar worden je tepels alleen maar week van. Tepels goed laten drogen na een voeding en probeer even suikerhoudende producten te vermijden.

Gentiaan Violet werkt ook super, wij hebben heel lang verschillende middelen gebruikt omdat ons zoontje wegens de antibiotica vaak spruw heeft, maar de Gentiaan Violet werkt van alles nog het best! (ze krijgen er wel een paars bekkie van ;)

Sterkte meid! Nog even doorbijten met de zalf en dan zal alles snel beter worden :)

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Vanaf vandaag ga ik beginnen met de miconazol 2 maal daags en de apotheek zei dus met klem dun smeren en vlak voor de voeding met een nat washandje schoon deppen omdat ze dat echt niet binnen mag krijgen!? :confused: terwijl je idd anderen (ook lactatiedeskundigen) zeggen dat je het er niet af hoeft te halen :confused: toch fijn dat iedereen op1 lijn zit.. :(

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    nou ja een heel stuk van mn tekst weg...dank je voor je reactie hoor Batje!

zal opletten met suiker,heb veel gesnoept laatste dagen..,frustratie he :S
    tepelhoedje pakte ze niet uiteindelijk na veel geworstel en een huilend kind toch zelf gevoed en zelf ook zitten janken :S

vanmorgen leek het minder fel,de pijn...moet zo weer dus hoop echt dat het dan weer zo is!

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    deze mag wat mij betreft gesloten woren hoor ;)

9. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

En volgens mijn huisarts ook opletten met melkprodukten

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Je moet na elke voeding dun smeren op de tepel. Tegen de tijd dat je gaat voeden is de creme al weg. Voor de zekerheid kan je nog wat deppen met een nat washandje, maar dat is eigenlijk niet nodig.

Ook na elke voeding je kindje's mond met Daktarin smeren. Dus net even anders dan op de bijsluiter staat. Je gebruikt dan evenveel als je normaal op een dag zou gebruiken, maar dan in kleinere porties. melk is een goede voedingsbodem voor schimmels, vandaar dat je na elke voeding jijzelf en je kindje moet behandelen.

Sterkte!

Deel Deze Pagina