Hoi , Ik heb tussentijdse bloedingen en moet gaan veranderen van pil Gestodelle 20 terug naar mijn vroegere pil Meliane die ik vroeger altijd al nam. Gestodelle heb ik 1 doosje (3 plstrips genomen ,ik ben aan de laatste 7 pilletjes bezig ,dan de normale menstruatie ,dan de 1e pilstrip Meliane). Nu is mijn vraag ben ik dan weer 1 maand (1e pilstrip Meliane) ONVEILIG (dus met condoom moeten vrijen) ? Of ben ik nog altijd beschermd ? Graag uw advies , Mvg , Nadine
Hoi , ik heb zonet gebeld naar mijn huisarts ,de gynecoloog van mijzelf is op vakantie. Ik neem nog 1 pilletje in van de laatste pilstrip Gestodelle om zo zoals vroeger(voorheen) mijn regels te krijgen. Dan moest ik ook elke 4e week op woensdag beginnen met de pil. Hij zegt me nu dat ik dan ondanks mijn bloedingen nu morgen dan direct met de Meliane pil moet starten voor 'veilig' te zijn direct in de 1e pilmaand... klopt dit?
hoi, ja dit klopt, op de website van meliane staat hetzelfde, namelijk: Gebruik van een andere pil gedurende de voorafgaande maand ('overstappen'): begin de dag na de laatste tablet van de vorige pil-strip; de pil is dan direct veilig. Dus dat betekent dat je inderdaad al slikt wanneer je je bloeding hebt. Mirjam