Hoeveel drinken baby 5 maanden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nana79, 28 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    Hallo,
    onze zoon is nu 4,5 maand en sinds 2 weken slaapt hij de hele nacht door. Hij valt in slaap rond 21.00 en slaapt door tot de ochtend, rond 09.00 uur. Is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? En ook in de ochtend als hij wakker is, huilt hij nooit dat hij honger heeft en als ik hem bv geef eet hij echt heel weinig. Overdag eet hij om de drie uur normaal.
    Overdag slaapt hij gemiddeld 3 a 4 uurtjes.
    Hoeveel moet een baby van 5 maanden drinken (ik geef bv)? ik heb gelezen 150 ml per 1 kg (hij is nu 7,5 kg), maar dan komt het uit op ruim 1 liter, dat kan toch niet kloppen?
    Ik heb hem ook beetje fruitpap gegeven, pas 3 keer om hem te laten wennen aan de smaak en uit de lepel eten. Dat gaat goed.

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hallo,

Ik kan mij voorstellen dat je graag wilt weten hoeveel je kindje nodig heeft. Exact kan ik deze vraag niet beantwoorden.
    Wat ik graag wil weten is hoe zijn groei is geweest de afgelopen 4,5 maand. Is hij goed aangekomen? Geef je hem alleen borstvoeding (naast de fruitpap)?
    Plast hij goed? Is hij verder tevreden?

Moedermelk is nu het allerbeste wat je hem kunt geven.
    Als je hem iets anders dan moedermelk geeft raakt zijn buik vol van iets anders en zal het langer duren voordat hij aan de borst gaat. Of hij zal korter drinken.Je melkproductie zal dus achteruit gaan. Moedermelk veranderd continu van smaak.

Ik wacht even op je antwoorden.
    Groeten Rieneke

3. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    Hoi,

Onze zoon weegt nu 7,5 kg, dus de groei is goed. Ik ben sinds een week begonnen met de fruitpap, paar lepeltjes per dag om hem te laten wennen aan de lepel en andere smaken. Voor de rest geef ik borstvoeding. Hij plast goed en is tevreden. Sinds ongeveer twee weken slaapt hij de hele nacht door, 10 tot 12 uur. wat ik wel raar vind is dat hij in de ochtend nooit huilt dat hij honger heeft. Ik geef hem dan toch bv maar hij drinkt maar 2 tot 3 minutjes. Pas een uur of twee later heeft hij echt honger en wil wel aan de borst. Ik leg hem aan ongeveer 5 keer per dan en hij drinkt elke keer gemiddeld 10 tot 15 min. Fruitpap geef ik een keer per dag, maar paar lepeltjes.

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Ik begrijp helemaal wat je schrijft.
    Wat ik niet zo goed begrijp is of je nog een vraag hebt.;)

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina