Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WendyB, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Help, mijn dochter wil mij niet meer en ik word er erg verdrietig van.

Het begon met het niet meer geven van kusjes en deze week gaat ze al huilen als ze denkt dat ik haar ga oppakken. Alleen papa is oké en op de opvang hoor ik altijd dat ze zo lief en vrolijk is geweest.

Aangezien papa fulltime werkt en ik 3 dagen komt de verzorging voor het grootste deel op mijn schouders. Ik beleef absoluut geen plezier meer van het moederschap en eigenlijk mijn leventje op zich.

Wie herkent dit?

Liefs Wendy.

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi Wendy,
    Wat ontzettend vervelend voor je! Kan me voorstellen dat je er niet happy van wordt!
    Ik heb er zelf (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar weet wel dat veel kindjes fases hebben met een sterke voorkeur voor een bepaalde ouder. Dat is heel normaal en kan ook zo weer veranderen. Het is een schrale troost denk ik, maar probeer je er wel aan vast te houden. En in de tussentijd proberen niet teveel te 'pushen'. Ik denk dat je kindje ook in een uitprobeerfase is (eigen willetje, macht) en als ze merkt dat jij iets heel graag wil of verdriet hebt door haar afwijzing, dat ze dat ziet als bevestiging dat ze haar eigen invloed kan uitoefenen. Laat haar, voor zover mogelijk, dus lekker haar gang gaan en waarschijnlijk komt ze over een paar dagen vanzelf weer een lekkere knuffel halen.
    Oja, misschien lekker voor jezelf: even een dagje 'weg'. Even lekker shoppen/bijkletsen en lekker uit eten met een vriendin, terwijl je man bij de kleine is. Goed om jezelf op te peppen en misschien is je kleine dan ook wel weer extra blij om je de volgende dag terug te zien ;)
    Sterkte ermee en probeer de moed erin te houden!

3. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Bedankt voor je lieve woorden!