help ik wil stoppen met roken iemand tips?

Discussion in 'Zwanger worden' started by danikrogt, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danikrogt

danikrogt Actief lid

Nov 13, 2008
    141
    0
    0
    geen werk
    rijswijk
    hoi meiden we zijn al een tijd bezig met zwanger worden maar ik rook nog en ik heb besloten dat ik er voor 100% voor wil gaan ik wil stoppen met roken ik heb het al meerderen malen geprobeert te stoppen met pleisters kouwgom enz niks help heeft er iemand tips voor mij om te stoppen of in ieder geval het voor het grootste gedeelte af te bouwen ik rook nu een pakje per dag soms iets meer probeer echt van alles maar lukt maar niet wie wilt mij helpen ?

groetjes danielle

sorry meiden ik ben woordblint en weet soms niet hoe je iets moet schrijven

2. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Hoi Dani,

Ik heb zelf ruim 20 jaar gerookt en ben al weer ruim 3 jaar gestopt, ik heb na talloze keren 'proberen' de laatste keer besloten dat ik een niet-roker was.
    Sigaretten zijn niet een vriend van je, hoewel dat in het begin wel zo voelt als je zonder gaat.
    Wat voor mij werkte uiteindelijk was om de sigaretten anders te gaan bekijken, ik moest van ze af want ze vernielde mijn leven.
    Jij bent sterker dan het nicotine-stemmetje, soms moet je gewoon zeggen "Hou je bek, je wint het toch niet van mij!" als het stemmetje je weer roept
    ;)
    Uhhm, wat ook goed werkt is als je je probeert voor te stellen hoe, ieder keer als jij inhaleert, dat er iemand rook in je (toekomstige) kindjes gezicht blaast. Zou je die persoon geen rotschop verkopen?
    En wat de doorslag gaf was mijn vader die een hartinfact kreeg, heel zijn volwassen leven gerookt.
    Ik wil als ik een kindje krijg zo lang mogelijk gezond zijn voor hem/haar.

Hopelijk heb je hier iets aan, jij bent een niet-roker!
    Succes.

3. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat bij mij hielp was me voorstellen wat die sigaret nou eigelijk was. Gewoon een papiertje met giftige stoffen die ik dan vrijwillig ging inhaleren. En dan in te zien hoe verslaafd ik was...

Pleisters enzo ben ik niet aan begonnen. Is ook niet goed voor een baby. Ben in 1 keer gestopt. Voordeel voor mij was wel dat toen ik 4 weken gestopt was ik zwanger bleek te zijn en toen durfte ik echt niet meer te roken.

Meid heel veel succes. Het is 3 weken een hel en dan ben je heerlijk bevrijdt!

4. ruby82

ruby82 Actief lid

Dec 30, 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    hi,

Ik ben gestopt met roken nadat ik 1 week wist dat ik zwanger was :oops: ZOOOO moeilijk vond ik het! Nog steeds trouwens./..

Wat mij blijvend van het roken af hielp was dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bleek te hebben, dit KAN veroorzaakt zijn door mijn gerook! Nu ben ik te bang om te roken... Dus ookal heb ik nog steeds zin om te roken, ik durf het niet meer. Niet zolang ik zwanger wil worden in ieder geval.

Daarnaast helpt het om even vol te houden, als je eenmaal 1 hele dag niet hebt gerookt en je rookt daarna weer heb je jezelf voor niks gemarteld!

ECHT de behoefte om te roken wordt steeds iets minder. Jij kan stoppen!

5. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    mijn tip: GEWOON DOEN!

ik rookte ook een pakje per dag! Op een dag heb ik 2 pakjes in de kast gelegt en geprobeerd er af te blijven!

bij mij is het namelijk zo als ik me zelf dwing wil ik het juist meer meer en meer!

ik heb dus gezegt ze liggen in de kast ik kan er zo bij. ik ga proberen te stoppen lukt het niet pak ik ze zo weer. IK HEB ZE NOOIT MEER AANGERAAKT!

voor mij was deze nonchelante manier,de manier om te stoppen!

s6 meid als je het wilt lukt het je wel!

6. Nissy

Nissy Actief lid

Aug 4, 2008
    164
    0
    0
    Gewoon ervoor gaan!
    En je bedenken dat het na 3/4 weken beter gaat met de behoefte naar nicotine.
    Ik rookte een pakje per dag en vond het echt heerlijk om te roken.
    Toen ik wou stoppen heb ik zoveel mogelijk mensen verteld dat ik zou gaan stoppen, zodat ik van mezelf wist dat ik niet zomaar zou terugkrabbelen of opgeven.
    Op een paar chagerijnige buien na is het me reuze meegevallen en ik ben vandaag precies 2 maanden gestopt.
    Heb er geen behoefte meer aan en merk het ook duidelijk ook mijn conditie...

7. sesti

sesti Actief lid

Feb 20, 2009
    141
    0
    0
    Nou ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben, en ben toen gelijk een stuk minder gaan roken ( van 25 naar 10 per dag)
    Maar dat is nog te veel, dus sinds vanmorgen ben ik gestopt!
    Den kdat het zeker een hel gaat worden, maar ik weet nu waar ik het voor doe!
    Ik moet het volhouden !

8. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Ik ben na 13 jaar roken van de ene op de andere dag gestopt. Dat is nu 7 maanden geleden.
    Ik heb er totaal geen moeite mee gehad, want ik werd er alleen maar ziek van.
    Ik had totaal geen conditie, je huid gaat er slecht uit zien.
    HET STINKT!
    Als je echt wilt stoppen kun je dat!
    En zeker als je zwanger wilt worden vind ik dat je het helemaal meteen moet ddoen.
    Een vriendin van mij heeft een kindje en zij rookte gewoon door tijdens haar zwangerschap. Het jongetje werd veel te vroeg geboren, zij had zwangerschapsvergiftiging en het ventje was veel te licht.
    Dus ik zou zeggen, denk aan de gevolgen!
    Om ook maar niet te beginnen over longkanker want dat lijkt me ook niet fijn.
    Succes met stoppen!

9. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    wegens stress in mijn laatste zwangerschap mijn dochter is nu 1,5 jr oud heb ik helaas wel gerookt mijn vader lag op sterven en is ook net na de bevalling gestorven de artsen adviseerde mij juist niet te stoppen omdat me stress dan nog hoger zou worden ik ben er nie trots op maar ik kon het toen niet mijn dochtertje is een week eerder geboren en ze woog gewoon als een gemiddelde baby van 40 weken oud dus das gelukkig goed gegaan.

een vriendin van me rookte ook gewoon door en heeft ook een gezonde baby gehad

ik wil het niet goed praten hoor maar weet hoe verdomd moeilijk het is dat stoppen en niet iedereen heeft natuurlijk zo'n groot wilskracht....

Share This Page