hallo dit is denk ik een vraag voor de meiden die al een x bv hebben gegeven.. Ik wil namelijk bv geven.. maar ik kan nergens precies vinden wat ik daarvoor allemaal in huis moet halen.. ik haal zo en zo een kolfapparaat omdat ik niet in het openbaar me fabriekje uit me shirt wil halen.. maar wat heb ik verder nodig hoeveel voedingsbh's enzo en heb je van die compressen nodig? en zo een kussen? En moet ik evengoed flesvoeding in huis halen mocht t niet lukken of hebben we genoeg tijd om dat te halen als we erachter komen dat t niet lukt? heel veel vragen ik weet t maar ik wil graag ruim op tijd alles in huis hebben... ow jah weet niet of t uitmaakt maar ik beval in het ziekenhuis alvast bedankt voor de antwoorden
Hoi , Ik had 3 voedingsbh's... Kolf zou ik heel even mee wachten , misschien lukt de bv wel niet en dan zit je met een kolf en goedkoop zijn ze niet .. Zoogkompressen heb je ook nodig , zitten er 20 ofzo in een pak en ik verwisselde 3x op een dag , is ook bij ieder verschillend , ligt eraan hoeveel melk je verliest.. En een voedingskussen is een aanrader ook voor iedereen die de fles geeft...Volgens mij heb je wel ruim de tijd genoeg om flesvoedong in huis te halen , want een kindje heeft inhet begin eigenlijk bijna niks nodig , maar als je toch van plan bent om eventueel af en toe flesvoeding te geven kun je dat wel in huis halen......... Succes , nog meer vraagjes , ik geef graag antwoord hoor
je hebt ze tot nu toe allemaal beantwoord tnx maar als ik nieuwe vragen krijg (vast en zeker) dan hoor je het van me
Voedingsbeha's, Ik had toen ik zwanger was 3 voedingsbeha's gekocht. Mijn motto, 1 heb ik aan, 1 zit er in de was en 1 voor noodgeval (lees, lekken/knoeien, dus omkleden). Zoogcompressen, Ik zou als ik jou was 2-3 pakken in huis halen. Waarschijnlijk zal je er meer nodig hebben, maar die zijn natuurlijk snel genoeg gehaald. Er moet toch met regelmaalt pampertjes etc gehaald worden ! Ik verwisselde ze de eerste tijd elke voeding, dat vond ik gewoon wat frisser. Later hield ik ze weleens een voeding langer in, maar toch meestal dat ik ze steeds verwisselde. En na verloop van tijd worden je borsten 'zindelijk' en heb je ze niet meer nodig, dat merk je dan zelf snel genoeg en koop je er geen meer. Voedingskussen, Wij hebben er geen, ik heb het ook nooit gemist, dus daar kan ik je niet echt bij helpen. Kunstvoeding, Ik zou van te voren geen kunstvoeding in huis halen. De productie heeft toch een paar dagen nodig om op gang te komen. Ga je in die tijd met kunstvoeding aan de slag dan verstoor je mi het vraag en aanbod principe. Beter gewoon je kindje elke 1.5-2 uur aanleggen, zeker die eerste dagen. Ziekenhuis/Thuis bevalling, Het hoeft niet echt uit te maken, gewoon die kleine zo snel als het mogelijk is aan de borst laten drinken. Mijn ervaring is dat je in het ziekenhuis weinig goede begeleiding krijgt en ze snel willen/gaan bijvoeden met kunstvoeding. Thuis heb je een verloskundige en kraamverzorgster die er hopelijk meer koek van gegeten hebben, maar toch hoor je soms ook 'slechte' adviezen die van kraamverzorgsters/verloskundigen vandaan komen. Maar voor de voeding maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Zorg dat je weet wat je wel en niet wil, het is jouw kindje. Laat je niet ompraten om dingen te (laten) doen die jij niet wil. Borstkolf, Ik zou nu nog geen kolf kopen, dat zou ik pas doen als je productie echt goed op gang is. De eerste tijd ga je waarschijnlijk toch nog niet op een terrasje voeden als het ware. Wacht eerst een paar weekjes af, zodat je zeker weet dat het goed gaat. De eerste tijd kan je evt een kolf huren bij de thuiszorg(-winkel). Deze zijn dubbelzijdig en krachtiger, en dus eigenlijk beter om in het begin je productie op gang te krijgen mocht het nodig zijn. Uhm ik geloof dat ik nu je vragen allemaal gehad heb. Succes, fijne zwangerschap nog! Liefs, Hanneke!
Voedingsbh's Heb er ook 3... (wat grappig zeg hihi) Voedingskussen Heb er voornamelijk zelf mee geslapen tijdens de zwangerschap Heeeeerlijk! Ik vond zelf liggend voeden het lekkerst (nu nog) dus heb hem eigenlijk vrij weinig gebruikt. Zoogcompressen Inslaan die hap haha, ik zou inderdaad ook een paar pakken halen! Kunstvoeding Heb ik zelf niet in huis gehaald, ik ken mijzelf, als ik het in huis had gehad en het zou niet meteen lukken, had ik er misschien vrij snel naar gegrepen. Wij hebben hier ook een nachtapotheek, daar verkopen ze zelfs luiers. Dus kunst was snel gehaald. Ziekenhuis/thuis Ik ben uiteindelijk ook in het zh bevallen. Ik heb er echt om moeten vragen of ze me wilden helpen binnen 1 uur aan te leggen. Heb ook gemerkt, dat ze snel naar kv grijpen. Borstkolf Precies zoals de andere dames al zeggen, straks loopt het niet, kan altijd, dan zit je met zo'n dure kolf opgescheept. En terrasjesweer is het nog lang niet hihi.
Ondertussen heb ik er al wat meer , dit was enkel mijn 'start-paket' haha! Heb er regelmatig 1 bij gekocht! ! Nu geloof ik 6 of 7 liggen ! En vooral mn eigen beha's aan ! Kan evt ook nog in de kraamweek gehaald worden . Hoef je pas de 8ste dag mee te starten. Vitamine D (als je die erbij wil geven) moet je volgens mij na 2 weken mee beginnen !
Ik zou wel een pakje kunstveding erbij halen. Bij mij kwam de borstvoeding later op gang en ons meisje is toen veel te veel afgevallen. 15% van haar geboortegewicht. Veel paniek en verdriet en een baby met honger. Bij evt. een volgend kindje heb ik dus flesvoeding in huis. Beter meeverlegen dan onverlegen. We hebben gelukkig wel kunnen kopen bij de apotheek, maar toch. Succes met voeden
kan ik me bij aansluiten,(in ons geval was ons meisje ook nog dysmatuur en had bijvoeding nodig)..maar zoiezo ..als je gewoon een pak in huis hebt en de voeding wil een keer niet om wat voor reden dan ook,dan heb je een noodoplossing in huis,kan ook een stukje rust geven.