Tussen hoop en vrees...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Yvje, 26 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvje

Yvje Lid

8 sep 2008
    23
    0
    0
    Lieve meiden,

Ik ben nu 6,5 week zwanger. Afgelopen maandag begon ik plots bloed in slijm te verliezen. Paniek natuurlijk, maar na een echo verzekerde de gyn ons dat een naar buiten gekrulde baarmoedermond de oorzaak was. Niets om ons zorgen over te maken dus...

Afgelopen woensdag begon ik plots oud bloed te verliezen. Nadat ik in bad was geweest verloor ik zelfs even helderrood bloed, maar dat stopte ook weer direct. Weer het ziekenhuis gebeld. Na een echo was de boodschap dat het vruchtje nog erg klein was en dat dat betekende dat de zwangerschap een week jonger is dan gedacht of dat het geen goede zwangerschap is (de gyn van maandag heeft hier niets over gezegd). We moesten maar afwachten en a.s. dinsdag moet er een extra echo gemaakt worden.

Vanaf woensdag heb ik niet meer gebloed, maar houdt het verlies van bruin slijm aan. Ik heb geen buikpijn of krampen. Wel een zere onderrug en gespannen borsten; dat zie ik maar als goed teken.

Ik weet wanneer mijn eisprong is geweest, dus een week korter zwanger zijn kan niet. Dat maakt dat ik erg bang ben voor een miskraam :cry: . Toch blijf ik me ook afvragen waarom de gyn van maandag niets heeft gezegd over het (te) kleine vruchtje.

Vandaag een zwangerschapstest gedaan. Nog steeds knalpositief!

Wat denken jullie? Is er een grote kans op slecht nieuws a.s. dinsdag en een miskraam? Of is het verlies van bruin slijm iets wat niets hoeft te zeggen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Liefs,
    Yvje

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    nou van een positieve test kun je niet echt veel kaas maken want hcg blijft wel even in je bloed zitten.
    Als jij zeker weet dat je niet korter zwanger kan zijn en hun aangeven dat het te klein is, dan hoop ik op een groei spurt.
    Het enige wat je kan doen is weer de gyn bellen en uitleggen hoe en wat.
    Laat hem maar weer kijken en bloed prikken zodat je helderheid krijgt.

Succes meid.

3. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    dat het hcg lang in je bloed blijft is niet altijd zo.. kan wel idd maar vorige maand had ik 2 dgn nadat ik begon met vloeien al geen positest meer.. maar dat kan idd bij iedereen verschillen.. ik moest toen van de vk 2 wk na de de eerste vloeidag weer testen. als ie dan nog knal posi was mmoest ik haar terugbellen voor een echo...

nu geldt t zelfde al heb ik er geen gevoel bij dat ie over twee wk wel positief is hoor, maar goed.. dat is dus wat mijn vk zei...

Deel Deze Pagina